Gå til innhold
Hundesonen.no

Snipp snapp snute -


PsychoLynx

Recommended Posts

Advarsel på forhånd da. Om noen ikke tåler å se litt snipping i ballerusker osv, så bør dere snu her :D for her er bildene av kastreringen til Sitri og Iblis :)

130110_01.jpg

Bedøvelsessprøyter er satt, og Iblis syns det var tryggest å kose med ryggen til Sitri. Men 30 sekunder senere var han nede for telling.

130110_02.jpg

Sitri på sin side var noe hardere, og brukte nok nærmere 5-6 min før han veltet over ende.

130110_03.jpg

To brødre, nesten 7 mnd, en era er over

130110_04.jpg

Barbering av ballerusker. Første (og forhåpentligvis) siste gang :D

130110_05.jpg

Et siste minne

130110_06.jpg

Så er de klare. De søte små er blitt store slasker!

130110_07.jpg

Lokalbedøvelsen blir satt

130110_08.jpg

Og dermed var Iblis klar for snipp snapp

130110_09.jpg

Snipp...

130110_10.jpg

Napp...

130110_11.jpg

Ute...

130110_12.jpg

Snippe litt på Sitri også

130110_13.jpg

Svisj, der var den ene ute

130110_14.jpg

Og den andre på vei

130110_15.jpg

Og plutselig var han like balleløs som broren sin

Det hele tok 20 minutter fra bedøvelsen ble satt, til siste balleløse bildet ble tatt. :)

130110_16.jpg

Vel hjemme, innpakket for å sove ut rusen.

130110_17.jpg

To timer senere lå de begge to oppå teppet. Det var blitt for varmt.

Og da jeg kom inn, begynte de å krype litt rundt der inne.

130110_18.jpg

"Det er helt sant Sitri! De har gjort noe baki her!"

130110_19.jpg

"Å nei, jeg tørr ikke se.... "

130110_20.jpg

"johooooo bruttern! Det er borte! ALT sammen!"

130110_21.jpg

"......"

130110_22.jpg

" J E G H A T E R D E G ! ! ! "

130110_23.jpg

" J E G mååå bare.... sove.. ut rusen... først..."

130110_24.jpg

"Enig.... med... Sitri... må... bare... sove.. først..."

130110_25.jpg

"men jeg SKAL ta... deg..."

*dele opp*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

130110_26.jpg

De er søte når de sover da...

130110_27.jpg

Og litt rare også.

Og når de våknet igjen, så ville de ha mat, og vips så var vi visst venner igjen. Om de ikke planlegger et hemmelig attentat mot meg da. Men da er de gode til å skjule det. Koseungene mine. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grusomme matmor! :D

Klart de planlegger attentat mot deg! De er jo katter! Planlegger alltid verdensherredømme de vettu! :)

Spurte Ole om han ville se bildene så han kunne få et inntrykk av hva de skulle gjøre med Falco (forhåpentligvis...), men neeeeih! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi så spennende! :) Fikk du lov til å være med å se på du a :)Søte katter :D

hehe ja. Har vært med på kastrering av alle kattene her.

Grusomme matmor! :D

Klart de planlegger attentat mot deg! De er jo katter! Planlegger alltid verdensherredømme de vettu! :D

Spurte Ole om han ville se bildene så han kunne få et inntrykk av hva de skulle gjøre med Falco (forhåpentligvis...), men neeeeih! :)

Ja, de pønsker nok på noe.

haha, han ville ikke se nei?? Fikk så vidt Lars til å se her :D haha

Naaw stakkars pusebebisene. Men, jeg vet ikke om jeg hadde turt å snu ryggen til dem etterpå altså - eller enda mindre sove. Katteattentat comming up!

Låse soveromsdør og alt det der fremover nå gitt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heheheh.... Stilige bilder.. Har jo vært med på noen slike da jeg jobbet på klinikken.. Moro å se hvordan forskjellige veterinærene gjorde det.. Vi barberte feks kattene mye mere og la de på rygg under ingrepet, men vi hadde operasjonsduk over.. Moro at du har fått med når de og så har sædleder og blodåren ute,, For det de gjør er rett og slet at de knyter sædlederen fast på blodåren, for så å klippe av ballene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsom tråd, men har litt sympati også for dem selvom det er best :)

Det var skikkelig fine pusegutter, det er noe rasekatt i dem også? Eller er det rasekatter? Syntes tegningene så ut som rasekatt (Bengal?).

De er halvt orientalsk korthår :D Også TROR de at faren kan være en britisk korthår. :D

heheheh.... Stilige bilder.. Har jo vært med på noen slike da jeg jobbet på klinikken.. Moro å se hvordan forskjellige veterinærene gjorde det.. Vi barberte feks kattene mye mere og la de på rygg under ingrepet, men vi hadde operasjonsduk over.. Moro at du har fått med når de og så har sædleder og blodåren ute,, For det de gjør er rett og slet at de knyter sædlederen fast på blodåren, for så å klippe av ballene :D

Ja, det er utrolig å se hvor mange forskjellige måter man kan gjøre dette på. Psycho og Lucifer lå begge på rygg, spent fast når de ble kastrert. Mens de jeg har vært der med senere, har ligget på siden sånn. Og ja, det enkle er faktisk like greit har vet'n her funnet ut.

Og ang barbering.. Syns det ble barbert nok jeg :D og jeg kjeftet litt da, syns han kunne gjort en penere jobb :D haha!

Og ja, han knyter 3 knuter sammen sædleder og blodåre, så er det bare å kutte dem av. Intr greier egentlig. Nesten klar til å foreta en kastrering selv nå. *mohahahahaha* :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og ja, han knyter 3 knuter sammen sædleder og blodåre, så er det bare å kutte dem av. Intr greier egentlig. Nesten klar til å foreta en kastrering selv nå. *mohahahahaha* :)

heheh... Den der har jeg dratt mange ganger til mine tobente mannlige bekjentskaper.. :):D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Mener hun sa i et annet innlegg at det er blandingskatt, men det er rasekatt i blandingen eller noe :angry: UTROLIG nydelig er de iallefall!

Sett på kastrering av hest en gang, det var noe lignendes, men litt mer størrelse :icon_redface:

OT: men det er få veterinærer som utfører liggende kastrering av hest nå, kun høyskolen som gjør det i undervisningsøyemed. Nesten alle får nå stående kastrering (vi gjorde det på hingsten vår i går og goddamn for noen gedigne baller altså :lol: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er halvt orientalsk korthår :angry: Også TROR de at faren kan være en britisk korthår. :lol:

Åååå Britisk Korthårs katt skal jeg ha hvis jeg skal ha katt igjen og den SKAL være blå :lol:

Hadde nemlig en katt før som mest sannsynelig var en blanding av BK, herlig pus :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naaaw, stakkars! :frantics: Men så myke og gode de ser ut! *Kose på via skjermen*

Ja, de er utrolig myke og gode, selv tiltross for såpass kort pels. Kattungene mine... :wub:

Iblis apporterer forresten bedre enn de fleste hunder jeg har sett. Nå leker han med en plastpose som er knyttet sammen, og kommer tilbake med den gang på gang for at jeg skal kaste på nytt. Flinke pusen det! :frantics: saqwqsaasz (også tråkker man litt på tastaturet ved innlevering her...)

Åååå Britisk Korthårs katt skal jeg ha hvis jeg skal ha katt igjen og den SKAL være blå :lol:

Hadde nemlig en katt før som mest sannsynelig var en blanding av BK, herlig pus :)

Kjenner ikke så mange av dem jeg, så vet lite om dem egentlig. Men liker denne blandingen iallefall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tar jaggu bilder av mye rart! :)

Stakkars Jens som må finne seg i at hendene hans blir lagt ut på nett :D:frantics:

hehe, ja jeg må jo dokumentere alt! Og jens? Han skal ikke klage på hendene sine... er da lagt ut bilder av hele han her før tror jeg. Iallefall i bloggen min. Da Bridie ble sterilisert :frantics: Da var riktignok ikke jeg fotograf (fikk ikke være med :wub: ), men fotografen hadde mistforstått litt og tatt bilder av hele jens med hund, ikke nærbilder som jeg ville ha :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe :)Fikk du ikke være med nei, kanskje ikke så rart, det var vel et større inngrep. Ellers er Jens&co veldig greie sånn :frantics:

Når ble Bridie sterilisert? Hadde vært artig å fønni att bilder av det :frantics:

hum... Når jeg ser på bildene nå, så tror jeg jammen det var Jens som var fotograf og Sivert som opererte jeg :wub:

Sterilisering av Bridie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, der var Sivert jo.. :frantics: Jeg savner han faktisk litt, gutten hadde humor. Men hadde de flytta til den nye klinikken allerede i 07? Trudde de holdt til ved Sportogmere jeg.

Vel, de trodde vel ikke at noen var interessert i bilder av hundeorganger :wub: De trodde bare du ville ha et minne om steriliseringa, ikke alle som er "dokumentere-absolutt-alt-gærne" :frantics:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, der var Sivert jo.. :lol: Jeg savner han faktisk litt, gutten hadde humor. Men hadde de flytta til den nye klinikken allerede i 07? Trudde de holdt til ved Sportogmere jeg.

Vel, de trodde vel ikke at noen var interessert i bilder av hundeorganger :lol: De trodde bare du ville ha et minne om steriliseringa, ikke alle som er "dokumentere-absolutt-alt-gærne" :)

Ja, de hadde nok flyttet da. Var da bildene ble tatt iallefall :P Og ja, jeg savner også Sivert nedpå der...

hehe, de burde da snart ha kjent meg så godt at de visste hva jeg ville ha :lol: ehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Så herlig at ferien din har begynt, og at du og hunden din skal nyte den sammen! Det høres ut som dere kommer til å få masse kvalitetstid sammen, noe som er så viktig. Når det gjelder naboene og hundevennen din, det er jo flott at de har så mye tillit til deg, men jeg skjønner godt at du ikke vil overta flere hunder! Det er jo en stor forpliktelse, og det er viktig å kjenne sine egne grenser. Håper dere får en fantastisk ferie sammen, du og hunden din! ❤️
    • Odin var også dement mot slutten, og det var tøft. Han hadde ikke samme uroen, han var bare forvirret, og ville være inntil oss hele tiden (nok en kombinasjon av døvhet/blindhet også). Vi fikk Eldepryl hos Renate Nydal, det hjalp litt en stund på uroen, men ikke store forandringer. Kan være verdt forsøket.
    • Du kan ta pulsen ved å kjenne på blodåren som går ned på innsiden av låret.
    • Frøkna her begynner å bli dement, og det er utrolig vanskelig å forholde seg til. Så snart det er "dødtid" hjemme begynner hun enten å vandre frem og tilbake, eller å gå i ring. Hvis jeg avbryter henne og tar henne med ut på tur eller trening "våkner" hun og er seg selv igjen, men hun må altså ha mental input hele tiden for å ikke gå inn i disse tvangshandlingene. Jeg antar at det i stor grad skyldes kjedsomhet og uro, men ettersom hun har en ødelagt skulder er det ikke mulig å gå lange turer med henne heller. Lite fysisk aktivitet bidrar helt sikkert til problemet. Hun går på Karsivan, men synes ikke det hjelper så veldig. Det er ikke noe særlig til livskvalitet sånn som hun har det nå, men jeg kan jo ikke underholde henne konstant. Er det noen som har hatt dement hund som har noen tips til hva jeg kan gjøre for henne? Andre typer medisiner som hjelper?
    • Jeg vet ikke hvordan det skilles mellom de ulike dachsrasene, men avlsrådet i raseklubben vil kunne hjelpe deg med dette. Jeg ser ingen grunn til at det skulle bli komplikasjoner hvis begge er friske, men det er mange andre hensyn å ta før man velger å avle, så ta kontakt med avlsrådet og be om hjelp der.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...