Gå til innhold
Hundesonen.no

Løpetid på tur


bonaqua

Recommended Posts

Tispa vår har vært løpsk 20dager nå (altså blødd). Blødningen ble mindre og lysere for over ei uke siden, og nå er det få drypp innimellom bare. Jeg har ikke peiling på når hun står, for det virker som halen går til siden når man klår henne på halerota uansett dag. Og så har jeg skjønt at det er veldig individuelt hvordan en løpetid forløper.

Idag da vi gikk tur møtte vi på en gammel BC som hun har hilst på før. Jeg sa ifra til eieren om at bikkja mi har løpetid, og han holdt bikkja si i bånd -det gjorde jeg også selvfølgelig! Men BC`en prøvde seg et par ganger, men ble da irettesatt av frøkna vår. Kanskje fikk han jokket 2-3ganger max, idet vi passerte hverandre, er det nok til bekyming? Eller skal det mere til for at en hund blir drektig? Beklager min uvitenhet.. Mener å ha lest et sted at dem "henger" sammen etter en vellykket parring.

Uff, sitter og sliter meg i håret over at jeg ikke holdt tispa mi flere meter unna hannhunden, men alt skjedde så fort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tispa vår har vært løpsk 20dager nå (altså blødd). Blødningen ble mindre og lysere for over ei uke siden, og nå er det få drypp innimellom bare. Jeg har ikke peiling på når hun står, for det virker som halen går til siden når man klår henne på halerota uansett dag. Og så har jeg skjønt at det er veldig individuelt hvordan en løpetid forløper.

Idag da vi gikk tur møtte vi på en gammel BC som hun har hilst på før. Jeg sa ifra til eieren om at bikkja mi har løpetid, og han holdt bikkja si i bånd -det gjorde jeg også selvfølgelig! Men BC`en prøvde seg et par ganger, men ble da irettesatt av frøkna vår. Kanskje fikk han jokket 2-3ganger max, idet vi passerte hverandre, er det nok til bekyming? Eller skal det mere til for at en hund blir drektig? Beklager min uvitenhet.. Mener å ha lest et sted at dem "henger" sammen etter en vellykket parring.

Uff, sitter og sliter meg i håret over at jeg ikke holdt tispa mi flere meter unna hannhunden, men alt skjedde så fort!

Med 99% sannsynlighet skjedde det ingenting, og du kan trygt slappe av! Tispa di er sikkert ferdig med stådagene, men hannhunden skjønte ikke det, og ble irettesatt av henne (flink tispe). Vanligvis henger de sammen ja, men noen gjør ikke det. Men du kan se på hannen når det går for han, og det skal nok litt mer enn to-tre jokk for at det skal skje. Ikke alltid de treffer heller, for å si det sånn. :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for kjapt svar!

Det har alltid vært slik at hannhunder vil jokke på henne enten hun er løpsk eller ikke. Kanskje hun lukter godt hele tiden? Men heldigvis sier hun ifra nå da, det gjorde hun ikke da hun var yngre. Nå hender det hun skriker som en stukket gris dersom noen prøver seg på henne -og det gjorde hun forsåvidt idag også. Jeg håper virkelig den 13år gamle BC`en ikke fikk til noe! Og heretter skal jeg virkelig holde henne laaaangt unna hannhunder under hele løpetida -og gjerne en uke etter også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...