Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvilken bil skal jeg velge?


turbogutten

Recommended Posts

Jeg vet egentlig veldig lite om biler men vet jo sånn ca hva jeg ønsker.

Den skal være passe stor

Ligge godt på veien i alle fører

Ha gode seter

Helst være 5 seter eller mer

Ha plass til å sveise inn 4 bur, 2 store nede og 2 små oppe

Fortsatt ha god bagasjeplass

Ha mulighet til å trekke campingvogn

Ikke sluke bensin/diesel

Hadde vært greit med automat men manuell funker det også

Pris: maks 250 000 - 300 000

Finnes det noen bil som har dette til den prisen? Og om ikke, hvilke biler har de fleste av punktene mine? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må du nok godt over personbil str, og fortsatt ha problemer med å få mer enn 5 seter og alt det der.

Det må nok bli caravelle o.l. bil.

Tror jeg heller hadde invistert i en god stor personbil og hundehenger om du skal ha plass til alt det der. og det tror jeg nesten du må om du skal ha 7 seter.

Ja, kanskje, men finnes hiAce som 5 seter? Caravellen bruker mye drivstoff gjør den ikke?

Jo, men for å dekke dem kravene så må du opp i stor bil, og alle store biler bruker mer. og nei en caravelle bruker ikke mer enn en Hiace. Det fins også noen fine Merc'er som er i samme str, er vet Vito den heter tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Hi-Ace fåes som femseter - men du MÅ gå for firhjulstrekk - den suger på vinterføre uten. Men fin bil, holdbar, god å kjøre og bruker ikke mye diesel. Anbefales. Dog dyr i innkjøp.

Finn 1

For eksempel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei! Ja har jo tenkt tanken med hundehenger :) Men hvilken personbil ville dere anbefalt da? Trenger ikke mer en 5 seter men ønsker god bagasjeplass slik at det er mulig å ha bikkjene baki uten hundehenger også :) Som sagt jeg vet lite om bil så kan godt hende kravene mine er for høye hehe.

Belgerpia: Takk for anbefaling, skal sees nærmere på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Belgertia traff spikern, den eneste bilen som vil fungere for deg er en Lang HiAce 4x4 om det skal fylle minst 1-2 av kravene dine... (liten motor til å trekke stor henger, men det går)

Av Personbil type stasjonsvogn er det ingen som er såpass mye større en andre...

Alternativet er Suv da...

Vi har en 2seters Suzuki XL-7, men får bare inn to Toller-bur, og må ha 3.mann (40kg) løs når alle 3 skal være med...

Så du må ha mye større en XL-7..

http://www.horizonsuzuki.com/cars/2003_Suzuki_XL-7.jpg

Neste steg opp er Kassebiler som Hi-Ace...

Alle større biler må ha 4x4 for å ligge bra på veien... Og biler som er større og 4x4 sluker selvfølgelig unna mer drivstoff en en liten Toyota Yaris...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Belgertia traff spikern, den eneste bilen som vil fungere for deg er en Lang HiAce 4x4 om det skal fylle minst 1-2 av kravene dine... (liten motor til å trekke stor henger, men det går)

Lang Caravelle er fasktisk den beste bilen jeg har kjørt på den str der. Og den fungerte fint over fjeller mellom Oslo-Bergen uten 4x4.

Vi hadde 4 Sch baki, i høyden og plass til masse bagasje. Forsetene var veldig gode, baksetet helt ok.

Men vi reiste iblandt 4 voksene med bagasje for en uke, div utstyr, 4 hunder og utstyr til dem på ukes tur uten problem.

Om jeg skal ha så stor bil så blir det caravell på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jo selvfølgelig skal caravelle være likestilt med HiAce.!

Caravelle har høyere comfort og kvalitet en HiAce, og i motsetning til HiAce, så funker den fint på vinteren uten 4x4...

(HiAce = Bakhjulstrekk RWD uten vekt over bakhjulene)

(Caravelle = Framhjulstrekk FWD med motoren over hjulene)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Caravelle er en genial bin! Gode å kjøre til å være "kassebil", bruker ikke forskrekkende med drivstoff, logger helt bra på veien, men skal du på fjellet med tung last, så er piggdekk en fordel. Man får plass til alt! Jeg har brukt den mye om sommeren og sleng to madrasser bak og sovet der om natten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo alternativt, hvis du synes sånt er morsomt, se på amerikanske biler og vans. Suburban og den stilen, eller svære Ford'er.. Heftig brøl på de bilene! :) Men jeg stemmer vel mest for caravelle-lignende saker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo alternativt, hvis du synes sånt er morsomt, se på amerikanske biler og vans. Suburban og den stilen, eller svære Ford'er.. Heftig brøl på de bilene! :) Men jeg stemmer vel mest for caravelle-lignende saker..

Amerikanerene er somregel rimelig tørste da - selv om de er tøffe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo alternativt, hvis du synes sånt er morsomt, se på amerikanske biler og vans. Suburban og den stilen, eller svære Ford'er.. Heftig brøl på de bilene! :D Men jeg stemmer vel mest for caravelle-lignende saker..

Har hatt suburben og byttet den til Caravelle pga det er en stor bile med dårlig plass. Når vi skulle på samme ukestur som beskrives med caravellen så kunne vi glemme å være mer enn 2 personer. Det gikk kun 3 bur baki bilen og bagasjen måtte oppå. Den 4 hunden måtte i varikasse i baksete.

Men med 2 små og 2 store hunder så er det plass til å bygge i høyden i bagasjerommet også.

Men det er en dyr bil i drift og veldig dyr bil å fikse. Men comforen :D og når du kræsjer eller kjører utenfor veien så er det ikke en skramme på den bilen, på dem andre derimot :D

Men på vinterføret så kan det være en spennende bil :) Har aldri vært utefor en bil som har forsvunnet utenfor veien så mye som den, om den bestemte seg så skulle den ut av veien. Og det var faktisk ikke jeg som gjor det, men dem andre gutta på jobben jeg hadde :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt suburben og byttet den til Caravelle pga det er en stor bile med dårlig plass. Når vi skulle på samme ukestur som beskrives med caravellen så kunne vi glemme å være mer enn 2 personer. Det gikk kun 3 bur baki bilen og bagasjen måtte oppå. Den 4 hunden måtte i varikasse i baksete.

Men med 2 små og 2 store hunder så er det plass til å bygge i høyden i bagasjerommet også.

Men det er en dyr bil i drift og veldig dyr bil å fikse. Men comforen :D og når du kræsjer eller kjører utenfor veien så er det ikke en skramme på den bilen, på dem andre derimot :D

Men på vinterføret så kan det være en spennende bil :) Har aldri vært utefor en bil som har forsvunnet utenfor veien så mye som den, om den bestemte seg så skulle den ut av veien. Og det var faktisk ikke jeg som gjor det, men dem andre gutta på jobben jeg hadde :D

Jepp, det er nok en bil for kanskje spesielt interesserte, men tenkte å nevne den i tilfelle ts var en sånn "interessert". :)

Jeg kjenner forresten noen som har en slik stor amerikaner, og de har plass til minst seks springere, pluss minst fem personer, og de bruker den også til å trekke svær campingvogn med. Burene er bygd/satt inn i bagasjerommet sånn at de står oppå hverandre, og de tar faktisk ganske lite plass. Har god plass til bagasje og barnevogner og sånt. Disse folka har forresten vært innom caravelle (transporter rettere sagt, men det er jo omtrent samme ulla), men har nå en stor Ford altså. Møtte også noen i sommer som hadde suburban; de trakk stor vogn og hadde tre staffer baki. Var god plass til mer, pluss bakseter til ungene.

Nå spørs det jo også hvilke hunder ts har tenkt å ha der da, det er jo klart at fire GD tar litt mer plass enn fire chihuahuaer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...