Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvis du skal rømme fra alt

Carma

Recommended Posts

Skrevet

Jeg elsker å være på landet og bare nyte stillheten og omgivelsene. Det er skikkelig åndeføde for meg! Ta med fiskestanga på bergene en stille sommer kveld og fiske. Se på naturen, føle seg fri, puste inn frisk luft, høre måkene i det fjerne.

Se månen, stjernene, nordlyset, bare gå og føle seg helt alene, eller som i ett med naturen. DET er nok for meg. Og jeg reiste fra byen og flytta hit, og derfor har jeg alt jeg trenger her, hele tiden, og jeg føler aldri noe behov for å reise bort noen steder. For meg er det nok å utforske her, og jeg får evnen til å koble av og slappe av her. Selv om jeg bor her. (selvfølgelig mange steder jeg ville reist til, men føler ikke noe stort behov)

Skrevet

For noen uker eller måneder ville et sydhavsparadis gjort nytten (særlig nå). For lengre tid ville jeg flyttet på landet med et par hester (den beste mentale terapi), forhåpentligvis hestejenta her, hundene og nok grunker til aldri mer å måtte lure på hva vi skal leve av siste uka før lønning.

Skrevet

Åh..jeg er en fortappt fjellsjel.... :whistle::icon_redface:

Jeg vil rømme hit...Kunne bodd der i flere mnd.

DSC_0242.JPG

DSC_0248.JPG

Eller her...

IMG_2417.jpg

3za0m04.jpg

DSC_0068.JPG

DSC_0073.JPG

DSC_0104.JPG

DSC_0006_01.JPG

IMG_2439.jpg

Uff, nå ble jeg fryktelig fjellsjuk.... ;)

Skrevet

Det passet bare så perfekt i Mari-bildet mitt. :icon_redface: Hørtes kjekt ut da!

Hehe, en ensom sjel med overkokt hode? ;) Ja, det var veldig bra. På tross av at jeg på et tidspunkt stod og så rett ned i munningen på en pistol i en liten cubansk landsby. Og at jeg et par uker senere bare såvidt rakk flyet hjem fordi jeg ble tauet inn av politiet under mistanke om å ha kjøpt falske sigarer. Var litt svett ved begge anledninger kan du si. :whistle:

Skrevet

Jeg ville reist til Karibien igjen! Bare på dobbel reise, slik at jeg hadde fått opplevd Bahamas, Grand Cayman, Mexico, Haiti, også ett par småøyer til som jeg ikke husker :icon_redface:

Skrevet

Jammen 2ne... Du er jo så heldig at du kan ha en terv i rævva hvorsomhelst jo! :icon_redface:

Joda, men jeg vil ha den terven i ræva på Sølen :whistle:

Skrevet

rivendell2.jpg

:icon_redface:

Eller hit:

aIMG_9574.jpg

Jeg er ikke så eksotisk av meg jeg *flir*

Jeg blir gjerne med til det første stedet, også kan vi reise videre hit kanskje?

EragonsGuideEllesmera3.jpg

Men jeg er også 100% med på den siste der.

slen65.jpg

Skrevet

Jeg blir gjerne med til det første stedet, også kan vi reise videre hit kanskje?

EragonsGuideEllesmera3.jpg

Men jeg er også 100% med på den siste der.

slen65.jpg

Ja! Jeg er med :icon_redface:

Skrevet

Eller hit:

aIMG_9574.jpg

Jeg er ikke så eksotisk av meg jeg *flir*

Oh my looooord, hvordan kunne jeg glemme paradiset over alle paradis(er?). Søøøøølen. :icon_redface: Glem alt jeg har skrevet, Sølen is the place to be. Spesielt når det er tjåkfullt av snille og treningsglade belgere og deres eiere. :whistle:

Skrevet

Jeg ville dratt til fjellet! Men det skulle vært evig sommer der da,så jeg kunne bade i Jevilvatnet,fiske og sole meg. Også skulle det ikke vært sauer der såklart :icon_redface:

Skrevet

Ville dratt til den ene øya vi var innom i hellas - akkurat nå står det stille med tanke på hva den heter. Men, det er to familier på hele øya, hvorav hvertfall en driver resturant med egenproduserte råvarer (så langt det er mulig) Eneste forbindelse er båt, da vi var der hadde de akkurat fått seg satelittelefon så de kan kontakte ambulansehelikopter/båt om noen blir alvorlig syke. Der, vil jeg bo - i en tre ukers tid, med Kahlo ved min side og bare glemme hele verden. Svømme hver dag, dukke etter "skatter" og bare nyte stillheten og freden. Og selvsagt, vertes opp etter alle kunstens regler. :icon_redface:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...