Gå til innhold
Hundesonen.no

Masse tips til handler-antrekk!

Yodel

Recommended Posts

Legg merke til de fornøyde gutta som sitter bak hun på siste bildet! rolleyes2.gif

Hvilken utsikt har de da liksom?

Hvis X'en stiller i full Nissedrakt, og Moby med nisselue skal jeg stille med Julenisse-draktlaugh.gif

Noen som tør å stille i supermann aktig drakt? Romjulsutstilling. Det må være LOV til å stille som nisser der?? Eventuelt superstjerner? whistle.png

Noen som tar utfordringen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Bildet poff borte*

Dette er også pent syns jeg :thumbs:

Så jenter, husk å ta på truse når du går på utstilling!

:banana: Oisann!

Blir liksom enda verre når det er så nærme, jeg kunne ha vært der jo!

(Er vel Caroline og Tibra i bakgrunnen?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å være ekkel festbrems, men er det lov å publisere sånne bilder av folk uten at de vet om det? Hadde det vært en mann som var fotografen og publisten, så hadde jo vedkommende blitt stemplet som pervers kikker.. Mens vi damer, vi er bare litt infame?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mest infame, tror jeg... :thumbs:

Neida - men hvis man er på en utstilling, og stiller ut hund - så er man jo på en rimelig "offentlig" plass, da.

Det blir jo en forlengelse av diskusjonen om de som sier masse stygge ting om hundene i ringen - er man på utstilling for å vise fram hunden sin, så ER man faktisk til skue for hele verden. Om man atpåtil ikke greier å kle på seg normalt - ja, så VIL man vel vise seg fram, da?

Hadde det vært "uhell" - f.eks. spjæla bukser, etc - så hadde det vært "slemmere", og klart mer tvilsomt om man burde distribuere.

(Apropos dèt - det bildet av hun orientalske og den valpen er garantert en reklame for noe...)

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida - men hvis man er på en utstilling, og stiller ut hund - så er man jo på en rimelig "offentlig" plass, da.

Det blir jo en forlengelse av diskusjonen om de som sier masse stygge ting om hundene i ringen - er man på utstilling for å vise fram hunden sin, så ER man faktisk til skue for hele verden. Om man atpåtil ikke greier å kle på seg normalt - ja, så VIL man vel vise seg fram, da?

Hadde det vært "uhell" - f.eks. spjæla bukser, etc - så hadde det vært "slemmere", og klart mer tvilsomt om man burde distribuere.

(Apropos dèt - det bildet av hun orientalske og den valpen er garantert en reklame for noe...)

Susanne

Vise seg fram? Kanskje det. Vise fram hele baksiden? Tviler litt.. Tror nok heller ting kanskje ikke var helt gjennomtenkt..

Og ellers så er det forskjell på at man driter seg ut der og da og at folk fniser litt i skjegget, og på å bli dritt ut på nettet. De bildene går aldri vekk. Syns det ville vært verre da om ikke ansiktene var skjult, det er de jo. (Mannen i bryterdrakten er jo noe annet da, herlig..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å være ekkel festbrems, men er det lov å publisere sånne bilder av folk uten at de vet om det? Hadde det vært en mann som var fotografen og publisten, så hadde jo vedkommende blitt stemplet som pervers kikker.. Mens vi damer, vi er bare litt infame?

Jeg er enig med deg jeg 2ne, og jeg har fjernet bildet. Det blir også litt for nært når det bare er i nabolandet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo slett ikke utrolig at noen av de første bildene her også er fra et naboland, vel?

Så hvis man nå vel skal sensurere bilder her inne, bør man jo absolutt også ta vekk noen av bildene i startinnlegget også...

(Synes jeg, i alle fall)

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis X'en stiller i nissedrakt - så stiller Moby med niselue...

Susanne

Også tar vi parklasse etterpå? :thumbs:

Utrolig morsomme bilder! :banana:

Men som totalt uerfaren på utstilling (kun sett på en), hva er reglene? Eller er det noen regel for hvordan handler skal gå kledd?

Det er ingen formelle regler i utstillingsreglene, men om du for eksempel leser reglene for juniorhandling står det der litt om klær - og det kan være gode råd å ta med seg også for voksne. Det sentrale i reglene der er at klær og sko skal være funksjonelle og hensiktsmessige. Altså sko en kan løpe med uten å snuble, skjørt og splitter en kan bøye seg med uten å vise for mye, vide nok klær til at en klarer å ta lange steg eller bøye seg, også videre.

Så finnes det en rekke uskrevne regler eller anbefalinger - jo større utstilling, jo mer pyntet. Dog uten å ta helt av. Og noen ganger kan klær være strategi i forhold til handling. Jeg bruker sjelden sorte bukser/skjørt, fordi jeg selv har sort hund som dermed vil synes dårlig i line up - bedre å ha en kontrastfarge på mine klær som gjør at hun blir tydeligere. Men på de tre siste utstillingene har jeg brukt et sort skjørt med hvitt mønster, for ikke å framheve hvor dårlig pelset hun er...

Noen bruker også fargesterke klær for å synes veldig godt, få dommerens oppmerksomhet. Jeg så for eksempel i helga en dame i ringen bortenfor oss i burgunderfarget silkedrakt - jeg så bare henne i den ringen, blant lyse dresser og drakter, så det kan jo fungere. Men det kan være distraherende og irriterende også, alt med måte. Det er også HUNDEN dommer skal se, ikke handler.

Hvis X'en stiller i full Nissedrakt, og Moby med nisselue skal jeg stille med Julenisse-draktlaugh.gif

Noen som tør å stille i supermann aktig drakt? Romjulsutstilling. Det må være LOV til å stille som nisser der?? Eventuelt superstjerner? whistle.png

Noen som tar utfordringen?

Jeg hadde gjort det i fjor, med Arne Foss som dommer - han hadde tålt det veldig fint. Men jeg vet ikke om jeg vil lage for mye sirkus med helt ukjent dommer; enkelte utenlandske dommere forventer faktisk at en er litt proff og seriøs i ringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Susanne

Om man er på en badestrand og soler seg toppløs, så er man på et offentlig sted da også, jeg er litt usikker på om det er lov til å knipse og offentliggjøre bilder fra slike steder også, med et motiv som er singlet ut.

Av bildene i første innlegget, så har nå i det minste disse på seg undertøy som syns, bortsett fra hun som sitter og viser rørleggersprekk. Ikke spesielt hyggelig gjort, men man ser ikke "rett hjem" noe sted allikevel.

Jeg er ikke alltid like gjennomtenkt i hva jeg kler på meg jeg heller, selv om jeg skal på et offentlig sted. Heldigvis for meg så foretrekker jeg boxer og bh, så det er ingen krise om skjørtet (om jeg hadde brukt det) var for kort eller buksa spjæra. Men OM jeg skulle vært uheldig, og jeg hadde flagret med noe som egentlig var ganske privat, så ville jeg neppe blitt kjempeglad om noen tok bilder av det og offentliggjorde de, det være seg om motivet for å gjøre det var perverst eller bare for å gjøre narr.

Men jo.. Jeg reagerte antageligvis mer på dette bildet enn de andre, fordi det er nært. Det skjedde i sommer, på en utstilling i "nærheten", det er en gruppefinale - det er neppe noen kjempejobb å finne ut hvem vedkommende er, og da blir det straks ikke bare en anonym stakkar på internett lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Kanskje på tiden med en oppdatering her også. Shero: Shero er nå 11 år og pensjonist. Han har vært pensjonert fra agility konkurranse siden 2022, men har fått gå blåbær med mamma, men etter at han begynte å halte i ett løp i sommer er han heltidspensjonist. Før han ble pensjonert rakk han å delta på ett NM, hvor vi kom igjennom 1. løp. Han har fått prøvd seg på nose work, men vi sliten med at han skal appotere luktboksne så det er lagt litt på hyllen til jeg finner en løsning. Eskene skal uansett enten stås på eller etes opp så... Han har også fått prøvd seg på svømming, han vet ikke om han er helt fan av å svømme hvor han ikke kan stå.M Mamma og Shero. Shero & Max er slitene etter NM  Max: Max er nå 6 1/2 år gammel (hvor tiden flyr). Han bommet på stigefelt i sommer og traff, så nå er vi klasse 3 på heltid. Stigefelt brenner vist, hilsen Max. Max er en fin storebror til Yoshi og er glad han endelig har fått noen å leke med. Jeg har vært instruktør i agility i høst, og Max stilte opp som lånehund siste gangen. Veldig moro at han er trygg nok til å gå, siden sist jeg prøve å få han til å gå med noen utenom familen løp han rett til meg. Vi har også vært innom Sheltie-VM i Kongsvinger hvor vi hadde mye fint, men ikke full klaff.  Max på Sheltie-VM Max og Yoshi
    • Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...