Gå til innhold
Hundesonen.no

Ekstrem lidenskap

SusanneL

Recommended Posts

Skrevet

Vitsen var nok at gode gamle Dorte skal få oppleve verden, vise fram beina sine og bruke vanvittig mye penger? tongue.png (Ikke sett programmet, men er null fan av henne). Leste at hu bl.a. hadde spist dessert til 150 000 kr. Håper det var velanvendte penger for TV2, og at de har fått et skikkelig kvalitetsprogram tilbake da. smile.gif

Gjett om. Hun har vært omtrent jorda rundt nå, flere besøk i Amerika, Saudi Arabia og England. Where to next, Dorthe?

Skrevet

Vart skuffa av programet. Hadde håpet på noe som var basert på ekstreme norske hundeeiere og deres lidenskap for hunden. Og ikke minst noe som var basert på seriøst hundehold, og ikke det som ble servert.

Skrevet

Ja programmet kunne vært mer innholdsrikt og bedre, med tanke på hvor mye penger de sikkert har brukt på dette. Ble litt skuffa selv av innholdet. Hadde faktisk vært mer interessant hvis det var i dette landet de dro omkring og snakket med hundefolk. Er jo både det ene og det andre her også. Men, kan jo ikke få alt perfekt på tv :)

Skrevet

Tja, men dette programmet ble vel heller ikke laget hovedsaklig FOR hundeentusiaster, men OM hundeentusiaster. Det er vel mannen i gata som skal underholdes i bunn og grunn, ikke en minoritetsgruppe?

Skrevet

Vitsen var nok at gode gamle Dorte skal få oppleve verden, vise fram beina sine og bruke vanvittig mye penger? :) (Ikke sett programmet, men er null fan av henne). Leste at hu bl.a. hadde spist dessert til 150 000 kr. Håper det var velanvendte penger for TV2, og at de har fått et skikkelig kvalitetsprogram tilbake da. :)

Dessverre virker dette sant...

Det er vel mest pga de vil lage det ekstreme ut av det ekstreme, og lage god underholdning for Ola Normann.

Jeg syns det meste ble bare tull og useriøst. Å trekke inn DH kunne de hvertfall latt være, men det spiller vel ingen rolle hva som ligger bak, bare de klarer å lage god tv.

Jeg syns det virket ALTFOR useriøst..

Tja, men dette programmet ble vel heller ikke laget hovedsaklig FOR hundeentusiaster, men OM hundeentusiaster. Det er vel mannen i gata som skal underholdes i bunn og grunn, ikke en minoritetsgruppe?

Joda, men selvom det er laget OM hundeentusiaster så tar folk av det. "læren" av dette er jo at blandingsavl er bra.. Dette er feil da, og selvom dette er laget for mannen i gaten.. så var det ingen innslag av hvordan hundeentusiastene i norge er... bortsett fra blandingsavl er good shit da.. :D

• 4 weeks later...
Skrevet

Kjære vene føler jeg må le litt! Programmet heter vell Ekstrem lidenskap, for at Dorthe drar ut å treffer mennesker med akkurat dette. Det var jo bare tilfeldig at første program handlet om hunder, neste program handlet om biler så vitt jeg fikk med meg. Så programet er jo ikke dårlig Så syns det blir helt feil av dere å dømme programmet nedenom å hjem bare for at dere ikke syntes FØRSTE episode var "fengende" nok, å programet handler ikke bare om hunder. Hadde det vært tilfelle så hadde jeg ville sett noe annet med hund enn det de viste. Det er jo også noe som heter å skifte kanal? Mener de fikk frem budskapen sin veldig greit jeg, hun fant jo mennesker som virkelig var av den GALE sorten. Her i norge tenker vi heller på hundens ve og vell, vi er ikke gale nok, ja alle elsker hunden sin og vil gjøre alt for den, men hvem i norge kloner hunden sin? Hva blir egentlig utstilling, agility og annen hundesport i forhold til hunden som solgte bilder? Jeg var ganske fornøyd med programet jeg, fikk sett hva folk faktisk er gale nok til å gjøre når det kommer til hund, og at disse menneskene faktisk finnes er jo noe helt for seg selv! Ola Nordmann trenger å se sånne ting, mens vi som er flinke hundefolk, som drar land og strand, JA vi ville kanskje sett noe annet :icon_redface: Programet ble vell heller ikke laget FOR hundefolk?

Edit: Jeg liker ikke at folk blander raser i hytt å pine, det er rett å slett ikke bra for hundene! Da mener jeg chihuhua med dverg f.eks, eller golden å shæfer o.s.v. MEN jeg er litt enig i at blandings raser kan være "friskere" enn rase hunder. De lever mye lenger, å er sjeldent syk. (ja det fins unntak, så ikke halshugg meg). Men nei, er ikke akkurat bra at de viser dette på tv, da folk tror at det er greit :lol:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...