Gå til innhold
Hundesonen.no

Letohallen 16 og 17 Januar


rottmaneier

Recommended Posts

*Ler* Yodelmaen liker at du stiller også han, for tenkwhistle.png

Jammen det var da godt å høre. Er det mest fordi Yodel sier at Yodelmannen skal like det, eller? :ahappy: *flire*

Neida, men jeg skal da vel alltids klare å ta igjen den tiden jeg bruker på å stille, med å hjelpe til på fredagen og søndags ettermiddag/kveld, tenker jeg. :yes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 73
  • Created
  • Siste svar

Hvordan er det egentlig å ha med valper inn i hallen? Er det lov? Jeg får jo snart en valp som kommer til å være 9 uker den helgen og er usikker på om jeg skal ta han med eller spørre oppdretteren min om hun kan ha han. Jeg vil jo gjerne ha han med og vise han frem, men litt dumt om jeg ikke får ta han med inn og det er 20 minusgrader ute..

Jeg kommer uansett med ene kullbroren hans, som skal leveres til sin nye eier. :ahappy:

Det står i utstillingsreglene at hunder skal være vaksinert, husker ikke paragraf og formulering - men uvaksinerte valper har etter reglene ikke adgang.

Jeg regner med å sitte i sekretariatet hele søndag (minus cirka tre minutter) for å ta imot penger fra de som betalte for sent, svare på all verdens spørsmål og punche premielister til gruppefinalene. Gjorde det i fjor også, og det er uten tvil en hyggeligere jobb enn å plukke bæsj, tørke tissedammer, argumentere med de som må parkere ved siden av ringen og synes det er langt å gå, og andre oppgaver som er nødvendig får å få utstillingen rundt. Og jeg husker at jeg i fjor fikk punchet mange Sonen-BIR, gjør gjerne det i år også! Det var nå i hvert fall JeanetteH, SusanneL, Belgerpia (om jeg ikke husker feil) og Caroline.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjorde det i fjor også, og det er uten tvil en hyggeligere jobb enn å plukke bæsj, tørke tissedammer, argumentere med de som må parkere ved siden av ringen og synes det er langt å gå, og andre oppgaver som er nødvendig får å få utstillingen rundt. Og jeg husker at jeg i fjor fikk punchet mange Sonen-BIR, gjør gjerne det i år også! Det var nå i hvert fall JeanetteH, SusanneL, Belgerpia (om jeg ikke husker feil) og Caroline.

Blir ingen sonen-BIR på Talli/Blaze i nå siden ingen av de er påmeldt. Men kanskje jeg og Blaze tar turen på slutten av dagen for å trene litt i hallen og sitte litt. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen det var da godt å høre. Er det mest fordi Yodel sier at Yodelmannen skal like det, eller? whistle.png *flire*

Neida, men jeg skal da vel alltids klare å ta igjen den tiden jeg bruker på å stille, med å hjelpe til på fredagen og søndags ettermiddag/kveld, tenker jeg. ahappy.png

Huh??? Kan jeg ikke tenke megwhistle.png

*ler* Tror ikke det er det største problemet. Du er jo et arbeidsjern!

Jeg skal forøvrig ikke stille noentingen selv. Om jeg får kommet opp er det bar for å titte på evt, jobbe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Påmeldingsfristen har nok gått ut, ja.

Yodelmannen er skal som alltid være plassjef, og jeg kommer nok oppom, men spørs om jeg får vært dere hele helgen slik jeg pleier, da vi har valper i heimen. Jobber med å skaffe valpe-vakt, så det er mulig, men vi får se.

Trenger du valpevakt sa du? :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regner med å sitte i sekretariatet hele søndag (minus cirka tre minutter) for å ta imot penger fra de som betalte for sent, svare på all verdens spørsmål og punche premielister til gruppefinalene. Gjorde det i fjor også, og det er uten tvil en hyggeligere jobb enn å plukke bæsj, tørke tissedammer, argumentere med de som må parkere ved siden av ringen og synes det er langt å gå, og andre oppgaver som er nødvendig får å få utstillingen rundt. Og jeg husker at jeg i fjor fikk punchet mange Sonen-BIR, gjør gjerne det i år også! Det var nå i hvert fall JeanetteH, SusanneL, Belgerpia (om jeg ikke husker feil) og Caroline.

Hæh, det er jobben min, det, for tenk atte! :yes: Og det er hyggelig nok, det, bare man husker på å ikke puste inn. ;) Folk blir hvertfall veldig glade når man tar bort tisseflekker og bajsklumper!

Huh??? Kan jeg ikke tenke megwhistle.png

*ler* Tror ikke det er det største problemet. Du er jo et arbeidsjern!

Jeg skal forøvrig ikke stille noentingen selv. Om jeg får kommet opp er det bar for å titte på evt, jobbe.

Haha! :) Hva var det jeg tenkte meg, heh? *flire*

Jeg håper det er inntrykket! Jeg prøver hvertfall å gjøre nytte for meg, jeg føler liksom jeg må gjøre mest mulig når jeg jo faktisk får gratis overnatting, gratis mat, får være på utstilling og prate med folk, og i tillegg får betalt for hele greia! :) Da er litt tisse-tørking og annet diverse man blir satt til ikke så veldig krevende, det er jo jobben min til vanlig også, det. :D

Men, jeg gruer meg pyttelitt til å stille Kee, jeg har jo aldri stilt voksen hund før! :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir ingen sonen-BIR på Talli/Blaze i nå siden ingen av de er påmeldt. Men kanskje jeg og Blaze tar turen på slutten av dagen for å trene litt i hallen og sitte litt. :)

Fnis, jeg sitter jo inne på DogArra og har all verdens muligheter, kan sikkert fikse deg et BIR om du vil???

Hæh, det er jobben min, det, for tenk atte! :yes: Og det er hyggelig nok, det, bare man husker på å ikke puste inn. :) Folk blir hvertfall veldig glade når man tar bort tisseflekker og bajsklumper!

Skal jeg være ærlig, synes jeg det er hundeeiers jobb... :ahappy:

Men for all del, jeg har selv hatt behov for ryddepersonale når liten valp har tisset to meter fra døra, eller frisk hund plutselig får diaré utover gulvet. Ting skjer. Men det meste av bæsj kan en plukke opp selv, både inne og ute. Og noen lufter ikke hunden, men lar den sitte i buret til de skal gå, og da er hunden så nøden at den ikke kommer seg helt ut. Og noen har grisete vaner, og synes det er helt greit at hannhunden markerer på andres jakker, stoler, sekker og bur. I hvert fall sier de ikke noe til hunden når de snur seg med ryggen til og går videre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal jeg være ærlig, synes jeg det er hundeeiers jobb... :ahappy:

Men for all del, jeg har selv hatt behov for ryddepersonale når liten valp har tisset to meter fra døra, eller frisk hund plutselig får diaré utover gulvet. Ting skjer. Men det meste av bæsj kan en plukke opp selv, både inne og ute. Og noen lufter ikke hunden, men lar den sitte i buret til de skal gå, og da er hunden så nøden at den ikke kommer seg helt ut. Og noen har grisete vaner, og synes det er helt greit at hannhunden markerer på andres jakker, stoler, sekker og bur. I hvert fall sier de ikke noe til hunden når de snur seg med ryggen til og går videre...

Selvsagt. :yes: Om bikkja di driter, javel, plukk opp etter deg. Har du ikke pose, neivel, de folka som står sånn en halv meter unna deg har sikkert en å gi bort. Har du dårlig tid, så synd, det tar deg 3 sekunder å plukke opp. Tisseflekker kan jeg se mer "lyst" på, det er forståelig at man kanskje ikke rekker ut med valpen sin, eller kanskje hunden din bare setter seg, og hva gjør man da, egentlig? :)

Ang markering og sånn, så er det noe utrolig dr*tt, rett og slett. At folk ikke kan holde på hunden sin så den ikke pisser ned folks klær og ting, er for meg ubegripelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står i utstillingsreglene at hunder skal være vaksinert, husker ikke paragraf og formulering - men uvaksinerte valper har etter reglene ikke adgang.

Han er allerede vaksinert, så den saken er jo grei.

Men det blir ikke så jeg orker å ta han med.

Akkurat nå skulle jeg ønske jeg hadde meldt på Bella!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er allerede vaksinert, så den saken er jo grei.

Men det blir ikke så jeg orker å ta han med.

Akkurat nå skulle jeg ønske jeg hadde meldt på Bella!

3.3 Vaksinasjonsregler

Hunder må være vaksinert mot valpesyke og attest kunne fremvises.

- Hund under ett års alder: Hunden må være minimum 12 uker ved siste vaksinasjon.

- Hund over ett års alder: Hunden skal være vaksinert ved ca ett års alder (maksimum 12 måneder etter forrige vaksinasjon) og deretter skal siste vaksinasjon være utført for maksimum 3 år siden.

- Ved førstegangsvaksinasjon må det ha gått minimum 2 uker fra vaksinasjonsdato.

Ellers er det forlenget frist til i dag, så du kan jo få slengt med Bella, om du vil? Når du skal kjøre så langt, er det jo ikke noen tiere ekstra i forlenget påmelding som gjør utstillingen dyr... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3.3 Vaksinasjonsregler

Hunder må være vaksinert mot valpesyke og attest kunne fremvises.

- Hund under ett års alder: Hunden må være minimum 12 uker ved siste vaksinasjon.

- Hund over ett års alder: Hunden skal være vaksinert ved ca ett års alder (maksimum 12 måneder etter forrige vaksinasjon) og deretter skal siste vaksinasjon være utført for maksimum 3 år siden.

- Ved førstegangsvaksinasjon må det ha gått minimum 2 uker fra vaksinasjonsdato.

Takk. :angry:

Ellers er det forlenget frist til i dag, så du kan jo få slengt med Bella, om du vil? Når du skal kjøre så langt, er det jo ikke noen tiere ekstra i forlenget påmelding som gjør utstillingen dyr... :whistle:

Er det ikke utsatt påmelding til i dag da? Kan jo melde henne på :)

Ja, stemmer det, var helt sikker på det var den 6 i dag jeg!

Da blir Bella påmeldt til søndagen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg har meldt på en dvergshcnauzer valp. På kviteringa står det at jeg skal søndag 17. Men shcnauzerne skal jo lørdag. Skal jeg lørdag eller søndag?

Heidi :whistle:

Det er utstilling for alle raser begge dager, så du kunne faktisk ha meldt på begge dager. For å se hvilken dag du har meldt på bør du se hvilken klubb som arrangerer (det bør vel stå på kvitteringen). Norsk Dobermannklubb arrangerer på lørdag og Norsk Berner Sennenhundklubb arrangerer på søndag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg har meldt på en dvergshcnauzer valp. På kviteringa står det at jeg skal søndag 17. Men shcnauzerne skal jo lørdag. Skal jeg lørdag eller søndag?

Heidi :whistle:

Alle raser går begge dager, og om det på kvitteringen står 17. januar har du nok meldt på den dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, PM har ankommet her ihvertfall, og det er visst mange som ble skremt vekk da de satt opp samme aussiedommer som på NKK Lillestrøm. Jeg klager ikke, for han likte Tíbrá kjempegodt :icon_redface: 2 aussies påmeldt for Kurt Nilsson altså (søndag) og 3 for Frank Christiansen. 30 og 27 voksne shelties, noe som er ganske normalt for en utstilling på denne størrelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, PM har ankommet her ihvertfall, og det er visst mange som ble skremt vekk da de satt opp samme aussiedommer som på NKK Lillestrøm. Jeg klager ikke, for han likte Tíbrá kjempegodt :icon_redface: 2 aussies påmeldt for Kurt Nilsson altså (søndag) og 3 for Frank Christiansen. 30 og 27 voksne shelties, noe som er ganske normalt for en utstilling på denne størrelsen.

Har du stilt for kurt og Frank før? eller en av dem? hvordan var han/dem? Jeg skal stille for de samme dommerene :whistle:

Er bare 8 voksne og 1 dsg valp, hadde forventet litt flere, men siden det er første gang i junior, så er det kanskje like greit ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du stilt for kurt og Frank før? eller en av dem? hvordan var han/dem? Jeg skal stille for de samme dommerene :icon_redface:

Er bare 8 voksne og 1 dsg valp, hadde forventet litt flere, men siden det er første gang i junior, så er det kanskje like greit :whistle:

Ja, for Kurt Nilsson i Lillestrøm. Kjempehyggelig mann synes hvertfall jeg. Han målte alle aussiene, men det er fordi raseklubben har bedt om det, så jeg vet ikke om han normalt måler andre raser. Bare så du er obs, for alle hunder er jo ikke vant til å bli målt. Kan ikke huske å ha stilt for Frank, men det kan godt være vi har stilt for ham på valpeshow. Må sjekke det ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, for Kurt Nilsson i Lillestrøm. Kjempehyggelig mann synes hvertfall jeg. Han målte alle aussiene, men det er fordi raseklubben har bedt om det, så jeg vet ikke om han normalt måler andre raser. Bare så du er obs, for alle hunder er jo ikke vant til å bli målt. Kan ikke huske å ha stilt for Frank, men det kan godt være vi har stilt for ham på valpeshow. Må sjekke det ut.

Det er bra han er hyggelig da :icon_redface: Men ikke så morsomt at han måler alle, for bali er akkurat innenfor eller 1 cm over standarden (litt vanskelig å måle henne for hun nekter å stå stille :whistle:). Så da får vi øve på å bli målt også, takk for tipset ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tydlig at bernereiere er flinke til å støtte klubben sin, hele 65 bernere påmeldt på søndagen. :ahappy: Og det er vel omtrent det samme antallet som på samme utstilling i fjor.

På lørdagen er det bare 39 påmeldt.

8+13 valper, blir moro med litt skikkelig konkurranse for Fredrik. :)

Edit; Har stilt i alle fall 3 ganger for Frank Christiansen. En hyggelig mann, ingenting negativt å si om han. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Bruk kode "alrute15" for å få 15% rabatt på ruta, rutebånd, blindspots og targets hos Drammen Hundepark. Gyldig til 15. oktober 2024 https://www.nettbutikk.drammenhundepark.no/categories/rute
    • Hei, er det noen som vet hva reglene er for å stille kirurgisk kastrert hannhund i utlandet er, eller hvor man kan finne slik informasjon? Jeg vet at NKK tillater å stille kastrert hannhund dersom det er gjort av medisinske årsaker og hvis man kan fremvise attest for at hunden hadde to normale testikler før kastrering. Men gjelder dette også hvis man ønsker å stille hunden for eksempel i Sverige, Finland, Frankrike etc? Eller har alle land ulike regler? Noen som eventuelt vet hvilke land som godkjenner det eller land som ikke tillater å stille kastrert hund (uansett om det er gjort av medisinske årsaker?😊
    • Hvis hun fortsatt bruker samme metodene er det jo "bare" å anmelde igjen. Ellers ville jeg sendt formelle henvendelser til klubben og NKK.
    • Jeg klagde på dette hos NKK inne på FB da det kom opp at de lot henne holde på. Det ble slettet og jeg fikk "mute" for en tid. Skremmende holdning. jeg kjenner personen fra hestemiljøet helt tilbake til 1988  da jeg kommer fra og har bodd 3 il fra hennes hjemsted. Kjenner og tilk henne fra hund selv om jeg har hatt nada med henne å gjøre.. jeg anbefaler at dere går inn og leser de grusomme sms som ble sendt mellom henne som eier og driver av kennelen - og de to ansatte..saken er mye verre enn det virker i media. Mangelen på respekt og empati er hårreisende.  Hun skal og ha blitt dømt for vold mot menneske og er kjent i området for å være "feisty". hvis man kan si det sånn.. sier ikke mer om  saken.. men rapporter og boikott.. Den som blir direkte berørt må være flink å si i fra.. Kanskje det er på tide at NOAH kommer på banen??
    • Skriv litt fort her men veit at mensen er noe kvinner har å ikke hunder. Men trudde du klarte å slå 2 fluer sammen ✨️ Vi har fikset alt å funnet ut av alt så går det ikke Ann å slette innholde heller  Så andre som sere dette så all good ok8 vi fant ut av problemet 😄
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...