Gå til innhold
Hundesonen.no

Diare!


Tinka&Daniel

Recommended Posts

Med mindre det er en valp eller syk hund, har jeg begynt å kjøre hardt regime:

Får hunden diaré, faster jeg den cirka et døgn, så den får tømt seg, så får den et halvt måltid, og deretter helt måltid ved neste fôring. Dette fungerer som regel utmerket.

Men er det en hund som er avhengig av å få i seg næring, får den mat, men jeg er selektiv på hva hunden får spise - skånekost (kokt ris og fiskeboller, ihjelkokte gulrøtter, osv), og sper på med zoolac eller tilsvarende bakteriejusterende ved behov.

Det er neppe krise med din hund, med mindre hun viser andre sykdomstegn, så jeg ville sørget for at hun ikke fikk spise noe som helst før i kveld, og om hun har blitt bedre i avføringen ville jeg gitt et halvt kveldsmåltid da (om hun får kvelds til vanlig).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med mindre det er en valp eller syk hund, har jeg begynt å kjøre hardt regime:

Får hunden diaré, faster jeg den cirka et døgn, så den får tømt seg, så får den et halvt måltid, og deretter helt måltid ved neste fôring. Dette fungerer som regel utmerket.

Men er det en hund som er avhengig av å få i seg næring, får den mat, men jeg er selektiv på hva hunden får spise - skånekost (kokt ris og fiskeboller, ihjelkokte gulrøtter, osv), og sper på med zoolac eller tilsvarende bakteriejusterende ved behov.

Det er neppe krise med din hund, med mindre hun viser andre sykdomstegn, så jeg ville sørget for at hun ikke fikk spise noe som helst før i kveld, og om hun har blitt bedre i avføringen ville jeg gitt et halvt kveldsmåltid da (om hun får kvelds til vanlig).

Tusen takk:

Jeg har gitt henne bare en tørr brødskive og ikke noe mer,hun er i fin form og like leken og glad men sulten:)det ser ut som hun har det bra nå,hun tissa bare isted når jeg gikk ut med henne,nå har hun badet og ligger og koser seg.skal gi henne bare en lett tørr måltid til kveldsmat så tror jeg hun får feire jula frisk og glad:)

Du får ha en riktig god jul og takk for at du tok deg tid til å svare:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk:

Jeg har gitt henne bare en tørr brødskive og ikke noe mer,hun er i fin form og like leken og glad men sulten:)det ser ut som hun har det bra nå,hun tissa bare isted når jeg gikk ut med henne,nå har hun badet og ligger og koser seg.skal gi henne bare en lett tørr måltid til kveldsmat så tror jeg hun får feire jula frisk og glad :lol:

Du får ha en riktig god jul og takk for at du tok deg tid til å svare:)

Hei igjen:

Årsaken er funnet! ;)

Jeg kjøpte en stOr og fin bein på ca 5kg for Tinka,det var veldig mye fett på den ene siden av beinet,og hun hadde greid å få i seg den delen på ca,100-200 gram ;) Da er vel naturlig at hun har diare;) men nå er hun bra og jeg driver å kokke vekk fettet fra beinet så hun får en fettfri bein :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...