Gå til innhold
Hundesonen.no

hundene mine nekter å samarbeide


marcoograya

Recommended Posts

vel, har et lite problem...jeg har ei collie tispe og en rottweiler hann...tispa nekter å god ta han inne...ute er de bestiser..men inne gnåler hun hele tiden til han og glefser etter han når han går forbi henne. dette er ganske irriterende faktisk...hun er sjikli bitch mot han, men ute kan de leke og ha det kjempe fint...kunne trengt noen tips for å få henne til å godta at han i det hele tatt puster inne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tipset er enkelt - en grind! :) Skill dem når de er inne, så hannhunden din (og tispen) kan få litt fred..

tisper er veldig ofte grinete,og spesielt innendørs, jeg kjenner flere som aldri har tispene sine sammen,for det blir bare bråk av det - mens utendørs er det en helt annen sak. det er fordi hundene da har større plass,og kan bevege seg friere.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi har jo 3 tisper og en hannhund i hus og det har nå alltid gått helt greit, men hvis Tinka er inne og Aiwa blir med på tur(eller omvendt) så blir de sjalu på hverandre og går rundt og knurrer på hverandre(spesielt nå når Tinka er drektig, da merker vi det veldig godt), men det blir liksom bare med knurringen og ikke noe mere, men det kan jo være forde at hvis de knurrer så vil ikke mor(altså meg) godta slikt tull og kjefter på begge to med en gang de begynner.

synes liksom ikke at de skal få lov til å fyre opp hverandre til slossing når de ellers går fint i lag. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tispen min får nok av fred, hun kan ligge i sofaen mens rottisen min må ligge på gulvet...

hun er bare teit igrunn...jeg kunne godt trengt noen treningstips for å la henne godta han...han kom sist inn i flokken og hun har vært her i over ett halvt år før han kom...

tenkte kanje jeg kunne gjøre ting sammen med de som de liker...jeg trener en del med godbiter og da er de kjempe flinke...men plutselig klikker hun og hogger til han...hun har en agressiv holdning til andre hunder til og med hanner når hun har løpetid og det er ganske så slitsomt...skummelt å møte en annen hund med henne liksom...men hun har blitt mye bedre..menne med marco(rottisen) er hun så opp og ned hele tiden..plutselig så leker de og i neste øyeblikk er det full slosskamp...

han vet å passe seg og har godtatt at hun er sjef og han er lavest pårangen...

skal jeg bare fortsette å trene de sammen eller skal alt bli hver for seg??

kunne trengt noen treningsmetoder der de må samarbeide kanskje...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du må innse at du har en tispe jeg...-hvor ung er rottisen din? En voksen tispe liker ikke en ekkel fjortis innpå seg "hele" tiden.. :wink:

Og det blir lett mye brøling..slikt er unødvendig hjemme,og jeg hadde stoppet tispen hadde det vært min. En timeout pleier å roe ned gemyttet, så hun skjønner at du som leder ikke aksepterer at hun skal styre showet..-det er neppe noen ting/øvelser inne du kan få dem til å samarbeide om, da tispen din vil skubbe vekk den "ekle lille drittungen" din... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Er det ingen i nærheten som har en hund du kan låne? En oppdretter med flere hunder, eller noe? Nå var jo det for min og Odins del, men når jeg ikke orket å konkurrere med ham mer så gikk jo Lisa her på forumet konkurranser med ham. Men ja, livet som hundeeier er jo veldig i faser. Fra valpestadiet og få dem til velfungerende hunder i hverdagen, til å kunne ha dem med på aktiviteter og konkurranser, og så når de ikke er med på alt lengre igjen, og trenger mer oppfølging  helsemessig.
    • Akkurat nå har jeg lyst på en hund som kan henge med på lange fjellturer og som jeg kan konkurrere med, men som kan bo et annet sted så lenge senioren min fortsatt lever. Må jo bare innse at hun er en gammel hund som ikke lengre kan være med på alt jeg har lyst til, men vil jo også gi henne en god alderdom. Så ny hund i huset er uaktuelt så lenge hun er her. Hvorfor må det være så vanskelig...
    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...