Gå til innhold
Hundesonen.no

All verdens hunder

Slevedyret

Recommended Posts

Andre som har en stille dag på jobb? :D

Fant denne linken, til en bok fra ca 1915. Har litt om de fleste hunderaser, og litt om arbeidshunder, hunder i krig, gjeterhunder etc etc.

http://www.archive.org/texts/flipbook/flippy.php?id=dogsofallnations00masorich

Så stilig! Jeg elsker gamle bøker. Men jeg tror ikke jeg ville stilt opp på WDS i Herning med denne beardisen (det nederste bildet):

oldbeardie.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får bare opp en rosa side med søkeboks når jeg trykker på linken jeg :D

Har du to piler under søkeboksen? De kan du bruke til å bla med.

Morsom bok! Må helt klart studeres nærmere, selv om egen rase ikke var der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant! :D

Ja, men det går ikke ... Står gul trekant og "feil på siden" nederst i leseren min, så :P

Prøv en annen nettleser.

Sjekk ut diktet på den siste siden da. Vakkert.

Siste siden? Jeg finner ikke noe dikt på siste siden, men på side 138 av 144.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Opera og kan se boken, men får beskjed om dette: "Only Internet Explorer 6+, FireFox, and Safari 3+ are currently supported. You should download Firefox or use Internet Explorer to properly use the Flipbook viewer."  Prøv en annen nettleser eller oppgrader den du har for å se om det kan hjelpe.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står at løwchen er en kinesisk rase :D Måtte undersøke det nærmere og fant ut på et annet nettsted at da rasen ble importert fra Tyskland til England, så hadde engelskmennene problemer med ordet. Det ble til "low chen". Det høres jo asiatisk ut, og misforståelsen oppsto :P Kvalitetssjekking av kilder var kanskje ikke det de drev mest med på begynnelsen av 1900-tallet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D Ikke rart det ble forvirring,- Low Chen høres ut som et flott kinesisk navn.

Sto noe om politihunder også, og om forløperen til dagens lydighetsøvelser. Moro å lese. Blant annet var det dekk med skjult fører,- og en mann som fristet med brød og annen mat :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Schäferen hadde gjort det virkelig knall på utstilling idag altså. :whistle:

http://ia331318.us.archive.org/zipview.php?zip=/1/items/dogsofallnations00masorich/dogsofallnations00masorich_flippy.zip&file=0070.jpg

Snorpuddel finnes idag ja. Men sikkert noen som veit om den er godkjent av FCI eller ikke. Pudler er ikke min sterke side. :angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står at løwchen er en kinesisk rase :whistle: Måtte undersøke det nærmere og fant ut på et annet nettsted at da rasen ble importert fra Tyskland til England, så hadde engelskmennene problemer med ordet. Det ble til "low chen". Det høres jo asiatisk ut, og misforståelsen oppsto :angry: Kvalitetssjekking av kilder var kanskje ikke det de drev mest med på begynnelsen av 1900-tallet?

Hm - det som kalles Russian Yellow Retriever i boka er nå mere kjent som Golden Retriever! Det at den var russisk bygger på en skrøne fra en av de som utviklet rasen (en skotte), han ville ikke røpe "oppskriften" så han fant på noe om russiske sirkushunder så han slapp å fortelle at det bare var en vanlig retriever (Wavy-Coated retriever kaltes de da) med gul pels som han hadde avlet videre på ved å krysse inn Spaniel-rase bl.a.

Takk for morsom lenke, Slevedyret! Min Lab ligner på den i boka - litt tykkere hale - på sitt beste, men ikke noe å vise frem på hundeshow akkurat, he-he

Lenke til kommentar
Del på andre sider

0043.jpg

Barb= Kelpie.

Stemmer det med hode som en Pomeranien/Schipperke, i standaren nå står det revelignene utseende.

Men at de er avlet for å ikke kunne bjeffe er nytt for meg :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei. Vi har solgt en valp til Sverige,  hun er nå 10 uker. Er det noen som har gjort dette før og vet reglene? Leser og leser, men blir ikke helt klok. Hun blir overlevert ny kjøper i Norge, men kjøper bor i Sverige.   Kjøper forteller nå hun må ha pass og rabisvaksine her, så vente 21 dager før hun kan leveres?  Noen som vet reglene sikkert og kan hjelpe?  
    • Det går greit, hun har fått fjernet svulsten i munnen ettersom den var veldig plagsom for henne, men det er trolig spredning til lymfeknuter så jeg forventer ikke at hun er med meg så veldig mye lengre  Men enn så lenge er hun symptomfri og sannsynligvis lykkelig uvitende om at hun har kreft, så vi tar en dag om gangen så lenge hun ikke har noen plager.
    • Jeg har også vært her inne i mange år så føler kjenner henne litt❤️Hvordan går det med hun nå?
    • Valpene har blitt store! Vil gjerne se oppdaterte bilder av resten av valpegjengen også 😍 Julehilsen fra Pod (8 mnd), Ild (1 år) og Floss (7 år).
    • Hei. Ble så glad da jeg fant denne siden. Jeg er over gjennomsnittet interessert i hunder, og liker å lese om alle raser.  Har hatt flere hunder selv, men er nå delvis pensjonist, og ønsker ikke heltidsansvar for en hund. Samtidig kan jeg ikke tenke meg et liv uten hund, så store perioder av året har vi hund boende hos oss. Det finnes dessverre mange useriøse hundepassere der ute, så jeg oppfordrer hundeiere til å sjekke nøyde, be om referanser og avtale prøvepass, dersom ukjente skal passe hunden.    Ønsker alle på to- og fire ben en hyggelig og fredelig jul, og alt godt for det nye året. ❤️
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...