Gå til innhold
Hundesonen.no

Oversikt over avkom på stamtavle


ipadda

Recommended Posts

Jeg lurte på om noen kunne gi en tilbakemelding på noe jeg har testet nå.

Jeg har på Betty sin side på hjemmesiden min (link her) laget linker på stamtavlen som fører til en side med informasjon om avkommene til hunden du klikker deg inn på. På den måten kan "fremtidige valpekjøpere" finne en oversikt over hva hver enkelt hund i stamtavlen har gitt.

Er dette noe som blir sett på som positiv, eller negativt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge informasjonen er objektiv og målbar/registrert et sted (jeg har ikke kikket inn på siden din altså), så må det vel være veldig bra og til god hjelp for interessenter. Nå tror jeg dessverre ikke ferske hundeeiere har kunnskap nok til å gjøre seg nytte av veldig mye av den informasjonen som finnes, men uansett synes jeg det er bra å få fram så mye info som mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge informasjonen er objektiv og målbar/registrert et sted (jeg har ikke kikket inn på siden din altså), så må det vel være veldig bra og til god hjelp for interessenter. Nå tror jeg dessverre ikke ferske hundeeiere har kunnskap nok til å gjøre seg nytte av veldig mye av den informasjonen som finnes, men uansett synes jeg det er bra å få fram så mye info som mulig.

Foreløpig er det 4-5 oppdrettere som har sagt de vil stå på liste for kull fra Betty ved rette kombinasjon :ahappy: Men de rekner jeg med har litt peil. De andre som har henvendt seg er hundevante mennesker som hadde endel spørsmål rundt slekt, og da er det jo greit for min egen del (siden jeg er hønemor så vil jeg veldig gjerne reklamere og ta meg av alt rundt kullet til Betty selv, selfølgelig med Helene sin tillatelse til det!) å ha noe å referere til. Informasjonen er hentet fra hjemmesider / dogweb, Svensk Kennel Klubb sin database og Dansk Kennel Klubb sin database :ahappy: Så da burde jo informasjonen være relativt "riktig" :ahappy: Alt er sjekket opp mot dogweb og databaser laget av DKK og SKK!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini

Ikke for å være ekkel, men kanskje pirke litt i den oversikten du allerede har.

- Ta bort mors navn i tabellen helt til å begynne med. Mors navn står over hele kullet.

Ha kanskje denne oversikten istedet(?):

Navn Kjønn Farge HD Patella Øvrig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å være ekkel, men kanskje pirke litt i den oversikten du allerede har.

- Ta bort mors navn i tabellen helt til å begynne med. Mors navn står over hele kullet.

Ha kanskje denne oversikten istedet(?):

Navn Kjønn Farge HD Patella Øvrig

Ikke dumt, ikke dumt... alt man ikke kommer på selv :ahappy: Takk for innspill. Jeg får endre på det :ahappy: Jeg har kommet MYE lengre en mor og far altså, men har bare ikke fått publisert det riktig enda :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En umiddelbar tanke herifra - Kjempefint hvis det blir oppdatert jevnlig - ikke fullt så bra hvis noe mangler. Og faktisk veldig ille hvis det plutselig mangler et resultat som faktik er dårlig!

Derfor, synes jeg, at det er mye bedre å linke direkte til databasene (DogWeb/Hunddata, osv). Da blir det opp til hver enkelt å finne den nyeste infoen selv. Også tror jeg at de som skjønner noe av det der allerede vet hvor de finner dette, men de som ikke skjønner... Tja, de skjønner det jo ikke likevel..

Så ja - kult for oss nerder - men troligvis ikke nødvendig jobb på en hjemmeside.

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...