Gå til innhold
Hundesonen.no

Jentetur til Oslo


mokken

Recommended Posts

Siste helgen i februar (torsdag-søndag) skal jeg og 3 kollegaer på jentetur til Oslo.

Litt shopping og litt uteliv blir det jo helt klart :D

Noen som har tips til saker og ting som burde oppleves/sees?

Blir noen fritimer lørdag formiddag (tror jeg det var)...

Skjer det noe på hundefronten i Oslo den helgen? :lol:

Tips og innspill mottaes med takk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hold deg i Bogstadveien i stedet for Karl Johan hvis du skal på shopping i hvertfall! Koseligere der :lol:

Vigelandsparken er jo nevnt, verdt å ta en titt! Hva med å se på Holmenkollen? Også må dere jo bare ta dere en tur til Grünerløkka på cafe... :D

Hilsen en som har funnet ut at Oslo faktisk er en allright by.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta trikken opp til Sjømannsskolen, rusle rundt der og se på utsikten, og spis (dyr og fin) lunsj på Ekebergrestauranten. Eller hopp på trikken et par stopp videre til Holtet og spis lunsj på Jacobs.

Jeg syns ikke det er så mange "must-er" i Oslo, men så har jeg i grunnen aldri vært der som turist heller. Operaen er fin å få med seg, men det er vel kanskje snø der, og da er det vel strengt tatt ikke lov til å gå opp på taket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hold deg i Bogstadveien i stedet for Karl Johan hvis du skal på shopping i hvertfall! Koseligere der :thumbs:

Vigelandsparken er jo nevnt, verdt å ta en titt! Hva med å se på Holmenkollen? Også må dere jo bare ta dere en tur til Grünerløkka på cafe... :D

Hilsen en som har funnet ut at Oslo faktisk er en allright by.

Holmenkollen er ikke eksisterende, så det er ikke stort å se der da :blink:

Men bogstadveien? da er det nedre med Marienlyst eller Vika mener jeg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holmenkollen er ikke eksisterende, så det er ikke stort å se der da :D

Men bogstadveien? da er det nedre med Marienlyst eller Vika mener jeg :blink:

Distre? :thumbs:

Jeg liker bogstadveien jeg. På grunn av nettopp byfølelsen - det er vel stort sett der jeg får følelsen av å være i by uten å måtte traske Karl Johan fra ende til annen. Og selvsagt områdene rundt, frogner etc. Men hey - alle liker forskjellige ting. Vika kan ikke tilby det jeg liker å se på når jeg er på bytur. Jeg liker godt oslo øst også. Til og med Sinsen-Tøyen har sine kvaliteter verdt å oppleve. Men mye av Oslo er rimelig mye mer spennende på sommerstid synes nå jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj, Bogstadveien er pjuk. Ekkel kaksestemning og altfor mange bortskjemte fjortisjenter med Vuitton. Jeg bodde øverst i Bogstadveien i tre år og ble rimelig lei av folk med masse penger og ekkel attitude som tror de er bedre enn alle andre.

*mokken*, hva slags folk er dere da? Hvilke ting liker dere å gjøre? Det er sentrale ting å vite før man gir råd.

Ville kanskje tatt en slags byvandring i Oslo øst, fått med meg Grønland (bilde ved moskeen er et must?), Middelalderparken + Ruinparken, gått meg vill blandt småhusene på Vålerenga og Kampen og endt opp med en god lunsj på Kampen Bistro. Da får du med deg mye av det jeg mener er Oslos sjel.

I :thumbs: Gamlebyen.

Ellers bør dere dra til Operaen om taket er åpent, og Vigelandsparken er fryktelig fin på tross av at det er en klisjé. Jeg vet ikke hvilken utstilling som går, men mitt favorittmuseum i Oslo er uten tvil Astrup Fearnley, sentralt er det jo også og kan kanskje kombineres med en visitt på samtidsmuseet med det samme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om tidligere nevnt, det avhenger jo mye av interesser...

Og om hvor dere ellers er i Oslo, og hvor langt dere er villige til å reise - og hvordan været er :thumbs:

Er det fint vær vil jeg Holmenkollen, selvom bakken ikke er ferdig er det flott utsikt derfra !

Og Bygdøy, om dere liker å gå tur er det flott å gå langs vannet - dessuten vil dere sikkert møte mange hunder der :blink:

Er dere ute etter dyrebutikker vil jeg anbefale den på Alnabrusenteret, evt Hundehjørnet på Grunerløkka om dere ikke vil forlate sentrum. De har mye mer på Alnabru, men det på hundehjørnet er etter min erfaring veldig hundevennlig :D

Evt Buddy på CC Vest, men det er jo også litt utenfor sentrum...

Er dere ute etter store kjøpesenter, er vel Sandvika Storsenter landets største, Karl Johanns gate er fin om dere vil se byens paradegate, Bogstadveien om dere vil se de dyreste klesbutikkene - og Aker Brygge en slags blanding - med sjøutsikt...

Vil dere se en globalisert hovedstad anbefales Grønland, en drabantby Ammerud, og et villaområde Vinderen og skog Sørkedalen - Oslo kan by på det meste - god tur :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville tatt meg en tur på Astrup Fearnley-museet! Der er det mye rart å se på! :thumbs: Ellers er det jo de klassiske tingene, da: Aker brygge, festningen, diverse ruiner, tur ved Holmenkollen evt. andre steder i marka (f.eks. er det veldig fint "bak" Bøler, men det er jo skog over alt ellers i landet også så ikke så mye spesielt å se på akkurat der)... Kommer veldig ann på hva dere er interessert i å se.

På shopping-fronten må jeg si at jeg faktisk foretrekker Karl Johan. For meg er det shoppingstedet i Oslo, liksom. Men det er sikkert fordi jeg har trava opp og ned der sammen med pappa i alle år. :blink:

Ser Raske Menn er anbefalt lenger opp her og det slenger jeg meg med på å anbefale! Fantastisk morsomme gutter! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
    • Takk for tipset, fikk plass så nå får vi testet ut<3
    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...