Gå til innhold
Hundesonen.no

Vårt første kull

PhoNuLi

Recommended Posts

Skrevet

Hun skifter fordi hun finner noen hun synes er bedre for Phoebe eller penere. Ingenting var vel egentlig helt bestemt, hun skulle kikke litt mer da hun kom til Sverige :wub:

Er Phoebe hos dere Caroline? Håper hun har det bra, savner henne og gleder meg veldig til hun kommer hjem :whistle:

Ja, både hun og Stina er her nå, hos de jeg bor hos mens jeg pusser opp :aww: De har det så fint så. Skjønner godt at du gleder deg til å få henne hjem. Tenk at de hadde sånn flaks med full klaff med paringen på begge tisper!

Guest Jostein
Skrevet

Jeg fikk ikke opp den sida jeg. Hvem er det hun var blitt paret med? Casanova? Han er jo bare nydelig da.

Skrevet

Jeg fikk ikke opp den sida jeg. Hvem er det hun var blitt paret med? Casanova? Han er jo bare nydelig da.

Jepp, det var ham :whistle: Damene som var borte og paret tispene er full av gode ord om ham ihvertfall.

Skrevet

Parringen i dag gikk bra, men de skal prøveigjen i morgen for sikkerhetsskyld :wub:

Phoebe kommerhjem på torsdag, og jeg teller nermest minutter, gleder meg veldig til å se henne igjen!

Det ble (desverre) ingen av hannene over, men oppdretter endte opp med å bruke han her

Jeg ble litt forvirret her jeg :whistle:

Skrevet

Jeg ble litt forvirret her jeg :whistle:

Oppdretteren til Phoebe hadde med seg to tisper og skulle i utgangspunktet bruke samme hannhund på begge, men valgte å bruke en av de andre hannhundene hos samme hannhundeier på Phoebe. De to hannhundene er forøvrig halvbrødre (samme mor). Mer eller mindre forvirret nå? :wub:

Skrevet

Oppdretteren til Phoebe hadde med seg to tisper og skulle i utgangspunktet bruke samme hannhund på begge, men valgte å bruke en av de andre hannhundene hos samme hannhundeier på Phoebe. De to hannhundene er forøvrig halvbrødre (samme mor). Mer eller mindre forvirret nå? :P

Åja, tror jeg skjønte det nå :P:)

Guest Jostein
Skrevet

Jepp, det var ham :) Damene som var borte og paret tispene er full av gode ord om ham ihvertfall.

Ja. Jeg liker ham veldig godt, og man kan se at de to er fra samme kennel. Får bare håpe at valpene fra de to kullene blir like typelike da. :P

Skrevet

Godt å høre positive kommentarer :) Må innrømme at han ikke var helt hva jeg hadde forventet, men jo flere ganger jeg ser på bildene, jo bedre liker jeg han. Og jeg synes han er hvirkelig vakker! Men hva heter fargen hans? Han er vel noe annet enn bare en sotet sobel?

Skrevet

Godt å høre positive kommentarer :) Må innrømme at han ikke var helt hva jeg hadde forventet, men jo flere ganger jeg ser på bildene, jo bedre liker jeg han. Og jeg synes han er hvirkelig vakker! Men hva heter fargen hans? Han er vel noe annet enn bare en sotet sobel?

Neida, han er helt vanlig skygget sobel :P Sobel kommer i utrolig mange varianter og bunnfarger, med eller uten sorte hår (aka. "skygge").

Skrevet

Neida, han er helt vanlig skygget sobel :) Sobel kommer i utrolig mange varianter og bunnfarger, med eller uten sorte hår (aka. "skygge").

Snakket nettopp med Gro, så fikk det forklart av henne. Men takk :P

Skrevet

jada, synes han er vakker :lol:

Phoebesin termin er satt 5 april, og jeg kommer hjem fra 1 mnd reise til Afrika den 2. Krysser finrene for at valpene ikke kommer førtiden! kjenne jeg gleder meg veldig nå :blink:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• @Carro92 kan kanskje tipse om noen? Jeg kommer ikke på noen akkurat nå, men har jo møtt noen i tiden jeg var aktiv i hundesport, så mulig det dukker opp noen navn etterhvert.
    • Hei!  Noen som har erfaring med oppdrettere av Whippet på Østlandet som avler robuste og stødige valper? Som har mye (eller mest) fokus på mentalitet, gemytt og personlighet? (Som kanskje ikke bare lar deg velge den valpen du selv vil, men som prøver å matche personligheter?) Eller er ikke dette vanlig blant whippet?   Spør fordi vi er et hjem med barn, og ikke planlegger utstilling.    På forhånd takk for svar😊 
    • Det er nok en helt normal valp dere har. Det er mye arbeid og tålmodighet, og faser man må gjennom, rett og slett.
    • Vi har møttes ute å gått sammen på litt avstand før de har fått lov til å være løse og leke sammen. Han er ikke spesielt interessert i andre hunder. kan legge til at han er en hun med litt lite tegn. Går fra null til hundre. Han kan ligge å sove og Bergan våkner er det første han gjør å bite, og da voldsomt og ikke kose biting. Vi har ofte skjønt at dette er et tegn på at han må på do og prøver å ta han ut før dette skjer. Vi prøver også å få lagt han, avledet han før han blir overtrøtt, med noe varierende hell. Som sagt går han fra 0-100 når det først starter. vi har vært hos dyrlege og utelukket at det er noe galt. 
    • Når dere er med andre valper, har dere gått litt tur sammen først uten å hilse, eller bare sluppet de sammen for lek? Det er ofte litt voldsomt for dem, og bedre om de får bli vant til hverandre på trygg avstand og tid til å lese hverandre først, før de leker.  Ellers er det nok bare å være konsekvent og holde ut, siden tannfellingen knapt har startet.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...