Gå til innhold
Hundesonen.no

Hei Skautussa her...


Skautussa

Recommended Posts

Hei og godt nytt år :)

"sonen" er ny for meg(rart jeg ikke har vært inne her tidligere).....

Noen vil kanskje kjenne igjen nicket mitt fra andre forum.

Litt om meg selv, "dame" i sin beste alder som sliter skosåler i skog og fjell.

Jakter primært storvilt, da helst med hund ;)

Har 3 hunder, en NEG, BBDG og GBDG -alle tispe

Jeg har 2 lidenskaper Fjellet og Bleu de Gascogne:wub:

Basset Bleu De Gascogne & Grand Bleu De Gascogne.

(Nå kan det være at det "ringer noen bjeller" hos noen)

Min første Basset Bleu het Mira og kom i hus i 2005, Hun var og er den første Drevpremierte Basset Bleu i Norge/Sverige. Desverre døde hun brått i januar 2007. Dette gikk fryktelig hardt inn på meg, enda gjør det vondt å snakke om henne og tårene kommer fort :)

I desember begynte jeg å "kikke" så smått etter ny Bleu, disse bikkjene har tatt bolig i mitt hjerte. Og jeg hadde store problemer med å bestemme meg for hvem jeg skulle velge, Basset Bleu eller Grand Bleu. En ting var sikkert, en dag da skulle jeg ha begge!

I Mai 2009 reiste jeg og en kompis til Frankrike og hentet to tispe valper -Diana og Dollie.

Diana, i det daglige Dina er ei god frøken, som skjarmer de fleste med sitt vesen. Hun er en mild og myk dame. Som har trengt litt ekstra med miljø/sosial trening. Hun er "lille-gullet til mor" ;) Hun har til nå oppnåd gode resultater på utstilling og har tittelen NV-09. Det som mangeler er jaktbiten, noe jeg håper slår mer til høsten 2010. Planen er å bruke henne på rådyr og eventuelt Hare.

Juni-09 Dro jeg og samme kompis til Frankrike igjen, da skulle jeg hente hjem min etterlengtetde Grand Bleu -Etoile De La Chaume A Rate, til daglig Eto. Hun er "store-gullet til mor" ;) Eto er et steikesnålt individ, har så mye fakter og uttrykk og gjør så mye rart. Hun er en kreativ og oppfinnsom. Til tider bare "litt" slitsom :) Hun tegner også veeeldig bra.... 2 Valpeshow har det blitt; BIR & BIG3 og BIR & BIG1.

Skal bli spennende å teste henne på rev og Gaupe fremover.

Planen er å drive litt med oppdrett har derfor endlelig rota meg til å sende inn søknad på kennelnavn,i løpet av våren blir det offentlig gjort tenker jeg.

Til tider går jeg ettersøk for Viltnemda i kommunen vi jakter, samt at Bella og jeg er fast ettersøksekvipasje under elgjakta.

Begynnte så smått å legge spor for Dina i fjor, fikk gått 2 prøver hvor av en til 2pr og en til 0pr... Skal jobbe videre med dette til våren/sommeren.

Jeg begynte på uttdannelsen for spordommer(var faktisk på kurs sammen med Jaktlykke) Men havna rett i kjelleren ved tape av Mira og alt ble lagt på is. Vet ikke om jeg vil ta det opp igjen, tiden vil vise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen hit! :ahappy: Håper vi får se noen bilder etterhvert!

Var du i Letohallen i romjulen, forresten? La merke til hunden nemlig, en Grand Bleu De Gascogne valp som gikk i ringen før meg. :ahappy: Og så mange valper av den rasen er det vel ikke i Norge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Bruk kode "alrute15" for å få 15% rabatt på ruta, rutebånd, blindspots og targets hos Drammen Hundepark. Gyldig til 15. oktober 2024 https://www.nettbutikk.drammenhundepark.no/categories/rute
    • Hei, er det noen som vet hva reglene er for å stille kirurgisk kastrert hannhund i utlandet er, eller hvor man kan finne slik informasjon? Jeg vet at NKK tillater å stille kastrert hannhund dersom det er gjort av medisinske årsaker og hvis man kan fremvise attest for at hunden hadde to normale testikler før kastrering. Men gjelder dette også hvis man ønsker å stille hunden for eksempel i Sverige, Finland, Frankrike etc? Eller har alle land ulike regler? Noen som eventuelt vet hvilke land som godkjenner det eller land som ikke tillater å stille kastrert hund (uansett om det er gjort av medisinske årsaker?😊
    • Hvis hun fortsatt bruker samme metodene er det jo "bare" å anmelde igjen. Ellers ville jeg sendt formelle henvendelser til klubben og NKK.
    • Jeg klagde på dette hos NKK inne på FB da det kom opp at de lot henne holde på. Det ble slettet og jeg fikk "mute" for en tid. Skremmende holdning. jeg kjenner personen fra hestemiljøet helt tilbake til 1988  da jeg kommer fra og har bodd 3 il fra hennes hjemsted. Kjenner og tilk henne fra hund selv om jeg har hatt nada med henne å gjøre.. jeg anbefaler at dere går inn og leser de grusomme sms som ble sendt mellom henne som eier og driver av kennelen - og de to ansatte..saken er mye verre enn det virker i media. Mangelen på respekt og empati er hårreisende.  Hun skal og ha blitt dømt for vold mot menneske og er kjent i området for å være "feisty". hvis man kan si det sånn.. sier ikke mer om  saken.. men rapporter og boikott.. Den som blir direkte berørt må være flink å si i fra.. Kanskje det er på tide at NOAH kommer på banen??
    • Skriv litt fort her men veit at mensen er noe kvinner har å ikke hunder. Men trudde du klarte å slå 2 fluer sammen ✨️ Vi har fikset alt å funnet ut av alt så går det ikke Ann å slette innholde heller  Så andre som sere dette så all good ok8 vi fant ut av problemet 😄
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...