Gå til innhold
Hundesonen.no

Kløv; seleverkstedet vs nes sledeverksted


Gjest

Recommended Posts

Står mellom Seleverkstedets JERV og Nes Sledeverksteds ACTIV kløv (evt med ekstra polstring).

De koster like mye.

Hvilket kjøp gir oss mest for pengene? Er det ikke Nirm som har den activ kløven - fornøyd? :wub:

Jeg synes activkløven ser mest funksjonabel ut, har gode spesifikasjoner og hunden passer perfekt til den størrelsen hun trenger. Men det er jo ikke til å unngå at seleverkstedet har et veldig godt omdømme.

0423b.jpg

ACTIV

Jerv%201.JPG

JERV

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilket kjøp gir oss mest for pengene? Er det ikke Nirm som har den activ kløven - fornøyd? :wub:

Jeg har den ja, bare ikke med ekstra polstring. Ikke i salg da jeg kjøpte mine.

Er veldig fornøyd med de. Nå har jeg ikke fått brukt de så mye som jeg ønsket, siden både ryggen min viser seg å ikke kunne bære langt noe mer, og heller ikke den firbeinte Nirms rygg. Men vi har dagsturer med de. De sitter bra på hundene og tåler ganske mye juling (Vida løper rett fram uansett hva hu har på seg). Det jeg savner på de er egne remmer til å spenne opp veskene med, selv om festene på lokket faktisk gjør jobben etter mitt behov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har den ja, bare ikke med ekstra polstring. Ikke i salg da jeg kjøpte mine.

Er veldig fornøyd med de. Nå har jeg ikke fått brukt de så mye som jeg ønsket, siden både ryggen min viser seg å ikke kunne bære langt noe mer, og heller ikke den firbeinte Nirms rygg. Men vi har dagsturer med de. De sitter bra på hundene og tåler ganske mye juling (Vida løper rett fram uansett hva hu har på seg). Det jeg savner på de er egne remmer til å spenne opp veskene med, selv om festene på lokket faktisk gjør jobben etter mitt behov.

Jeg fant vel ut at det var den største forskjellen på mange måter, at den ikke kan spennes opp. Om det er lite i kløven så vil activ-kløven henge litt "slafsete" uten at man får strammet den opp, nå vet jeg ikke om Jerv har egen strammereim for å løfte veskene (har ikke sett den kløven). Sånn forutenom det synes jeg også at Activ-kløven så veldig bra ut! :wub:

(Jeg er litt glad jeg har en liten hund nå:lol: 2100kr for Togo-kløv til Lir. Jeg er så fornøyd med kløven, og siden hun er lavere enn de andre vil det bli mer slitasje på kløven også, så da får hun få noe jeg vet er bra :lol: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er bredden på activ'en? Altså - hvor "bred den er over ryggen" på en måte? Labben er jo veldig brei over ryggen og ikke så lang i kroppen ned til albuene . Ser for meg det er stor forskjell mot f.eks en setter/mynde med samme lengde fra albu til albu.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er bredden på activ'en? Altså - hvor "bred den er over ryggen" på en måte? Labben er jo veldig brei over ryggen og ikke så lang i kroppen ned til albuene . Ser for meg det er stor forskjell mot f.eks en setter/mynde med samme lengde fra albu til albu.

De fleste kløver er "standard brede", og etter det jeg så av Nirm sine activkløver så er de like "brede" som våre Togo'er. Jo større størrelse jo lengre blir de jo. Om du vil får du si ifra, så kan du få prøve våre Togo'er på henne, bare sånn for å se hvordan det vil bli sånn ca:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Mailin viste meg Togo'en til Seleverkstedet her om dagen, og den var jo rålekker.... Hvordan er festet på ACTIVkløven? Togoen hadde sånn fint feste til lina. Om menneske-Nirm skulle ha lyst må han gjerne legge ut detaljbilder og slikt :blink:

Fikk litt blod på tann siden bikkja så ut til å synes det var råartig, hun fikk prøve med litt tyngde i og halen gikk som alltid. Mulig jeg må framskynde det kløvkjøpet. Akk de penga de penga. :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Skal du kjøpe fra seleverkstedet og vil ha kløven til våren bør du bestille nå. De har lange lister. Jeg bestilte kløv derfra i hmm november tror jeg det var. Da sa de at jeg måtte bestemme meg fort om jeg ville ha den til mai. De syr utstyr etter sesong og det virker som de har mye å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Bruk kode "alrute15" for å få 15% rabatt på ruta, rutebånd, blindspots og targets hos Drammen Hundepark. Gyldig til 15. oktober 2024 https://www.nettbutikk.drammenhundepark.no/categories/rute
    • Hei, er det noen som vet hva reglene er for å stille kirurgisk kastrert hannhund i utlandet er, eller hvor man kan finne slik informasjon? Jeg vet at NKK tillater å stille kastrert hannhund dersom det er gjort av medisinske årsaker og hvis man kan fremvise attest for at hunden hadde to normale testikler før kastrering. Men gjelder dette også hvis man ønsker å stille hunden for eksempel i Sverige, Finland, Frankrike etc? Eller har alle land ulike regler? Noen som eventuelt vet hvilke land som godkjenner det eller land som ikke tillater å stille kastrert hund (uansett om det er gjort av medisinske årsaker?😊
    • Hvis hun fortsatt bruker samme metodene er det jo "bare" å anmelde igjen. Ellers ville jeg sendt formelle henvendelser til klubben og NKK.
    • Jeg klagde på dette hos NKK inne på FB da det kom opp at de lot henne holde på. Det ble slettet og jeg fikk "mute" for en tid. Skremmende holdning. jeg kjenner personen fra hestemiljøet helt tilbake til 1988  da jeg kommer fra og har bodd 3 il fra hennes hjemsted. Kjenner og tilk henne fra hund selv om jeg har hatt nada med henne å gjøre.. jeg anbefaler at dere går inn og leser de grusomme sms som ble sendt mellom henne som eier og driver av kennelen - og de to ansatte..saken er mye verre enn det virker i media. Mangelen på respekt og empati er hårreisende.  Hun skal og ha blitt dømt for vold mot menneske og er kjent i området for å være "feisty". hvis man kan si det sånn.. sier ikke mer om  saken.. men rapporter og boikott.. Den som blir direkte berørt må være flink å si i fra.. Kanskje det er på tide at NOAH kommer på banen??
    • Skriv litt fort her men veit at mensen er noe kvinner har å ikke hunder. Men trudde du klarte å slå 2 fluer sammen ✨️ Vi har fikset alt å funnet ut av alt så går det ikke Ann å slette innholde heller  Så andre som sere dette så all good ok8 vi fant ut av problemet 😄
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...