Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvor skal jeg dra i dette land?


Tonje

Recommended Posts

Jeg liker Oslo jeg, men er enig i det dere sier også. Men jeg trodde du mente Østlandet/sørnorge generelt utifra det du skrev, Djervekvinnen, det var det jeg stusset på :P For da gjelder jo ikke den karakteristikken liksom :icon_redface:

Neida, tenkte kun på visse områder. Kan bare uttale meg om steder jeg har vært :angry: Har også vært i Hamar området og Lillehammer, og det ble straks litt bedre. Er nok mange fine småsteder rundt oslo området, men de mangler det ekstra jeg trenger for å trives optimalt. Altså fjell ala nord. :lol: Blir fort mye flatt og vide jorder så langt øyet kan se..

Har lyst å se vestlandet, for der har jeg ikke vært :lol:

Trøndelag er greit, men fortsatt litt flatt.

Heeelt nord har jeg tilgode å se :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå fikk jeg selvfølgelig lyst til å vise deg alt det flotte Oslo har å by på,hvor hyggelige folk er og hvor du kan finne vakker natur og stillheten (med T- banenlyden som en liten påminnelse om at byen er der borte et sted :icon_redface: ). Vi måtte til Oslo for å finne lokalmiljøet vi savnet på Lillehammer, vi. Der hadde folk nok med seg og sitt og det er blitt til en kultursnobbeby for Oslofolk som vil flytte "på landet" og er slett ikke den byen jeg vokste opp i lenger. Her på Abildsø har folk bodd i generasjoner, ungdommene vi har i hus spiser når vi spiser og i det hele tatt tar alle foreldrene vare på de barna som måtte være hos dem. Mine barns venners foreldre er mine venner. Alt foregår på skolen. Korps, fotball, ballett, kor etc. Skolen ligger 200 meter fra alle, fordi dette jo er ei lita grend i byen. Samtidig kan de eldre barna dra til byen eller andre plasser og være med på hvilken fritidsaktivitet som helst, fordi byen er stor og byr på alt. Oslo er jo ikke Karl Johan og Oslo S. Oslo er en masse små bygder, der folk bor og kjenner hverandre. Jeg er mye mer i skogen enn i byen. På den andre siden er det fint å kunne gå på kino, på teater, på konserter, la datteren min som elsker teaterlivet gå på Bårdar. Dessuten er det ganske hyggelig å møte noen når man går på tur :P

Det var Osloreklamen. Men for 7 uker,ville jeg nok reist nordpå. For en flott anledning til å bli kjent i den vakreste delen av landet vårt. :lol:

Ehem.. glemte jeg å nevne at det er 5 minutter til kinoen også? :angry: Og at det er sykehus her (fremdeles innenfor 5 minutter), kjøreskoler, politistasjon, egen lokalavis, og at skisenteret skal bygge ut? Og at vi har egen hjemmeside for kommunen hvor vi får lov å være med å bestemme hvordan vi vil ha det fremover? (orkdal2040.no) Og at det er det største tettstedet er det nest største i sør-trøndelag (etter Trondheim), og at kommunen styres av eget lokal-parti som er blitt gjenvalgt for omtrent ørtende år på rad, og at kommunen generelt er veldrevet med tanke på det aller mest (eldreomsorgen og helsevesenet fungerer faktisk temmelig bra).. Og at jeg drømmer om å bo litt "opp i bakkene", og ha utsikt over dalene som bølger seg bortover og nedover mot "flata".. sukk, det er et vidunderlig syn, spesielt fra hesteryggen, galloperende oppover en gresskledd sti.. :lol: Forstår godt at typen heller vil bo her enn i "hjembyen" Bergen..! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Nå er det bestemt,og jeg fikk ingen av ønskene mine denne gang,men det blir sikkert moro allikavel. Så etter påske blir jeg altså å finne i Gjøvik :thumbs: Nå gjelder det bare å finne et sted jeg kan ha med hund,hvis ikke tror jeg faktisk at jeg kan komme til å bli småsullete på den tiden :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...