Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvem er sjef?


PsychoLynx

Recommended Posts

Nå har Lucifer og Psycho en runde her igjen... Jeg vet ikke om det ER at de prøver å finne ut ting seg i mellom, eller om det er noe annet som skjer. Men Psycho er flyforbannet, og Lucifer gir seg ikke på pure møkka...

De SLOSS ikke så pelsen fyker altså, det er ikke sånn. Men Lucifer egler seg innpå Psycho, mens Psycho sier høyt i fra at han vil ha den drittungen vekk. (Psycho er snaut 2 år eldre enn Lucifer)

I huset her har alltid Psycho vært den gode stødige gamle pusen. Sjelden han får for seg at han vil leke, han oppdrar kattungene ved å frese til dem og gå når det er noe han ikke liker. Sånn har han oppdratt Lucifer da han var liten også. Han liker ikke at de klenger på han, da går han med et fnys. Men det er ok at de kan ligge inntil hverandre. Psycho er den gretne gamle gubben han. Men snill som et lam allikevel, og verdens beste pus.

Lucifer på sin side er blÅnd og Mann... en dårlig kombinasjon i grunn. Han er dum som et brød, skjønner lite av det man ber han om, og kan finne på å gå rundt i huset her og bare skrike. Fordi han kjeder seg. Han adopterte Anubis når han var her (lillebror til kattungene som er her nå), men kan se ut som han syns det er forvirrende og for mye med to. Han vasker dem, lar dem ligge hos seg, men murrer og går om de begge to klenger litt for mye.

Han liker ikke å bli tatt på av folk, men vil gjerne kose selv. (merkelig pus) Og han tar spennfart i veggen når han får sine kveldslige raptuser der han fyker veggimellom.

Og altså, en sjelden gang i blandt får han det for seg at han skal tukte gamlefar.

Episoden nå var som følger: Psycho på rygg under stuebordet, Lucifer stående over. Psycho remjer som den hannkatten han er, freser og spytter, men bruker hverken tenner eller labber på Lucifer. Luc på sin side ender opp med å SETTE SEG PÅ Psycho til han blir stille og rolig, før han sakte slipper han opp. (Akkurat som å se Cesar Milan dette). Når Psycho så får gå, så henger Luc etter han i rompa, klar for å kaste seg på han om han gjør et eneste lite sprell. Og enden på visa var at Psycho gjemte seg inn i kattetunellen de har her på stua.

Der lå han til ting hadde roet seg, og nå er det hele over ser det ut som. Psycho sitter i vinduet på kjøkkenet og ser ut, Lucifer tror jeg er på badet. Og igjen er det kattUNGENE som ruler huset. (som å klatre på høyttalere, balansere på tv, varmepumpe, gardinstenger, tryne i sofa og rulle rundt hverandre i lekekamp på gulvet. Og ja, kattUNGENE er nå 7 mnd gamle)

Er det et forsøk for Luc å trykke Psycho ned, for å bli den ubestridte sjefen dette? FYSISK tror jeg aldri han ville slått Psycho. Om det skulle blitt en kamp her. Psycho er både større og tyngre. (1-1,5 kg)

Og hovedspørsmålet... Skal jeg bryte inn når de begynner sånn? Eller la "naturen" gå sin gang?

Det er jo som sagt fort over. (5-10 min?) Og absolutt ingen fysisk skade på noen katter. (den psykiske delen derimot....)

Heldigvis har jeg puser som aldri (med unntak av mannfolk hjernen til Lucifer) tyr til klør eller tenner hverken på folk eller de andre kattene. Så jeg er ikke redd for at de skal skade hverandre når de holder på. Er det derfor best å bare la dette gå sin gang, og la dem finne ut av det selv? Ellers vil det vel kunne bli temmelig uholdbart her etterhvert. Innekatter som dem er. Om de aldri skal få "bli ferdige".

Og når det er sagt.. Du VERDEN så intr det er å studere katter når de holder på, og deres språk. Og jammen lærer man mye av å ha 4 puser som går rundt en hver eneste dag, hele tiden. Det er noe helt annet enn hva vi kunne si om det vi lærte av Schnappi når han bodde her. (lov til å gå ut og inn som han ville.) Han kom hjem med mat, eller sov han liksom. Om han da ikke stjal mat av oss her inne da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det vel mange ting som spiller inn, men en ting jeg vet er at den sterkeste er ikke nødvendigvis sjef.. Så selv om Psyko(rett navn) er sterkest, trenger ikke han være sjef.. Og jeg har mine tvil når det gjelder at en sjef finner seg i å bli sittet på for så å gå å hjemme seg til ting har roet seg. Kanskje ikke umulig, men jeg synes det skurrer litt. Mer enn det kan jeg ikke hjelpe deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror på sett og vis ikke Psycho har lyst til å være sjef jeg, at det ikke betyr noe for han. Han vil bare få være i fred, han. Og jeg tror jo at Lucifer (blÅnn eller ikke) har full kontroll på hvor mye han kan gjøre før Psycho tar igjen, sannsynligvis har han en klar oppfatning av at han stort sett kan gjøre hva han vil. Og det i seg selv vil vel kanskje tyde på at Lucifer er en slags sjef? Om ikke annet så fordi han bestemmer hvor mye Psycho skal måtte finne seg i... Kan jo være at Psycho har vært sjef, men at det at kattungene kom har tippet balansen også? Sånn isolert ut fra den hendelsen ville jeg jo se på Lucifer som den som bestemte! Han satt på han! Dette må da være en klar dominant handling selv i katteverden? Og det at Psycho ikke tok igjen vil vel tyde på at han har avfunnet seg med sin stilling også...?

Synes at så lenge de ikke skader hverandre eller lager bråk så må de få finne ut av det selv.

Dine dyr er forøvrig mye rarere enn mine! :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja sant. Ved å tenke kort på det, så har dere selvfølgelig rett. Jeg har vel bare vært bestemt hele tiden på at Psycho er far i huset. De andre er drittungene. Inkl Lucifer :innocent:

Men ja... Han gir vel kanskje faeeeeen, bare han får være i fred fra drittungene.

Og Carma? Rare sier du?? Det der er jo ingenting... Kunne skrevet innlegg på innlegg med historier om de her...

Men akkurat nå er to av dem fornærmet for livet. De har blitt dusjet.... Og Psycho og Luc er nå klissvåte rotter med fornærmet blikk stakkar. :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...