Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundetreff Bergen

Akita

Recommended Posts

Skrevet

Akita, MrsPowers, MarteV og Charpi møttes idag til treff. Det ble fort klart at dette ble to par og jentene sa klart ifra til gutta boys om hva de mente. :)

Her er ett par bilder :)

IMG_3929.jpg

IMG_3926.jpg

IMG_3924.jpg

IMG_3922.jpg

IMG_3921.jpg

IMG_3917.jpg

IMG_3916.jpg

IMG_3914.jpg

IMG_3909.jpg

Skrevet

Koselig da! Hvem er den andre dalmisen? (ikke euro)

Var ei som var på tur. Doc het han. Charpi vet bedre hvem det er.

Skrevet

Var kjempekoselig :) Aila sloknet fort når hun kom hjem, heheh. Har sett over bildene mine selv, og får legge ut et par her i tråden senere eller imorgen! :)

Skrevet

Auda, der er jo min enda mer forelskede prikkedust og jo... :lol: Haha..: Har masse bilder jeg og, må bare gidde å hente kameraet for å få lagt de innpå her.. :icon_redface:

Men var kjempekoselig altså, bare å si fra når folket er klar for mer.. :angry: Synnøve, du må jo være med en gang med begge klumpene!

Doc er vel 4 år nå, fra oppdretter i Bergen. Supersnill og pen kar.. :lol:

Skrevet

Det hadde vært kjekt med flere også :icon_redface: Dessuten fant vi vel ut at vi trengte flere tisper for disse tispefikserte hannhundene :angry: *Host*

Skrevet

Fine bilder. :wub:

Hvorfor lar dere hannhundene plage tispene?

Eller er det bare jeg som tolker bildene feil og tispene har egentlig ikke noe imot det?

Det er irriterende med overkåte hannhunder som ikke eier respekt for tispas signaler og språk, og hvor tispa konstant må si ifra og desperat prøver å få hannhundene litt på avstand.

Men som sagt, kan være jeg som tolker bildene helt feil, og tispene storkoser seg egentlig. :lol:

Skrevet

Fine bilder. :wub:

Eller er det bare jeg som tolker bildene feil og tispene har egentlig ikke noe imot det?

Det er irriterende med overkåte hannhunder som ikke eier respekt for tispas signaler og språk, og hvor tispa konstant må si ifra og desperat prøver å få hannhundene litt på avstand.

Men som sagt, kan være jeg som tolker bildene helt feil, og tispene storkoser seg egentlig. :lol:

De lekte lenge fint, men ble plagsomme etter hvert, så vi tok de i bånd.

Men du er absolutt inne på noe. De blir brått litt hjernedøde når de er omringet av søte tisper :lol:

Skrevet

Fine bilder. :frantics:

Men som sagt, kan være jeg som tolker bildene helt feil, og tispene storkoser seg egentlig. :wub:

Hehe, syns nå alle bildene ser ut som de leker fint jeg da? Tok ikke bilder da når tispene begynte å få nok nemlig. Hehe, min satt seg nemlig mellom beina mine og hannene fikk bånd på ;P

På en side syns jeg det er ganske okei på alle måter nå når de får "fritt spillerom". Min godtok alt en stund, fordi hundene alltid ble tatt fra hverandre når det ble nok. Nå har hun lært selv å gi beskjed, og vet det er mange med hannhund som er takknemlig for at de endelig får beskjed av tispen selv.

Men klart, som du sier. Kan bli litt mye når tispene er skikkelig lei, og hannhundene lar hormonene styre ;P Derfor det ble satt bånd på!:frantics:

Hihihi, nå syns Aila det var ganske koselig lenge, så SÅ plagsomme var de da virkelig ikke. Og det "overfallsbildet" var virkelig et vittig bilde av noe som var veldig uskyldig :lol:

(jeg må lære meg å skrive kort og presist. blir jo lange brev når jeg først skal skrive noe. haha. nyttårsforsett 2010?)

• 2 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...