Gå til innhold
Hundesonen.no

Opptrening etter slitt av sene i beinet


Izzie
 Share

Recommended Posts

Hei.

Min lille gammle Berner gutt gikk seg en liten tur på egenhånd en fredags ettermiddag i slutten av november. På leting etter han møtte jeg bare noen voldsomme blodspor (der det var snø, var ikke kommet så mye ennå). Fulgte sporene, men de ble borte. Nesten hjemme møtte jeg han blid og fornøyd gutt, "Der er du jo mamma". Det bare rant blod av det ene beinet. Fikk han inn i bilen og inn på badet. Tok noe papir og skulle prøve å stoppe blødningen. Men det varmet blodet bare rant igjenom fingrene mine. Men fikk stoppet det etter mye om å men... Det var et stort kutt på oversiden av den store tredeputa. Så jeg ringte vetrinærkontoret jeg pleier å bruke, de hadde stengt for helga. Men jeg kunne kjøre 1 time til de som hadde vakt. Så jeg ringte et anna lite vetirnærkontor og dit kunne jeg komme. Vel framme der, dopet de han ned og fikk undersøt han ordentlig. Da så vi at han hadde kutta av to store sener inni der. Så han måtte oppereres. Turen gikk da videre til oslo og vetrinærhøyskolen (2 1/2 timers kjøring). Da vi hentet han der søndag ettermiddag, hadde han på seg en skinne som gikk fra tuppen av labben og helt til haseleddet. Ble mye gnagsår med den skinna(gipsen), så har blitt endel bandasje skift de siste ukene.

Han gikk med skinna i 6 uker. Han har nå hatt den av i 3 dager. Han prøver så vitt å gå på det. Men er veldig følsomt under der. Tredeputene er ganske harde!

Vi går bare noen forskiktige turer på tilsammen 20 min hverdag (noe vi har gjort i 6 uker, men som er velig kjedelig sytes han).

Er det noen her som har erfaring med en sånn skade? Opptrenings tips?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...