Gå til innhold
Hundesonen.no

Speilreflekskamera for nybegynner


Luis

Recommended Posts

  • 2 months later...

Noen som har erfaringen med de nye kompakte speilrefleks kameraene ? Tenker på Nikon sin nye nå - coolpix c8000 f.eks ?

Jeg vil heller ikke drasse rundt på så mye vekt ute i skauen, men jeg vil ha et kamera som tar bilder kjapt, og som jeg kan filme små snutter med.

Noen andre/bedre forslag i samme prisklasse ca ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endte med at jeg kjøpte Canon EOS 550d. Pappa ville nemlig ha nytt, så han fikk mitt gamle i bursdagsgave :icon_redface: Har hatt kameraet i snart en måned, og jeg kunne ikke drømt om et bedre kamera til mitt bruk synes jeg! Det er lett å forstå, men samtidig har det muligheter langt utenfor det jeg kan ennå. Tror jeg i alle fall! :innocent:

Hadde egentlig tenkt på 450d eller 500d, men siden dette skulle være bedre og ikke var så mye dyrere, kjøpte jeg det :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har erfaringen med de nye kompakte speilrefleks kameraene ? Tenker på Nikon sin nye nå - coolpix c8000 f.eks ?

Nikon c8000 finnes ikke, om det er s8000 så er det et ordinært kompaktkamera...

Hadde egentlig tenkt på 450d eller 500d, men siden dette skulle være bedre og ikke var så mye dyrere, kjøpte jeg det :icon_redface:

d550 er absolutt et godt kamera og videokamera... Bra kjøp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var fint å høre :icon_redface:

Her er et godt eksempel på (egentlig to ting) at kamera er et fullt kapabelt videokamera!

(og at kamera ikke betyr mer en 20% for hvordan bildet/filmen blir...)

Se i full skjerm og med HD slått på, Norskprodusert..

(selv om det er komisk hvor skuespilleren sliter med å iiiiiikke se direkte på kamera, så viser det bildekvaliteten meget godt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående kattevideoen

Å ja, det er dette man er ute etter, digitale speilreflekskamera kommer jo nå med 1080p videoopptak, og med speilrefleks sin overlegene bildebrikke, optikk, og fargespekter så er speilrefleks suverende HD videokamera i tillegg til sin opprinnelige jobb.. Et speilrefleks til 7000kr er overlegen dedikerte semi profesjonelle videokamera til 15.000kr...

*Hentet sitatet fra annen tråd*

Går 550d under denne kategorien? :lol:

Har så vidt prøvd denne filmfunksjonen, men sikkert kjekt å ha :lol: Håper det holder til å filme hundetrening i alle fall :)

Får forresten ikke sett filmen du la ut siden pcen er så treig :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er et godt eksempel på (egentlig to ting) at kamera er et fullt kapabelt videokamera!

(og at kamera ikke betyr mer en 20% for hvordan bildet/filmen blir...)

Se i full skjerm og med HD slått på, Norskprodusert..

(selv om det er komisk hvor skuespilleren sliter med å iiiiiikke se direkte på kamera, så viser det bildekvaliteten meget godt)

Daaaaaaamn! :):ahappy::) Tror pinade jeg heller sparer litt til og kjøper ny speilrefleks/videokamera jeg. :) :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dråpefilm? :ahappy: Kan prøve litt. Er ikke å flink på innstillinger på film (video?), har omtrent aldri gjort det før, så blir nok auto :)

Haha, bare ta av det du vil du. :) Gjerne av litt forskjellig inne liksom. :) Auto er bra, for da ser jeg hvordan filmen blir når man ikke har gjort noe innstillinger/redigering. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, bare ta av det du vil du. :ahappy: Gjerne av litt forskjellig inne liksom. :) Auto er bra, for da ser jeg hvordan filmen blir når man ikke har gjort noe innstillinger/redigering. :)

Heh, prøvde litt nå, og lett var det ikke :) Tenkte jeg skulle ordne blender, ISO og lukker, men klarte ikke å få det til. Får se på det i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heh, prøvde litt nå, og lett var det ikke :ahappy: Tenkte jeg skulle ordne blender, ISO og lukker, men klarte ikke å få det til. Får se på det i morgen :)

Ja, herre min hatt, det er ikke noe stress for min del. :) Må uansett spare opp penger før jeg kan kjøpe noe som helst, så det blir ikke på denne siden av sommeren. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nikon c8000 finnes ikke, om det er s8000 så er det et ordinært kompaktkamera...

Et ordinært kompakt kamera er AKURAT det jeg er på jakt etter...beklager skrivefeil...mente S8000. Fremdeles lurer jeg på om noen har erfaringer med dette? Filmfunksjonen ? Det skal drasses med overalt, så bare bra at det er kompakt. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...