Gå til innhold
Hundesonen.no

Yara-Mae aka "Loryhn"

Zorah

Recommended Posts

næææ! nydelig :D hvor store er de ved levering?? bra det kommer fler med hunder som regnes som kjemper her inne :P :P

Edit: velkommen forresten :P

Hei hei!

Har ikke standard vekt/høyde i hodet men valpen min var 10 kg og ca 49/50 cm. Har du Grand Danois?

Det er bare naturlig at de store hundene kommer og tar plassen!! Enig? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

Har ikke standard vekt/høyde i hodet men valpen min var 10 kg og ca 49/50 cm. Har du Grand Danois?

Det er bare naturlig at de store hundene kommer og tar plassen! Enig? :)

Helt enig :P :P var høy din da :)min var "bare" 40,5cm, men veide 11kg, lita plugg :P jeppsann Grand Danois her og en til neste høst :P:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse med en herlig liten babis! :)

Jeg vil veldig gjerne hilse på etterhvert som nurket vokser til! :)

Du er hjertelig velkommen! Etter at ulvisen min kom i hus og ungene i nabolaget fikk øye på henne så hadde jeg 10 stk på en gang utenfor for å hilse hehe..

Ta gjerne med hunden din også, hadde 2 hunder på besøk i dag, en italiensk mynde og en boxer, hvor i Bergen holder du til?

Helt enig :P :P var høy din da :)min var "bare" 40,5cm, men veide 11kg, lita plugg :P jeppsann Grand Danois her og en til neste høst :P:D

Så du er bit av basilen? Ikke nok med en Grand Danois? Jeg kan fortelle deg med en gang at jeg ble bitt FØR jeg fikk min ulvis.. vil ha flere :)

Dobbeltpost Bruk Multiquote knappen mod. Einstein&Charlie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja mildt sakt :D kjempehærlig rase, hatt lyst på siden jeg var liten jente :P hadde vel egentlig bestemt for å ha to før jeg fikk en jeg også :P:P

Sjefen min på starum (Norsk hestesenter) har ulvehund, en herlig hannhund som de kaller Herrman=) Kita blei bittelita i forhold :) men nå er ho en ganske liten GD foreløbig, så vidt paasert året (ett år 19. desember).

Når skal du ha din neste?? fra samme kennel?? forresten tøff farge på frøkna :P vil den være like framtredne når pelsen blir lengre og striere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ønsket meg hund en god stund men bodde ikke bra nok (størrelse/beligenhet) før, når jeg endelig flyttet til et bra nok sted så started jeg "jakten" på den rasen som ville passe perfekt.

Etter å ha lest mye så endte jeg opp med IU og brukte ca 5 måneder på å sette meg inn i rasen og lete etter den som jeg ville ha, fant min i Sverige.

Har ingen planer enda om en dato for å hente nr 2 men det kommer nok, kanskje om hun en dag får valper, har bare ikke bestemt meg hvordan jeg skaffer nr 2, har plass så tenker at tiden vil løse det for meg :D

Hun har flott farge og jeg håper hun beholder det, har faktisk ikke sjekket valper som hadde samme farge og beholdt det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er hjertelig velkommen! Etter at ulvisen min kom i hus og ungene i nabolaget fikk øye på henne så hadde jeg 10 stk på en gang utenfor for å hilse hehe..

Ta gjerne med hunden din også, hadde 2 hunder på besøk i dag, en italiensk mynde og en boxer, hvor i Bergen holder du til?

Holder til i Fana jeg :P enndu? :P

Jeg lar være å ta med alle åtte, men en 2-3 hadde vært noe :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ønsket meg hund en god stund men bodde ikke bra nok (størrelse/beligenhet) før, når jeg endelig flyttet til et bra nok sted så started jeg "jakten" på den rasen som ville passe perfekt.

Etter å ha lest mye så endte jeg opp med IU og brukte ca 5 måneder på å sette meg inn i rasen og lete etter den som jeg ville ha, fant min i Sverige.

Har ingen planer enda om en dato for å hente nr 2 men det kommer nok, kanskje om hun en dag får valper, har bare ikke bestemt meg hvordan jeg skaffer nr 2, har plass så tenker at tiden vil løse det for meg :)

Hun har flott farge og jeg håper hun beholder det, har faktisk ikke sjekket valper som hadde samme farge og beholdt det

Ja skjønner=) det er litt som om skjebnen bestemmer :P pluttselig dukker det opp en valp og anledning til å få nr. 2, da må man bare slå til :)

Morro med en spesiell farge, som ikke alle andre har :P

Bor hjemme akkurat nå jeg :D landelig og fint det altså, men gleder meg til våren/sommeren når min nye leilighet er ferdig bygget :) skikkelig drømme sted :P øde sted, med kårbolig på SVÆR går (virka helt uvirkelig når jeg så den første gang) med en del jorder rundt og en innsjø man kan bade i :) og ett etasje, ypperlig for raskt voksende hunder :D

Kunne tenke meg valper jeg også, men veit ikke om jeg tørr :P tenkt om det er vanskelig å få solgt den og jeg blir sittende med 5 +++ GD valper det er skrekken min :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usikker, men Bergen nå ikke såå stort, hører til rett ved nesttun jeg :)

Det er ikke så langt herfra, Skranevannet på Søreide mot Kokstad, veldig flott tur område rundt vannet, en av de viktige tingene for meg når jeg skaffet valp

Ja skjønner=) det er litt som om skjebnen bestemmer :P pluttselig dukker det opp en valp og anledning til å få nr. 2, da må man bare slå til :)

Morro med en spesiell farge, som ikke alle andre har :P

Bor hjemme akkurat nå jeg :D landelig og fint det altså, men gleder meg til våren/sommeren når min nye leilighet er ferdig bygget :) skikkelig drømme sted :P øde sted, med kårbolig på SVÆR går (virka helt uvirkelig når jeg så den første gang) med en del jorder rundt og en innsjø man kan bade i :) og ett etasje, ypperlig for raskt voksende hunder :D

Kunne tenke meg valper jeg også, men veit ikke om jeg tørr :P tenkt om det er vanskelig å få solgt den og jeg blir sittende med 5 +++ GD valper det er skrekken min :D

Drømmen min er når jeg blir eldre å bo på landet og ha flere IU. Jo lengre jeg flytter ut av byen jo bedre føles det.

Jeg har også tenkt på det med salg av valper, har sett en del bilder om ulvisene i familien til min og det er av og til bilder av en oppdretter med tårer i øynene.. Så risikerer jeg også å sitte med en haug med ulviser. Mye å tenke på, best å gjøre det riktig for hunden sin del, men det gjør vel alle her på forumet, hvorfor ellers sitte kl 1:30 og snakke om dyr når man ikke vil alltid deres beste :(

Dobbeltpost bruk multiquoteknappen. mod Einstein&Charlie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmen min er når jeg blir eldre å bo på landet og ha flere IU. Jo lengre jeg flytter ut av byen jo bedre føles det.

Jeg har også tenkt på det med salg av valper, har sett en del bilder om ulvisene i familien til min og det er av og til bilder av en oppdretter med tårer i øynene.. Så risikerer jeg også å sitte med en haug med ulviser. Mye å tenke på, best å gjøre det riktig for hunden sin del, men det gjør vel alle her på forumet, hvorfor ellers sitte kl 1:30 og snakke om dyr når man ikke vil alltid deres beste :P

Så sant så sant=) jo lenger ut i gokk desto bedre :P også med en haug av hunder, eller i hvertfall en par tre :) hadde jeg hatt samboer skulle jeg hatt en til :P men må rekke å trene med dem også :)Så en knallfin GD hann på 10mnd før jul *sikle* ikke ofte man får skikkelig WOOOW syntes jeg men den var lækker! desverre passet det ikke for meg å få en til da :P

Ja hadde jeg fått ett kull en gang, hadde jeg uten tvil beholdt valper i steden for å selge til uegna folk :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så sant så sant=) jo lenger ut i gokk desto bedre :P også med en haug av hunder, eller i hvertfall en par tre :P hadde jeg hatt samboer skulle jeg hatt en til :P men må rekke å trene med dem også :)Så en knallfin GD hann på 10mnd før jul *sikle* ikke ofte man får skikkelig WOOOW syntes jeg men den var lækker! desverre passet det ikke for meg å få en til da :P

Ja hadde jeg fått ett kull en gang, hadde jeg uten tvil beholdt valper i steden for å selge til uegna folk :D

Har sett flere GD, de er alltid så elegante! Gleder meg til å trene ulvisen min, lure coursing i tankene mine.. Må finne ut mer av det

Seff skal en ikke selge valper til uegna folk, når jeg var på jakt etter valpen min så leste jeg en del om oppdrettere som avviste folk, på den tiden så ble jeg vel kanskje usikker om jeg ville få ulvisen min (ble aldri avvist selv) men syns folk var arrogante, i dag ser jeg det på en helt annen måte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett flere GD, de er alltid så elegante! Gleder meg til å trene ulvisen min, lure coursing i tankene mine.. Må finne ut mer av det

Seff skal en ikke selge valper til uegna folk, når jeg var på jakt etter valpen min så leste jeg en del om oppdrettere som avviste folk, på den tiden så ble jeg vel kanskje usikker om jeg ville få ulvisen min (ble aldri avvist selv) men syns folk var arrogante, i dag ser jeg det på en helt annen måte

lure coursing er sikkert morro :P er det mye jakt i IU?? lyst til å gå en sporprøve jeg med min GD :D ho syntes det er utrolig morro, drar på med masse iver og veit litt mer hva det går ut på :P før bare gikk ho sporet, nå sitter ho og piper når jeg går opp spor :P

Så stiller vi en hel del på utstilling =) kjempekoselig, men koselige folk og sosialt og ikke minst spennende=)

Har inntrykket av at fler oppdrettere avviser kjøpere nå, men på en måte er det bra. De er mer nøye på hvor valpene havner :) Selv hentet jeg min i Skåne i Sverige :P 1 1/2 time fra Danmark liksom :) ta det som en tur og i enden er jo en valpis som ventet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

næææ! nydelig :whistle: hvor store er de ved levering?? bra det kommer fler med hunder som regnes som kjemper her inne :angry: :(

Edit: velkommen forresten :)

IW hvalpe varierer veldigt i vekt, de kan veje alt mellem 6 til 12 kg ved levering, men som oftest ligger de på en 9-10 kg.

Venter selv her på en familie forøgelse med en IW valp, som vi har ventet på i snart et år, men venter på valp efter helt specielle linjer :)

Held og lykke til med din valp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IW hvalpe varierer veldigt i vekt, de kan veje alt mellem 6 til 12 kg ved levering, men som oftest ligger de på en 9-10 kg.

Venter selv her på en familie forøgelse med en IW valp, som vi har ventet på i snart et år, men venter på valp efter helt specielle linjer :whistle:

Held og lykke til med din valp.

ja, er som regel litt variasjon i ett kull :angry: hvor kommer din valp fra?? speisell farge du er ute etter?? (får lage egen tråd til den, så jeg kan spørre å grave litt) slik at denne tråden ikke blir okupert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Kanskje på tiden med en oppdatering her også. Shero: Shero er nå 11 år og pensjonist. Han har vært pensjonert fra agility konkurranse siden 2022, men har fått gå blåbær med mamma, men etter at han begynte å halte i ett løp i sommer er han heltidspensjonist. Før han ble pensjonert rakk han å delta på ett NM, hvor vi kom igjennom 1. løp. Han har fått prøvd seg på nose work, men vi sliten med at han skal appotere luktboksne så det er lagt litt på hyllen til jeg finner en løsning. Eskene skal uansett enten stås på eller etes opp så... Han har også fått prøvd seg på svømming, han vet ikke om han er helt fan av å svømme hvor han ikke kan stå.M Mamma og Shero. Shero & Max er slitene etter NM  Max: Max er nå 6 1/2 år gammel (hvor tiden flyr). Han bommet på stigefelt i sommer og traff, så nå er vi klasse 3 på heltid. Stigefelt brenner vist, hilsen Max. Max er en fin storebror til Yoshi og er glad han endelig har fått noen å leke med. Jeg har vært instruktør i agility i høst, og Max stilte opp som lånehund siste gangen. Veldig moro at han er trygg nok til å gå, siden sist jeg prøve å få han til å gå med noen utenom familen løp han rett til meg. Vi har også vært innom Sheltie-VM i Kongsvinger hvor vi hadde mye fint, men ikke full klaff.  Max på Sheltie-VM Max og Yoshi
    • Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...