Gå til innhold
Hundesonen.no

Mobil og abonnement


Wanderlust

Recommended Posts

Jeg er på utkikk etter ny tlf og nytt abonnement, så håper noen kan komme med noen innspill :icon_redface: Litt info:

I dag sitter jeg med netcom youngtalk med SMSmania og nokia 5800.

Jeg ringer ikke så veldig mye, kanskje 30-60min i mnd. Men sender en del meldinger. Litt usikker på hvor mange nå, men vi kan jo si sånn omtrent 1000 meldinger i mnd. Og vil ha abo. i netcom sitt nett. Sett litt på Flexitalk og kanskje ha smsmania til det.

I tlf har jeg vel ikke så mange krav, men den skal ha Wi-Fi (mulighet til å logge på trådløst nettverk) og brukbart kamera. Har tittet litt på HTC sine tlf, men vet liksom ikke helt hvilken model man burde gå for. Eller så har jeg sett litt på nokia N97 mini og iPhone. (vil ha en litt "avansert" tlf :whistle: ).

Et lite tilleggspm: Vet noen om man kan ha netcom bestevenn til et bedriftsabonnement?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kamera i telefoner vil aldri bli like bra som separat kamera, men det regner jeg med at du vet. Hvis du er vant til Nokia, så ville jeg valgt Nokia framfor IPhone. Vi har hatt begge her i huset, og sitter nå med kun Nokia. Selv har jeg N79, som er litt mindre enn 97, og er veldig fornøyd. Gubben har nettopp fått seg N900, og har aldri hatt en bedre telefon, ifølge ham selv.

Når det gjelder abonnement, så er jeg veldig fornøyd med OneCall. Har faktura-abonnementet deres, som har 120 ringeminutter (2 timer) og 90 sms pr. mnd gratis, og så begynner du å betale etter det, ikke urimelig høye priser heller. Når jeg bodde i Norge fikk jeg kanskje faktura på rundt 50kr i mnd. Tele2 har Sheriff-abonnementet, som er noe tilsvarende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kamera i telefoner vil aldri bli like bra som separat kamera, men det regner jeg med at du vet. Hvis du er vant til Nokia, så ville jeg valgt Nokia framfor IPhone. Vi har hatt begge her i huset, og sitter nå med kun Nokia. Selv har jeg N79, som er litt mindre enn 97, og er veldig fornøyd. Gubben har nettopp fått seg N900, og har aldri hatt en bedre telefon, ifølge ham selv.

Når det gjelder abonnement, så er jeg veldig fornøyd med OneCall. Har faktura-abonnementet deres, som har 120 ringeminutter (2 timer) og 90 sms pr. mnd gratis, og så begynner du å betale etter det, ikke urimelig høye priser heller. Når jeg bodde i Norge fikk jeg kanskje faktura på rundt 50kr i mnd. Tele2 har Sheriff-abonnementet, som er noe tilsvarende.

Jeg vender meg fort til tlf av ulike merke, så det har ikke så mye å si for meg. Men kan ta en titt på de du nevnte :icon_redface: Tlf kameraer er ikke så gode nei, men det finnes grenser på hvor dårlige de skal være også :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er på utkikk etter ny tlf og nytt abonnement, så håper noen kan komme med noen innspill :icon_redface: Litt info:

I dag sitter jeg med netcom youngtalk med SMSmania og nokia 5800.

Jeg ringer ikke så veldig mye, kanskje 30-60min i mnd. Men sender en del meldinger. Litt usikker på hvor mange nå, men vi kan jo si sånn omtrent 1000 meldinger i mnd. Og vil ha abo. i netcom sitt nett. Sett litt på Flexitalk og kanskje ha smsmania til det.

I tlf har jeg vel ikke så mange krav, men den skal ha Wi-Fi (mulighet til å logge på trådløst nettverk) og brukbart kamera. Har tittet litt på HTC sine tlf, men vet liksom ikke helt hvilken model man burde gå for. Eller så har jeg sett litt på nokia N97 mini og iPhone. (vil ha en litt "avansert" tlf :whistle: ).

Et lite tilleggspm: Vet noen om man kan ha netcom bestevenn til et bedriftsabonnement?

Når det gjelder abo. ville jeg ha vurdert netcom sitt freetext abo hvis du sender 1000 sms eller mer. Da koster 299 i mnd, og duhar fri sms. Sender du 1000 sms med flexitalk blir det 450 kr, pluss evt månedsavgift hvis du skal ha rimeligere mobil.

På jobben er det mange som har kjøpt seg htc Hero, og de er veldig fornøyde. Den bruker Android systemet,og dette skal være veldig bra. Kamera messig er den helt grei. Det er ikke noe kameralys på den, så du er avhengig av bra lys. Er du fornøyd med meny systemet på 5800, og vil fortsette med noe lignende så kan du gå for nokia n97. Her har du noe bedre kamera enn hero telefonen. Nokia n900, skal være en veldig god mobil, men den bruker et helt nytt operativ system. Jeg har lest en del tester av den, og mange sier at det er litt enten eller med den. Enten liker man den veldig godt eller så liker man den ikke i hele tatt. Det er ikke en mobil for flertallet.

Edit: Er du fornøyd med kamera på nokia 5800?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder abo. ville jeg ha vurdert netcom sitt freetext abo hvis du sender 1000 sms eller mer. Da koster 299 i mnd, og duhar fri sms. Sender du 1000 sms med flexitalk blir det 450 kr, pluss evt månedsavgift hvis du skal ha rimeligere mobil.

På jobben er det mange som har kjøpt seg htc Hero, og de er veldig fornøyde. Den bruker Android systemet,og dette skal være veldig bra. Kamera messig er den helt grei. Det er ikke noe kameralys på den, så du er avhengig av bra lys. Er du fornøyd med meny systemet på 5800, og vil fortsette med noe lignende så kan du gå for nokia n97. Her har du noe bedre kamera enn hero telefonen. Nokia n900, skal være en veldig god mobil, men den bruker et helt nytt operativ system. Jeg har lest en del tester av den, og mange sier at det er litt enten eller med den. Enten liker man den veldig godt eller så liker man den ikke i hele tatt. Det er ikke en mobil for flertallet.

Svarer på abo.delen jeg. freetext vil koste 299 i mnd pluss ringetid, og da har jeg 100 å ringe for. Og da kommer jeg til å være redd for å bruke for mye. I dag betaler jeg 400 kr og har nok til å sende meld (egentlig mer enn nok) og 200kr i ringetid. bruker ikke opp dette vær mnd.

Med flexitalk kan jeg legge til smsmania der også, og da er jeg oppi 200kr i mnd + ringetid (dessuten er minuttprisen lavere her).

Så med freetext abo. vil det bare lønne seg om jeg ønsker å kjøpe en tlf og binde meg :icon_redface: Men abonnementet i seg selv tror jeg ikke lønner seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svarer på abo.delen jeg. freetext vil koste 299 i mnd pluss ringetid, og da har jeg 100 å ringe for. Og da kommer jeg til å være redd for å bruke for mye. I dag betaler jeg 400 kr og har nok til å sende meld (egentlig mer enn nok) og 200kr i ringetid. bruker ikke opp dette vær mnd.

Med flexitalk kan jeg legge til smsmania der også, og da er jeg oppi 200kr i mnd + ringetid (dessuten er minuttprisen lavere her).

Så med freetext abo. vil det bare lønne seg om jeg ønsker å kjøpe en tlf og binde meg :icon_redface: Men abonnementet i seg selv tror jeg ikke lønner seg.

Nei, hvis du skal kjøpe mobil til fullpris lønner nok flexitalk + smsmania seg. Skal du evt binde deg, blir det veldig dyrt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er tlf blitt bestilt, og det ble en HTC. Vil prøve ut det også :whistle:

Angående abonnement, så vet jeg ikke helt. Jeg tror og egentlig vet at flexitalk vil være det billigste, men surt å bytte over når jeg sitter med 500kr i ringetid på mitt youngtalk abonnement. Vil jo ikke tape de pengene heller :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er tlf blitt bestilt, og det ble en HTC. Vil prøve ut det også :whistle:

Angående abonnement, så vet jeg ikke helt. Jeg tror og egentlig vet at flexitalk vil være det billigste, men surt å bytte over når jeg sitter med 500kr i ringetid på mitt youngtalk abonnement. Vil jo ikke tape de pengene heller :ahappy:

Hvilken htc? Du kan bytte til kontaktkort å bruke opp det du har på saldoen, også bytte over til flexitalk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken htc? Du kan bytte til kontaktkort å bruke opp det du har på saldoen, også bytte over til flexitalk :lol:

Tror det ordner seg med flexitalk og de pengene jeg har til overs faktisk :)

HTC Magic ble det. Sto mellom magic og hero, men siden magic'en var såpass billig uten abo., så ble det den :wub: Greit å ikke bruke for mye penger på noe jeg aldri har hatt før og egentlig bare vil teste ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg ville gått ut med han, for det er jo ubehagelig å holde seg. jeg holder på med det så lenge de trenger. Den lengste varte tilogmed 5 måned. Det er forskjell på hunder og valper.
    • Det blir nok kompostgrinder og langline. håper bare det går bra med flytting midt i alene hjemme treningen.
    • Jeg tenker og gjør det samme som de ovenfor. Viktigere med gode hundemøter med gode sikre, kjente hunder.  
    • Har ei tispe på 5 som begynte å renne fra det rene øyet for litt siden. Vi dro til vet, men siden det ikke var rødt, eller irritert og ikke gul veske, så fikk jeg beskjed om å dryppe med saltvann en periode og komme tilbake om det ble verre. Det plager henne heller ikke.  Det er bedre om jeg drypper typ to ganger om dagen, men forsvinner ikke. Virker som om det blir verre på tur i vind feks.   Kan det være tett tårekanal? Hva gjøres med det?    Jeg spør her før jeg drar til veterinæren. Hun som så på det sist nevnte ikke det som et alternativ selv om jeg sa det virka som om det ble verre i «vær».  
    • Det bør du ikke. Gå god for dem. En av eierne der nå er anmeldt av veterinær, for dyremishandling. Etter at en valp på 6 mnd som var på kurs der ble strupt og holdt opp i luften etter kobbelet (Med struphålsbånd) og fikk påført varige skader på luftrør og strupehode.  Fordi den "utagerte" mot andre hunder. Som om valper bjeffer av annen grunn enn usikkerhet.... Veterinæren ble så rystet over skadene at mat-tilsynet ble meldt.    Så styr langt unna er mitt råd. Man risikerer at hunden blir varig skadet på kropp og sinn. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...