Gå til innhold
Hundesonen.no

Kooiker savnet!

SFX

Recommended Posts

Skrevet

Nå drar vi ut og fortsetter letingen etter et par timers veldig dårlig søvn.

HÅPER virkelig han ikke har vært ute i kulda i natt eller at han er hos noen slemme mennesker. Men det er kanskje lite sannsynlig, så må bare håpe på det beste.

• Svar 51
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Jeg har laget en gruppe på Facebook: Hjelp oss å finne Nordkooiks Taxi!

Vet ikke hvor mye det hjelper, men alle monner drar vel.. forhåpentlig vis

Skrevet

Noen som vet nytt om lille Taxi ???

Dette er jo verste mareritt som tenkes kan.

Irene, jeg håper og krysser alle fingre for at dette MÅ gå bra. Har nesten ikke fått sovet i natt.

Tenker masse på dere.

Dere har vel Luna med på letingen, håper jeg.

Klem

Guest Gråtass
Skrevet

Ta kontakt med NRH (norske redningshunder) i Oslo og spør om de vil hjelpe dere i letingen, de tar det kanskje som en øvelse.

Skrevet

Krysser fingrene for at dere finner han i god behold. Et tips er å jevnlig ringe alle dere tidligere har ringt av veterinærer, viking, falken, politi osv. Hører stadig om hunder som har forsvunnet som egentlig har kommet til slike steder, selv om informasjonen er en annen.

Skrevet

Jeg fikk nettopp gladnyhet av Irene på telefon: Taxi er funnet! :) Litt pjuskete og kald etter litt over et døgn utendørs, men ellers i fin form. Han ble funnet i skogen rundt Sognsvann (omtrent der han forsvant i går tror jeg), men til tross for iherdig leting i området både i går og i dag ble han altså ikke funnet før nå.

Nå ble jeg glad altså :blink:

Skrevet

Jeg kan ikke beskrive hvor lettet og takknemlig jeg er nå...

Han er blitt betraktelig tynnere på et døgn, men utenom dette og at han er rimelig sliten, er han i fin form etter omstendighetene.

Tusen hjertelig takk ALL DEN GODE HJELPEN jeg har fått av dere!

post-2287-12610576503213_thumb.jpg

Skrevet

Så godt at han er kommet til rette :getlost: Og i ettertid, når han er funnet i god behold, kan jeg ikke annet enn å flire litt over tanken på at dere har gått rundt å skauen og gaula Taxi *ler*

Skrevet

Så godt at han er kommet til rette :wub: Og i ettertid, når han er funnet i god behold, kan jeg ikke annet enn å flire litt over tanken på at dere har gått rundt å skauen og gaula Taxi *ler*

:getlost:

Det var utrolig gode nyheter, kan tenke meg hvor lettet du må være nå. Har selv hatt en hund på avveie, riktignok ikke like lenge, men kjenner følelsen. :P

Skrevet

Så godt at han er kommet til rette :getlost: Og i ettertid, når han er funnet i god behold, kan jeg ikke annet enn å flire litt over tanken på at dere har gått rundt å skauen og gaula Taxi *ler*

*fnise*

Men åååh, så glad jeg ble av å høre at han er funnet! :P

Vært på skikkelig heisatur han, tenker jeg! Håper han synes det var såpass kaldt og slitsomt at han ikke gjentar bragden! :wub:

Skrevet

Så flott at dere fant han, for nå ble jeg lettet! :wub:

Tenker det var godt å få møte mamma igjen. :getlost:

Skrevet

Irene: skal vi få på oss ski og venne han til skiløpere kanskje? Jeg tror oss to på ski er et enda mer skremmende syn enn de to damene som skremte han til skogs...

Igjen: herlig at han er hjemme igjen! Norma og Orry er veldig bestemte på at han IKKE får lov til å løpe avgårde sånn en gang til, de var slitne i går de... Og litt dumme, som ikke skjønte hva vi mente når vi sa de skulle finne Taxi (sånn apropos "ordspill" tidligere i tråden *knis*). Er han mett, varm og fornøyd nå?

Skrevet

Hihi, er litt morsomt i ettertid at jeg løp rundt i skogen og ropte etter Taxi i timesvis :getlost:

Nå sover han, og det har han gjort en god stund. Mett, sliten og fornøyd med å være hjemme tenker jeg :wub: Blir nok en stund til vi går rundt Sognsvann igjen, er litt lei av det stedet nå. :P

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette avhenger nok en del av individ, men jeg tenker nå at både puddel og bichon-rasene er gode alternativer. Jeg mistenker at puddel generelt er mindre sære enn bichon, men de har også sine særegenheter. Jeg vil anbefale dere å dra på utstilling eller rasetreff for de ulike rasene og møte ulike individer og oppdrettere og eiere av alternativene, så får dere litt mer følelse med hvordan de er. En del av de små terrierrasene kan også være allergivennlig. De er strihåret og må nappes. Men de kan også være en del striere, ha mye jaktlyst og krever mer aktivitet.
    • Det kan være verdt å prøve ut ulike fôrtyper, men også gi lakseolje som tilskudd. Hvis hunden allerede er sensitiv så kanskje prøve ut sensitiv-fôr fra noen merker? RC er stort og kommersielt, og er nok helt greit fôr. Selv brukte jeg svenske Robur kombinert med Vom de siste årene og var veldig fornøyd med det. Acana og Orijen er populære merker som er ganske bra. 
    • Hei! Jeg har en Engelsk Toy Terrier gutt på litt over 4år. Han mister nesten all pels på vinteren for så å bli litt bedre på sommeren. Har pels på hodet og labber og litt på ryggen. Men han er så å si nakenhund nå. Pratet med ei som hadde samme problemet med sin Dvergpincher. Men så var det ei venninne av hu som passet hunden i en måneds tid. Og hun hadde visst byttet ut fôret og hunden hadde plutselig fått fin pels over hele. Hun husket ikke hvilket fôr det var, men hun trodde det ble solgt på butikken. Jeg bruker Royal Canin Small Dogs. Og det hadde hun og brukt, men hun synes ikke det var et bra fôr... Har en gutt til som har helt fin pels. De spiser de samme tingene. Ingen av de tåler noe med and i, de blir skikkelig dårlige i magen av det. Lurer på om det er noen andre som har hatt samme problem med sin hund og funnet en løsning?  Det skal sies at han er veldig følsom til vaskemiddelet vi bruker når klærne hans vaskes så vi bruker Nautral for det er det mildeste jeg har funnet.
    • Hei! Vi har en hund som begynner å bli en gammel mann og jeg er derfor på leting etter det som skal bli familiens neste familiemedlem etter han blir borte. I den forbindelse trenger jeg deres kloke hoder. Vi er en familie på tre, med et barn på 8 år. På grunn av allergi har vi vurdert det slik at Bichon Havanais og dvergpuddel fremstår som de mest aktuelle rasene.   Vi har en Havanais nå og han er litt spennende eksemplar. Fra han var valp har han vært ganske sær. Han er blant annet veldig lite kosete, ekstremt lite tilpasningsdyktig og har alltid hatt vanskeligheter med å slå seg til ro, så jeg kjenner vel han egentlig ikke igjen når jeg leser typiske rasebeskrivelser (nå fikk jeg dårlig samvittighet, så må legge til at han selvfølgelig er verdens beste hund!). Sønnen min har noen utfordringer blant annet på skolen og han trenger derfor å komme hjem til en bestevenn. Det var i søken på dette jeg kom over puddel, som jeg ser ofte blir brukt som terapihunder. Men når jeg leser rasebeskrivelser virker det som om Havanaise i all hovedsak er fantastiske med barn, mens det for puddler fremstår mer som om de kan være gode med barn. Så jeg lurer på om dere har noen erfaringer med disse rasene, gjerne begge? Vi kommer til å dele ansvaret med min mor som bor i samme hus, så den kommer ikke til å være noe særlig alene. Pelsstell er heller ikke noe problem. Krysser fingrene for at noen kan hjelpe oss i valget:)
    • Da er operasjon utført og alt gikk fint, vi er snart igjennom første døgnet og ho har gjort sitt benødne også slapper mye av i senga si. Ho har ikke spist enda men det kommer med tiden tenker jeg etter narkose og sånt så er jo det veldig normalt så. Godbiter har ho spist men ikke veldig mat interessert enda. Men alt i alt virker det veldig bra med ho ettersom forholdene. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...