Gå til innhold
Hundesonen.no

Jeg trenger hjelp for klespakking


Synnikken

Recommended Posts

Imorgen kveld skal jeg over til østen :) Jeg skal besøke Yvonne (bambi)

Men så er dette dilemmaet da.. jeg skal være der en ukes tid men jeg er rett og slett smålig dum når det gjelder pakking! Jeg er fantastisk flink til å pakke uante mengder unødvendig stuff!

Så jeg trenger sonis-hjelp! :lol:

Jeg skal pakke i en ganske stor ryggsekk, mammaen min og Tøfflus som er enig med henne mener jeg trenger en bag i tillegg..

så ja.... hjeelp! hva trenger jeg av klær?

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du med østen mener østlandet så skal det visstnok bli KJEMPEkaldt nå, sier MIN mamma! Og mammaer har som regel rett så da blir det vel sånn... Sånn -30 heromkring iallefall! :P Mao trenger du masse varme klær og varme sko og varmekjeledress og varmeundertøy og varmeputer og varme vanter/hansker/votter og varmt skjerf og varm lue og et varmt sinnelag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du med østen mener østlandet så skal det visstnok bli KJEMPEkaldt nå, sier MIN mamma! Og mammaer har som regel rett så da blir det vel sånn... Sånn -30 heromkring iallefall! :P Mao trenger du masse varme klær og varme sko og varmekjeledress og varmeundertøy og varmeputer og varme vanter/hansker/votter og varmt skjerf og varm lue og et varmt sinnelag! :)

Østen er østlandet ja :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Østen er østlandet ja :P

kommer an på hvor langt opp på Østlandet du skal også :P her "nede" indre østfold er det meldt ca 20 kalde :)

men ville uansett hatt med dress/boblebukse/jakke, rett og slett gode uteklær :P også penklær om nødvendig, til middager/besøk osv :P ellers reine t-skjorte, undertøy og sokker osv. Mann trenger jo ikke ny rein bukse hver dag :P

Veit med meg selv at jeg pakker minst mulig, ganske minimalt når jeg skal bort ;) sånn at jeg tror jeg nesten har for lite med meg, men det går veldig fint og somregel så blir det noe som ikke blir brukt læll :P :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs hvor du skal og hvor lenge du blir ja, for her (Vestfold) er det ca. meteren med snø og meldt -20 til uka. Har ikke vært i Akershus siden NKK Lillestrøm, så jeg vet ikke med snømengden, men det er meldt kaldt der også.

Er vel en 60-70 cm med snø her i Lillestrøm nå (elendig på å beregne sånt :) ). Og er meldt kaldt her denne uka nå også, sånn -20.

Pakk varme klær, og ville nok beregnet en bag sidenav :P For med uteklær så fylles nok sekken din ganske fort opp. Og regner med at du trenger skift inne også? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gud så mye snø dere har, syns bestefaren min sa det var 40 cm her. Det blir jo litt "bare" i forhold til hva dere har fått. :)

Syns du bør ta med noen varme klær til utebruk, et stykk penklær og tre-fire stykk vanlige klær. Og undertøy for hver dag selfølgelig! Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle har jo glemt å si at hun må ha med seg sko :)

Næhei! Varme klær og varme sko sto på min liste! :P

Men skal jeg være litt seriøs da så vil mitt stalltips si "ta med masse sokker!", sokker blir våte og jeg bruker for tida iallefall et par (gjerne tre) par sokker hver dag. Flere par utesko er også lurt, og håpe på at de har skotørker dit du skal! Uteklær som kan bli våte, og så varme gode krypeinni-klær når du kommer inn! Gjern flere par hansker/vanter også i tilfelle de også blir våte. Har du ikke tykke hansker så kan det være nødvendig med flere par utenpå hverandre. Skjerf, lue/ørevarmere (du MÅ ha noe på øra!), superundertøy... Ting som gjør at man overlever på østlandet på en kald vinterdag! ;)

Og jeg ville også gått for bag ved siden av! Legg igjen bikini, den tynne buksa og de lekre små toppene! Om du ikke skal i pent selskap hvor du blir kjørt til døra får du ikke brukt for disse likevel (bikini får du vel kanskje uansett ikke brukt for.. :P )! Men et sett penklær kan være ok om du skal bort/ut.

Pakk så det holder du! *heie på* :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næhei! Varme klær og varme sko sto på min liste! :)

Men skal jeg være litt seriøs da så vil mitt stalltips si "ta med masse sokker!", sokker blir våte og jeg bruker for tida iallefall et par (gjerne tre) par sokker hver dag. Flere par utesko er også lurt, og håpe på at de har skotørker dit du skal! Uteklær som kan bli våte, og så varme gode krypeinni-klær når du kommer inn! Gjern flere par hansker/vanter også i tilfelle de også blir våte. Har du ikke tykke hansker så kan det være nødvendig med flere par utenpå hverandre. Skjerf, lue/ørevarmere (du MÅ ha noe på øra!), superundertøy... Ting som gjør at man overlever på østlandet på en kald vinterdag! :P

Og jeg ville også gått for bag ved siden av! Legg igjen bikini, den tynne buksa og de lekre små toppene! Om du ikke skal i pent selskap hvor du blir kjørt til døra får du ikke brukt for disse likevel (bikini får du vel kanskje uansett ikke brukt for.. ;) )! Men et sett penklær kan være ok om du skal bort/ut.

Pakk så det holder du! *heie på* :P

æææh! :P Det blir sekk OG rullebag! *rødme*

Hittil har jeg pakket ned, to sett med gooode ullsokker, to joggebukser, en collegegenser, og en bergans sånn ulldingsjakke.

Undertøy og sokker skal jeg lete etter etterpå :P ullundertøy/sportsundertøy er kanskje litt smart? :P

JEg har kjøpt meg sånn varmedress dings idag :P så den blir med, samt tre par sko.. Cat sko også sånne "tøflesko" :P

Hansker skjerf osv hadde jeg ikke tenkt på engang ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

æææh! ;) Det blir sekk OG rullebag! *rødme*

Hittil har jeg pakket ned, to sett med gooode ullsokker, to joggebukser, en collegegenser, og en bergans sånn ulldingsjakke.

Undertøy og sokker skal jeg lete etter etterpå :P ullundertøy/sportsundertøy er kanskje litt smart? :P

JEg har kjøpt meg sånn varmedress dings idag :P så den blir med, samt tre par sko.. Cat sko også sånne "tøflesko" :P

Hansker skjerf osv hadde jeg ikke tenkt på engang :P

Pakk VARMT! Har vært ute nå og det var - 16 i dalen vår :)

Og kanskje et par x-tra varme små-bag'er til mopseflopsene. Selv mine langbeinte forsvant nesten under snøen idag :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg ville gått ut med han, for det er jo ubehagelig å holde seg. jeg holder på med det så lenge de trenger. Den lengste varte tilogmed 5 måned. Det er forskjell på hunder og valper.
    • Det blir nok kompostgrinder og langline. håper bare det går bra med flytting midt i alene hjemme treningen.
    • Jeg tenker og gjør det samme som de ovenfor. Viktigere med gode hundemøter med gode sikre, kjente hunder.  
    • Har ei tispe på 5 som begynte å renne fra det rene øyet for litt siden. Vi dro til vet, men siden det ikke var rødt, eller irritert og ikke gul veske, så fikk jeg beskjed om å dryppe med saltvann en periode og komme tilbake om det ble verre. Det plager henne heller ikke.  Det er bedre om jeg drypper typ to ganger om dagen, men forsvinner ikke. Virker som om det blir verre på tur i vind feks.   Kan det være tett tårekanal? Hva gjøres med det?    Jeg spør her før jeg drar til veterinæren. Hun som så på det sist nevnte ikke det som et alternativ selv om jeg sa det virka som om det ble verre i «vær».  
    • Det bør du ikke. Gå god for dem. En av eierne der nå er anmeldt av veterinær, for dyremishandling. Etter at en valp på 6 mnd som var på kurs der ble strupt og holdt opp i luften etter kobbelet (Med struphålsbånd) og fikk påført varige skader på luftrør og strupehode.  Fordi den "utagerte" mot andre hunder. Som om valper bjeffer av annen grunn enn usikkerhet.... Veterinæren ble så rystet over skadene at mat-tilsynet ble meldt.    Så styr langt unna er mitt råd. Man risikerer at hunden blir varig skadet på kropp og sinn. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...