Gå til innhold
Hundesonen.no

Din favoritt vampyr-type


JailyTina

  

64 stemmer

  1. 1. Favoritt film vampyr

    • Twilight
      20
    • True Blood
      12
    • Buffy/Angel
      8
    • Bram Stokers Dracula
      3
    • Interview with a vampier
      11
    • Nosferatu
      0
    • Blade
      1
    • Underworld
      5
    • Moonlight
      0
    • Vampire Diaries
      4


Recommended Posts

Interview with a Vampire har 4 gode poeng som mangler i Queen of the Damned: Brad Pitt, Antonio Bandras, Tom Cruise og Christian Slater...

Men ja - begge filmene er meget bra på hver sin måte. Interview er dog mye mere trist - men en utrolig "vakker" film. Queen.. er kulere og røffere, liksom.

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 66
  • Created
  • Siste svar

Interview with a Vampire har 4 gode poeng som mangler i Queen of the Damned: Brad Pitt, Antonio Bandras, Tom Cruise og Christian Slater...

Men ja - begge filmene er meget bra på hver sin måte. Interview er dog mye mere trist - men en utrolig "vakker" film. Queen.. er kulere og røffere, liksom.

Susanne

*Ler*

Jeg er egentlig veldig glad i Twilight-typen, men de hadde ikke nødvendigvis trengt å glitre:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interview with a Vampire har 4 gode poeng som mangler i Queen of the Damned: Brad Pitt, Antonio Bandras, Tom Cruise og Christian Slater...

Men ja - begge filmene er meget bra på hver sin måte. Interview er dog mye mere trist - men en utrolig "vakker" film. Queen.. er kulere og røffere, liksom.

Susanne

:lol: jeg er ikke så glad i noen av dem, så det er ikke så viktig.

Ellers enig i resten :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt skremmende at det er Twilight som har fått flest stemmer her, altså... Bøkene og filmene er vel fengende nok, og vampyrene er relativt tradisjonelle, men de GLITRER! folkens! FFS! (Og de er "vegetarianere"?? Hæ??)

Nei, det er Anne Rice som har skapt de ekte vampyrene. Derfor stemte jeg på Interview-saken. Det er det eneste riktige.

(Ja, dette er alvor! :getlost: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Glitrer" ja... fnis.... DET er det store problemet de har ute i verden, liksom...

Du har såklart helt rett i dèt - men sutringen til hovedpersonen i "Interview.." er kanskje ikke det mest coole det heller.

Så Bram Stokers' Dracula er vel kanskje den som føles mest "riktig" - og samtidig utrolig romantisk og trist.

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig! :ahappy::getlost:

Nå har jeg kommet meg igjennom hele "Dead until Dark" (Sookie Stackhouse novels) og blir bare mer og mer glad i Eric for hvert kapittel jeg leser *sukk* Misunnelig på Sookie jeg altså!

Hihihi. Enig. Men du har mye bra Eric foran deg hvis du har planer om å lese flere bøker :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt alle bøkene (lydbok), og det er herlig mye Eric i dem. Jeg elsker ham i bøkene. Liker ham mye bedre i bøkene enn i serien. Noe med den mystiske, "slemme" fyren som egentlig ikke er så værst likevel som er utrolig sexy.  :flowers:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter og koser meg med bok 4 i Sookie Stackhouse-serien (Dead To The World), og jeg elsker Eric :banana: Selv om jeg har litt problemer med å ikke like Alcide, tross hans slit med Debbie. Det er noe med stor, barsk varulv jeg ikke klarer å komme unna :thumbs:

Uansett er ikke dette bøker man bør lese når man er singel og har et begredelig (les: ikke eksisterende) sexliv, de er ganske beskrivende og utelater ikke stort :blink:

Hvor mange sesonger har de laget av serien? Jeg håper de lager mange, og at de holder seg mer til bøkene enn det jeg hittil har sett, de er slemme med de karakterene jeg liker best (Eric er mye værre i serien enn i bøkene bl.a).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir litt nysgjerrig jeg nå..

The Southern Vampire Mysteries bøkene, er det bøkene som serien true blood ble lagd etter?

Jeg har virkelig prøvd å like true blood, men jeg klarer det bare ikke. Det er så utrolig sært. Men er bøkene bedre enn serien?

Har forsåvidt lest alle Twillight bøkene, og sett filmene..bøkene er MYE bedre enn filmene! Og jeg har sett så og si alt av buffy og angel *savner de seriene*

forresten, noen sett traileren til den nye vampyr filmen, den må sees trur jeg, ser anderledes ut!

Daybreakers heter den, link til trailer: http://www.filmweb.no/kino/article225725.ece

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det irriterer meg at de setter Eric i et dårlig lys i seriene, pluss at de ikke har med at Bill er utro mot Sookie. Han er jo egentlig ikke drømmemannen de framstiller ham som. Men det kommer kanskje frem i senere.

EricEricEricEricEric. :thumbs:

Det er laget to sesonger av True Blood, men de holder på med den tredje. Jeg håper også de holder seg litt mer til boka denne gangen. Den kommer ut i mai eller noe sånt. Gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter og koser meg med bok 4 i Sookie Stackhouse-serien (Dead To The World), og jeg elsker Eric :banana: Selv om jeg har litt problemer med å ikke like Alcide, tross hans slit med Debbie. Det er noe med stor, barsk varulv jeg ikke klarer å komme unna :)

Uansett er ikke dette bøker man bør lese når man er singel og har et begredelig (les: ikke eksisterende) sexliv, de er ganske beskrivende og utelater ikke stort :lol:

Hvor mange sesonger har de laget av serien? Jeg håper de lager mange, og at de holder seg mer til bøkene enn det jeg hittil har sett, de er slemme med de karakterene jeg liker best (Eric er mye værre i serien enn i bøkene bl.a).

Alcide er hæææændsåmm! Det lyser jo utav bøkene *løv* Men hvorfor skal man ikke lese bøkene når man er singel??? Sambo jobber mye overtid om dagen, og jeg er myye alene, og når han først kommer hjem er han sulten og sliten - og starver på sofaen etter mat... DA er jeg glad jeg har bøkene mine da! :blink: Besteste trøsten i hele verden når man ikke kan få det man egentlig vil ha *plystre*

Blir litt nysgjerrig jeg nå..

The Southern Vampire Mysteries bøkene, er det bøkene som serien true blood ble lagd etter?

Jeg har virkelig prøvd å like true blood, men jeg klarer det bare ikke. Det er så utrolig sært. Men er bøkene bedre enn serien?

Har forsåvidt lest alle Twillight bøkene, og sett filmene..bøkene er MYE bedre enn filmene! Og jeg har sett så og si alt av buffy og angel *savner de seriene*

forresten, noen sett traileren til den nye vampyr filmen, den må sees trur jeg, ser anderledes ut!

Daybreakers heter den, link til trailer: http://www.filmweb.n...ticle225725.ece

Ja, de heter vel the southern vampire mysteries også. Og "sookie stackhouse novels" går de under. Jeg syntes også serien True Blood var veldig sær, og likte faktisk sesong 1 mye bedre enn sesong 2 pga "særheten" ... Sinnsyke sexorgier blir for sprøtt for meg. Bøkene er mye mer "normale" om du kan kalle dem det, og de er ikke i nærheten like sære. De er mye mer... Romantiske og følelsesfulle, samtidig som de er sååå spennende nesten konstant! Og selv om det er litt sex og sånt i bøkene og, så er det liksom ikke på samme måten som det fremstilles på TV. Det er liksom ikke bare sykt..

Han regisøren for True Blood TV-serien må være en smule sprø tror jeg. Og jeg tror også at sesong 3 kommer til å gå i samme "favør" som de tidligere, mtp på sprøhet og slikt. Har lest noen intervjuer av de som lager serien, og de går mye ut med dette at de ikke vil lage en serie som er helt lik bøkene. Tror nok helt sikkert at det er mye merkelig som skjer i neste sesong også, og ting som ikke stemmer overens med bøkene, men det er jo bare slik det er syns jeg. :aww: For meg blir det nesten to forskjellige ting selv om serien kommer fra bøkene. To forskjellige historier nesten.

Sesong 3 kommer vel forøvrig ut i USA i Juni 2010 tror jeg det var. :lol:

Det irriterer meg at de setter Eric i et dårlig lys i seriene, pluss at de ikke har med at Bill er utro mot Sookie. Han er jo egentlig ikke drømmemannen de framstiller ham som. Men det kommer kanskje frem i senere.

EricEricEricEricEric. :thumbs:

Det er laget to sesonger av True Blood, men de holder på med den tredje. Jeg håper også de holder seg litt mer til boka denne gangen. Den kommer ut i mai eller noe sånt. Gleder meg!

Men VAR han utro da? :/ Jeg savner Bill jeg. Jeg ble så forelsket når jeg bare hadde sett serien, og nå savner jeg snill-Bill i bøkene :aww:

Men EricEricEric ja *ler*

Jeg blir bare mer og mer glad i han for hvert kapittel. Skjønner ikke at ikke Sookie slo til når han var uten hukommelsen sin og spurte om ikke han kunne flytte inn til henne, elske henne for evig og alltid og bare være hennes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes også serien True Blood var veldig sær, og likte faktisk sesong 1 mye bedre enn sesong 2 pga "særheten" ... Sinnsyke sexorgier blir for sprøtt for meg. Bøkene er mye mer "normale" om du kan kalle dem det, og de er ikke i nærheten like sære.

Jeg endte opp med å spole forbi en del. Ble bare übersært med masse sexorgier og en hel småby som er forhekset. Har egentlig ikke så mye imot at serien er forskjellig fra bøkene, men det ble vel sært for min del...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men VAR han utro da? :/ Jeg savner Bill jeg. Jeg ble så forelsket når jeg bare hadde sett serien, og nå savner jeg snill-Bill i bøkene :thumbs:

Men EricEricEric ja *ler*

Jeg blir bare mer og mer glad i han for hvert kapittel. Skjønner ikke at ikke Sookie slo til når han var uten hukommelsen sin og spurte om ikke han kunne flytte inn til henne, elske henne for evig og alltid og bare være hennes!

Liten spoiler

Ja, Bill dro fra Sookie for å være med Lorena.

MEGASPOILER!

Ja, Bill hadde jo tenkt å dra fra Sookie for å leve med Lorena, og bare gi henne penger en gang i måneden eller noe sånt. Eric er den eneste som er med Sookie gjennom tykt og tynt. Han redder livet hennes flere ganger, og hjelper henne alltid når hun trenger det. Sookie har jo flere forhold gjennom serien, men Eric blir med henne helt til hun innser at det er han som virkelig er best.

:banana: Jeg var skikkelig irritert på både Bill, Alceed og Quinn. De var bare i veien for Eric og Sookie!

(håper jeg ikke ga bort for mye nå, jeg har ikke helt kontroll på hva som skjer i hvilke bøker)

Evig Eric-fan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var forresten første episode sesong en sett, med et helhjerted forsøk. Og med et meget åpent sinn.

Men altså, nå må jeg jo se episode 2 også, for å se hva som skjer med hu sookie jenta;)

*ler* Samme skjedde med meg! Men jeg ble nok en smule opphengt i Bill også :thumbs:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha lest gjennom det dere sier om bokserien True Blood er basert på tror jeg nesten jeg er nødt til å lese bøkene jeg å! :banana:

Er det forresten bare meg som ikke klarer å holde seg unna spoilere? Jeg blir så nysgjerrig at jeg bare ikke klarer å lavære, jeg... :thumbs:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha lest gjennom det dere sier om bokserien True Blood er basert på tror jeg nesten jeg er nødt til å lese bøkene jeg å! :wub:

Er det forresten bare meg som ikke klarer å holde seg unna spoilere? Jeg blir så nysgjerrig at jeg bare ikke klarer å lavære, jeg... :icon_confused:

Til det siste der jeg har uthevet, NEI! Jeg klarer ikke la være jeg heller! Men så har jeg heldigvis gullfisk-hukommelse, så jeg glemmer det vekk like fort så det gjør liksom ingenting om jeg leser alle spoilerne jeg kommer over *ler*

Og jaa, du burde faktisk virkelig lese true blood-bøkene :P De er liksom true blood, men samtidig så er de mye mer fattet enn TV-serien - og sinnsykt fengende! Jeg elsker måten de er skrevet på. Jeg er ikke storfan av engelske bøker, men disse er skrevet utrolig "rett frem" og det er utrolig enkelt å lese dem. Godt og enkelt språk rett og slett som gjør at det blir enkelt å følge med. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Bruk kode "alrute15" for å få 15% rabatt på ruta, rutebånd, blindspots og targets hos Drammen Hundepark. Gyldig til 15. oktober 2024 https://www.nettbutikk.drammenhundepark.no/categories/rute
    • Hei, er det noen som vet hva reglene er for å stille kirurgisk kastrert hannhund i utlandet er, eller hvor man kan finne slik informasjon? Jeg vet at NKK tillater å stille kastrert hannhund dersom det er gjort av medisinske årsaker og hvis man kan fremvise attest for at hunden hadde to normale testikler før kastrering. Men gjelder dette også hvis man ønsker å stille hunden for eksempel i Sverige, Finland, Frankrike etc? Eller har alle land ulike regler? Noen som eventuelt vet hvilke land som godkjenner det eller land som ikke tillater å stille kastrert hund (uansett om det er gjort av medisinske årsaker?😊
    • Hvis hun fortsatt bruker samme metodene er det jo "bare" å anmelde igjen. Ellers ville jeg sendt formelle henvendelser til klubben og NKK.
    • Jeg klagde på dette hos NKK inne på FB da det kom opp at de lot henne holde på. Det ble slettet og jeg fikk "mute" for en tid. Skremmende holdning. jeg kjenner personen fra hestemiljøet helt tilbake til 1988  da jeg kommer fra og har bodd 3 il fra hennes hjemsted. Kjenner og tilk henne fra hund selv om jeg har hatt nada med henne å gjøre.. jeg anbefaler at dere går inn og leser de grusomme sms som ble sendt mellom henne som eier og driver av kennelen - og de to ansatte..saken er mye verre enn det virker i media. Mangelen på respekt og empati er hårreisende.  Hun skal og ha blitt dømt for vold mot menneske og er kjent i området for å være "feisty". hvis man kan si det sånn.. sier ikke mer om  saken.. men rapporter og boikott.. Den som blir direkte berørt må være flink å si i fra.. Kanskje det er på tide at NOAH kommer på banen??
    • Skriv litt fort her men veit at mensen er noe kvinner har å ikke hunder. Men trudde du klarte å slå 2 fluer sammen ✨️ Vi har fikset alt å funnet ut av alt så går det ikke Ann å slette innholde heller  Så andre som sere dette så all good ok8 vi fant ut av problemet 😄
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...