Gå til innhold
Hundesonen.no

Snørekjøre med ung hund


MonicaT

Recommended Posts

Hmm, jeg vil si at det kommer litt an på.. Hvor mye tar han i, hvilket tempo, hvor langt, hvilken kondisjon er han i? Selv har jeg en malamute på 1,5 år som er med ut på 10km 6 dager i uka med hard trening, dvs at jeg ikke går mye selv, de må trekke. Han er flinkere enn tispa mi så det blir han som gjør mesteparten av jobben. Mine hunder er ikke hyperaktive, det går ikke i full fart hele runden og jeg vet at de stopper av seg selv lenge før de er utslitt. Men sånn på generell basis vil jeg påstå at det går helt fint. Og at du nok merker det om han ikke liker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er eldste tispa som trekker mest og det går i full gallopp stort sett hele veien

De elsker å løpe, så når jeg tar på skia blir de helt ville begge to. Så at de liker det er jeg ikke i tvil om. Tenker også at siden Toya trekker mest så sparer jo Amigo litt der, selv om han trekker mer og mer han også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi drev full snørekjøring fra 1 års alder, og det sa veterinæren vår var helt greit. Men han ville ikke at vi skulle starte med kløv før halvannet, og kløv med noe særlig vekt fra 2 år.

Så jeg tror draget i snørekjøringen bør være greit for en unghund på halvannet år, med mindre min veterinær (som var litt pragmatisk på det meste) var helt på trynet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...