Gå til innhold
Hundesonen.no

Ekstrem lidenskap

SusanneL

Recommended Posts

Vitsen var nok at gode gamle Dorte skal få oppleve verden, vise fram beina sine og bruke vanvittig mye penger? tongue.png (Ikke sett programmet, men er null fan av henne). Leste at hu bl.a. hadde spist dessert til 150 000 kr. Håper det var velanvendte penger for TV2, og at de har fått et skikkelig kvalitetsprogram tilbake da. smile.gif

Gjett om. Hun har vært omtrent jorda rundt nå, flere besøk i Amerika, Saudi Arabia og England. Where to next, Dorthe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja programmet kunne vært mer innholdsrikt og bedre, med tanke på hvor mye penger de sikkert har brukt på dette. Ble litt skuffa selv av innholdet. Hadde faktisk vært mer interessant hvis det var i dette landet de dro omkring og snakket med hundefolk. Er jo både det ene og det andre her også. Men, kan jo ikke få alt perfekt på tv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, men dette programmet ble vel heller ikke laget hovedsaklig FOR hundeentusiaster, men OM hundeentusiaster. Det er vel mannen i gata som skal underholdes i bunn og grunn, ikke en minoritetsgruppe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vitsen var nok at gode gamle Dorte skal få oppleve verden, vise fram beina sine og bruke vanvittig mye penger? :) (Ikke sett programmet, men er null fan av henne). Leste at hu bl.a. hadde spist dessert til 150 000 kr. Håper det var velanvendte penger for TV2, og at de har fått et skikkelig kvalitetsprogram tilbake da. :)

Dessverre virker dette sant...

Det er vel mest pga de vil lage det ekstreme ut av det ekstreme, og lage god underholdning for Ola Normann.

Jeg syns det meste ble bare tull og useriøst. Å trekke inn DH kunne de hvertfall latt være, men det spiller vel ingen rolle hva som ligger bak, bare de klarer å lage god tv.

Jeg syns det virket ALTFOR useriøst..

Tja, men dette programmet ble vel heller ikke laget hovedsaklig FOR hundeentusiaster, men OM hundeentusiaster. Det er vel mannen i gata som skal underholdes i bunn og grunn, ikke en minoritetsgruppe?

Joda, men selvom det er laget OM hundeentusiaster så tar folk av det. "læren" av dette er jo at blandingsavl er bra.. Dette er feil da, og selvom dette er laget for mannen i gaten.. så var det ingen innslag av hvordan hundeentusiastene i norge er... bortsett fra blandingsavl er good shit da.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Kjære vene føler jeg må le litt! Programmet heter vell Ekstrem lidenskap, for at Dorthe drar ut å treffer mennesker med akkurat dette. Det var jo bare tilfeldig at første program handlet om hunder, neste program handlet om biler så vitt jeg fikk med meg. Så programet er jo ikke dårlig Så syns det blir helt feil av dere å dømme programmet nedenom å hjem bare for at dere ikke syntes FØRSTE episode var "fengende" nok, å programet handler ikke bare om hunder. Hadde det vært tilfelle så hadde jeg ville sett noe annet med hund enn det de viste. Det er jo også noe som heter å skifte kanal? Mener de fikk frem budskapen sin veldig greit jeg, hun fant jo mennesker som virkelig var av den GALE sorten. Her i norge tenker vi heller på hundens ve og vell, vi er ikke gale nok, ja alle elsker hunden sin og vil gjøre alt for den, men hvem i norge kloner hunden sin? Hva blir egentlig utstilling, agility og annen hundesport i forhold til hunden som solgte bilder? Jeg var ganske fornøyd med programet jeg, fikk sett hva folk faktisk er gale nok til å gjøre når det kommer til hund, og at disse menneskene faktisk finnes er jo noe helt for seg selv! Ola Nordmann trenger å se sånne ting, mens vi som er flinke hundefolk, som drar land og strand, JA vi ville kanskje sett noe annet :icon_redface: Programet ble vell heller ikke laget FOR hundefolk?

Edit: Jeg liker ikke at folk blander raser i hytt å pine, det er rett å slett ikke bra for hundene! Da mener jeg chihuhua med dverg f.eks, eller golden å shæfer o.s.v. MEN jeg er litt enig i at blandings raser kan være "friskere" enn rase hunder. De lever mye lenger, å er sjeldent syk. (ja det fins unntak, så ikke halshugg meg). Men nei, er ikke akkurat bra at de viser dette på tv, da folk tror at det er greit :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Kanskje på tiden med en oppdatering her også. Shero: Shero er nå 11 år og pensjonist. Han har vært pensjonert fra agility konkurranse siden 2022, men har fått gå blåbær med mamma, men etter at han begynte å halte i ett løp i sommer er han heltidspensjonist. Før han ble pensjonert rakk han å delta på ett NM, hvor vi kom igjennom 1. løp. Han har fått prøvd seg på nose work, men vi sliten med at han skal appotere luktboksne så det er lagt litt på hyllen til jeg finner en løsning. Eskene skal uansett enten stås på eller etes opp så... Han har også fått prøvd seg på svømming, han vet ikke om han er helt fan av å svømme hvor han ikke kan stå.M Mamma og Shero. Shero & Max er slitene etter NM  Max: Max er nå 6 1/2 år gammel (hvor tiden flyr). Han bommet på stigefelt i sommer og traff, så nå er vi klasse 3 på heltid. Stigefelt brenner vist, hilsen Max. Max er en fin storebror til Yoshi og er glad han endelig har fått noen å leke med. Jeg har vært instruktør i agility i høst, og Max stilte opp som lånehund siste gangen. Veldig moro at han er trygg nok til å gå, siden sist jeg prøve å få han til å gå med noen utenom familen løp han rett til meg. Vi har også vært innom Sheltie-VM i Kongsvinger hvor vi hadde mye fint, men ikke full klaff.  Max på Sheltie-VM Max og Yoshi
    • Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...