Gå til innhold
Hundesonen.no

Frøkenløken!

Papillon

Recommended Posts

Siden jeg ikke finner igjen den gamle tråden hennes lager jeg en ny.

The Curse of The Black Pearl

Far: Nuch Such Plch NV-07 Menines Improved Image, mor: Tinctorias Shanita

Frøken er en trefarget papillontispe som nå er 3 år gammel. Hun er "noget" spesiell, både på godt og vondt! Hun har masse personlighet og synes at hun selv er verdens fineste papillonfrøken, noe jeg også synes :angry:

Utstilling er ikke hennes greie siden det er altfor mange hunder og mennesker der til at hun trives, værtfal i senere tid. Hun har fått fire CK og fire HP på de utstillingene hun er blitt stilt på, så hun er jo vakker, eneste bakdelen er at mentaldelen skranter litt.. Så vi har lagt utstilling på hylla! Vi har konkurrert i lydighet to ganger med elendig resultat :) Vi har også konkurrert litt i agility. Det har gått så som så. Noen ganger har hun disket på at hun løp litt for langt frem og tilfeldigvis tok med seg et hinder på veien, eller at hun har tatt feil inngang på tunellen. Men da har jeg vært kjempefornøyd med henne, det eneste som teller for meg er at hun synes det er gøy og er lykkelig (klisje..) Noen ganger har hun ikke syntes det har vært noe kult i det hele tatt, så da har jeg disket henne selv.

Hun elsker (som oftest) å trene, desverre har det blitt litt lite trening i vinter.. Hun er en veldig klok hund som kan mange unødvendige triks :whistle:

Vel, her har dere noen bilder av lille frynsemusen :)

turjordet%20085.jpg

turjordet%20087.jpg

682.JPG

868.JPG

741.JPG

680.JPG

024.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempesøt hund! :) Synes hun er finere enn de fleste papillonner jeg har sett. :whistle: Og kjempefine bilder!

så pen :) Og jammen meg også en kjempe fotogen hund !

Frøken takker og gir en nuss til dere begge :angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 months later...

Ser at denne tråen er blitt litt forsømt :getlost:

047.JPG

055.JPG

113.JPG

090.JPG

136.JPG

160.JPG

051.JPG

301.JPG

483.JPG

508.JPG

036.JPG

051.JPG

376.JPG

180.JPG

Det ble litt mange bilder det :ahappy: Hun har fått sommerklipp bak forresten! Skulle egentlig ta hele hunden, men det ble så stygt så ble bare med baken..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Lange turer er ikke nødvendigvis veldig stimulerende. Det kan være, men det kan også øke stress, særlig hvis dere går mye i ukjente miljøer eller rundt mye andre folk og hunder. Stress og usikkerhet er i stor grad genetisk, og påvirkes såklart av hormoner. Søksarbeid er ofte god stimuli, og er bevist å øke selvtilliten hos hunder. Meld dere på et kurs i nosework, barn hunt eller annen type søk som dere kan bruke som aktivisering i hverdagen. Tren triks og lydighetsøvelser. Kjøp spill med utfordringer som hun kan løse for å få middag. Generelt vil jeg også skjerme henne mot å bli presset inn i situasjoner der hun føler hun må si fra. Det er ikke alltid mulig, men ikke la fremmede klappe henne, hold avstand til ting eller steder som stresser henne, osv. Hvis hun knurrer er hun for ukomfortabel, og hvis det signalet blir oversett er bitt ofte neste.
    • Har en mittelspitz tispe som har mye stress. Dette spesielt i de to røyteperiodene og under løpetid. Merker dette godt med økende varsling, knurring mot ukjente(hvis de forsøker ta på henne) og slikking av labber. Alt dette begynte etter første løpetid. Vi forsøker å gå lange turer og leke for å stimulere henne, virker noe... Ingen smerter.  Snakket med dyrlegen uten noe særlig gode råd. Har også hatt atferdsanalyse for noen år siden, hvor konklusjonen var mer stimuli og eksponering.   Er det noen med liknende erfaringer? Kan det være hormonelt betinget, eller er det en slags angstlidelse?   
    • Det er ingen grunn til å ikke bruke tørrfôr som godbiter ellers også, det er jo bare mat, så lenge hunden vil ha det. Og vær for all del ekstremt forsiktig med AI. De stiller ikke vesentlige spørsmål som en veterinær vet å spørre før man behandler en hund. Kildekritikk er fint, men det kommer helt an på hvilke kilder man bruker. Og har lov til å bruke. Så enten er AI-en trent på ulovlig materiale, eller så har den et begrenset spenn av kilder. I tillegg er det ekstremt stor forskjell på hundehold i ulike land, så selv forutsetninger for forskning og råd fra profesjonelle vil variere stort.
    • Altså hvorfor har ikke jeg tenkt på dette?!  Så genialt med AI altså👏🏻  Har snakket med vetrinær igjen i går, og vi skal forsøke med Hills sitt allergifor:) Vi startet overgang i går og lillemann ELSKET det og «sorterte» maten i skåla for han skulle spise Hills-bitene først🤣  Det som var et kjempepluss var at foret har godbiter med samme ingredienser, så de kunne han få 4 stk av om dagen, selv om han er på eliminasjonsdiett. Så GJETT om det ble fest hjemme i går. Første godbit på mer enn syv uker.  Fikk også sove natta gjennom uten magetrøbbel og i morres var avføring fast og fin!    Har skikkelig tro på at dette skal bli bra🫶🏻 OG når vi forhåpentligvis starter provokasjonsdiett om noen uker så skal vi starte med VOM fra taste!    Tusen takk for gode råd folkens👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻 Dere er helt supre som tar dere tid til å svare, og nå er vi såå lykkelige i heimen😍    
    • Takk! 🥰 Jeg glemte at det finnes en verden av små butikker utenom gigantene. Du reddet dagen og uka og måneden, og potensielt hele sommeren min. Nettopp vært på kurstime med råfor klabb og klæss og isj, og så ikke veldig lyst på fremtiden. Får hamstre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...