Gå til innhold
Hundesonen.no

Rett og galt ovenfor hund


Guest Elisek

Recommended Posts

Nå ligger jeg meget sjeldent naken. Er bikkja oppi senga med meg kun iført fødselsdrakten, så ligger han ved siden av meg og IKKE under dyna.

En gang passet jeg en miniatyr, som lå under dyna mi. Inntil puppene.. Jeg synes det var skikkelig ubehagelig og sært :)

Det er nå bare MEG, da. Jeg dømmer ingen.. Hehe.

Noen ganger, når jeg sitter på do, bruker han å stille seg foran og stirre på meg :)

Det VET han at jeg synes er irriterende, og jeg trenger ikke en gang å si noe før han går sin vei :P

sexytime? Nei fyda.. Vi venter til vi er gift med den slags :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 74
  • Created
  • Siste svar

Jeg og venninna mi hadde en diskusjon her om dagen. Hva er rett og galt overfor hund?

Eksempel 1:

Du går ut av dusjen og inn på soverommet for å hente klær, naken. Hunden ser deg.

Er det rett å gå naken foran hunden eller skal man dekke seg til med et håndkle?

Eksempel 2

Du sover naken. Kan hunden sove i samme seng som deg?

Eksempel 3

Du og kjæresten har en liten "hyrdestund."

Er det greit at hunden er på soverommet sammen med dere da? Skal lyset i så fall være av?

1. Hverken hunden eller katten bryr seg. Hunden pleier å slikke vannet av leggene mine om han er med på badet :o

2. Jeg er så kjedelig, jeg, at jeg aldri sover naken, men hunden er i senga om han ligger over eller under dyna. Men pleier å skyve han ned på pleddet om det blir for trangt.

3. Om vi har hyrdestunder midt på dagen, er vi som regel alene. Om vi har det på kvedstid etter vi har lagt oss, pleier hunden å være på gulvet og sover seg igjennom lydene :wub:

Lyset kan være både av og på og når vi er ferdige får han komme opp. Jeg liker å ha albuerom :lol:

Dyrene er ikke sjenert ovenfor meg, så da trenger ikke jeg å være sjenert ovenfor dem. Vi er jo familie :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går både med og uten klær forran Blondie.. Hu bryr seg nada.... Om jeg sover naken eller ikke spiller ingen rolle.. Bikkja får ikke ligge i senga lell :D men hun ligger i buret sitt med døra åpen, inne på soverommet mitt... sex? :lol: Har ikke kjæreste jeg, så da slipper jeg å svare på den... :D Neida, bikkja er trøtt om kvelden hu og kunne ikke brydd seg mindre... Var mere ekkelt med bichonen min som hoppet opp i senga mi og slikket meg på tærne midt under akten.... :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D

Jeg har ingen problemer med å være naken forran bikkjene,eneste de kanskje reagerer på er at jeg fjerner all pelsen min etter dusjen... :ahappy:

Jeg er nok en værsting for her er både unger og bikkjer veldig vandt med at mor tusler naken rundt ibland,de er med i dusjen(jadda!jeg har dusja både med bikkje og barn), jeg har null problem med å være naken og ha bikkja (eller ungen) under dyna men de får seff ikke bevege seg lenger ned en navel høyde...*host*

jeg har ikke sex når ungen er våken, og jeg har ikke sex med bikkja i senga,blir så dårlig plass og den tunga er litt nasty når den kryper mellom tæra eller under arma.. :lol:

Men at dyret sover på gulvet på soverommet spiller ingen trille.

morsom tråd men jeg tror vel at for de av oss som ikke er særlig zoolofile så er vel ikke denne problemstillingen noen problemstilling i det hele tatt! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og venninna mi hadde en diskusjon her om dagen. Hva er rett og galt overfor hund?

Eksempel 1:

Du går ut av dusjen og inn på soverommet for å hente klær, naken. Hunden ser deg.

Er det rett å gå naken foran hunden eller skal man dekke seg til med et håndkle?

Eksempel 2

Du sover naken. Kan hunden sove i samme seng som deg?

Eksempel 3

Du og kjæresten har en liten "hyrdestund."

Er det greit at hunden er på soverommet sammen med dere da? Skal lyset i så fall være av?

1. Ikke noe problem med å tasle naken rundt dyret. Han skjønner jo ingenting :D

2. Sover ikke naken, men det hadde nok gått greit om jeg gjorde det :D

3. Dyret blir kasta ut, for han blir fort litt entusiastisk og skal være med :lol::ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så må jeg rette på det tidligere svaret mitt, og si at når bikkjene sover i senga(som de som oftest gjør, de bestemmer selv, så har jeg både truse og tskjorte på. Ikke for bikkjenes del, men for min egen, for jeg vil ikke ha noen nysgjerrig nese i underlivet mitt, og, sover jeg uten tskjorte så ender det ALLTID med at minst en av dem tråkker på puppene mine når de skal legge seg ned og det er INNMARI ubehagelig! :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Kan fint sprade naken foran bikkjene uten at de eller jeg bryr meg stort om det. Jeg er til og med naken i dusjen sammen med dem når de får sin årlige dusj.

Soverommet er off limit, men hadde de fått lov til å sove i senga om natta så hadde jeg nok ikke brydd meg om jeg var naken eller ei.

Når det kommer til hyrdestunder så er jeg ikke helt sikker på om jeg ville ha trivdes så godt med 4 intens stirrende øyne, og 2 snuter som snøfter i takt med 2 logrende haler. Ser for meg at de ville ha kommet brasende opp i senga for å være med på leiken :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Kan fint sprade naken foran bikkjene uten at de eller jeg bryr meg stort om det. Jeg er til og med naken i dusjen sammen med dem når de får sin årlige dusj.

Soverommet er off limit, men hadde de fått lov til å sove i senga om natta så hadde jeg nok ikke brydd meg om jeg var naken eller ei.

Når det kommer til hyrdestunder så er jeg ikke helt sikker på om jeg ville ha trivdes så godt med 4 intens stirrende øyne, og 2 snuter som snøfter i takt med 2 logrende haler. Ser for meg at de ville ha kommet brasende opp i senga for å være med på leiken :whistle:

Sånn er det her også.. Når de får sin 14-dagers dusj :wub: Da kryper jeg inn i dusjen med dem, kliss naken og trenger ikke bry meg med om jeg blir våt eller om badet blir vått :aww:

Og merkelig nok ser det ikke ut som de bryr seg om det gitt. De blir ikke flaue, de prøver ikke å snuse meg på merkelige steder eller noe :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn er det her også.. Når de får sin 14-dagers dusj :aww: Da kryper jeg inn i dusjen med dem, kliss naken og trenger ikke bry meg med om jeg blir våt eller om badet blir vått :hmm:

Og merkelig nok ser det ikke ut som de bryr seg om det gitt. De blir ikke flaue, de prøver ikke å snuse meg på merkelige steder eller noe :whistle:

De prøver bare å late som ingenting mens de er bekymret for matmors mentale helse :) Dusje naken med dem, liksom :wub:

(Bare spøker, dusjer i nettoen med bikkja jeg også iblant :D )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De prøver bare å late som ingenting mens de er bekymret for matmors mentale helse :wub: Dusje naken med dem, liksom :whistle:

(Bare spøker, dusjer i nettoen med bikkja jeg også iblant :aww: )

Ahh, det var SÅNN det var ja... "ignorere, ignorere, ignorere... Kanskje hu gir seg.. ignorere"... :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kan man lure på hva det heteste temaet i parkene er blandt hunder sånn egentlig... "Gjett hva jeg så igår a!"

Men bryr meg heller ikke om hunder og nakenhet, siden de aldri har neser der de aldri skal ha de.

Men akkurat under akten, så synes jeg hunden i det minste kan gå ned av senga. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn er det her også.. Når de får sin 14-dagers dusj ;) Da kryper jeg inn i dusjen med dem, kliss naken og trenger ikke bry meg med om jeg blir våt eller om badet blir vått :P

Og merkelig nok ser det ikke ut som de bryr seg om det gitt. De blir ikke flaue, de prøver ikke å snuse meg på merkelige steder eller noe :)

Jeg gjør også det; så enkelt å slippe å tenke på om man blir våt eller ikke, og siden jeg fort blir både varm og svett av å shamponere x 2 og balsamere x 1, etterfulgt av nøye tørking av de riktige stedene og ikke tørking av andre, og føning av hale, så er det godt med en dusj selv etterpå, og da slipper jeg jo å kle av meg, for jeg er jo jammensanten naken allerede..! :P

Jeg har faktisk dusjet sammen med en hund OG en mann samtidig jeg - slå den da dere! :P (Ja, det var en veldig stor dusj..)

Ahh, det var SÅNN det var ja... "ignorere, ignorere, ignorere... Kanskje hu gir seg.. ignorere"... :P

Haha! :P

*OMG :P er hun KLAR over hvor pinlig dette er?!??*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel stort sett det samme som dere andre skrive. Akita bryr seg lite om eg har kjeladress på eller er naken.

Har egentlig aldri tenkt på sengen. Sover i undikken og har alltid gjort det og akita sover med meg.

Sex har eg heller ikke tenkt spesielt på, siden eg bor hjemme så er sex så veldig aktuelt her.

Ho får ikke være med meg når eg skal på "guttebesøk".( Håper bare ikke min mor ser noe mønster der :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn er det her også.. Når de får sin 14-dagers dusj :icon_redface: Da kryper jeg inn i dusjen med dem, kliss naken og trenger ikke bry meg med om jeg blir våt eller om badet blir vått :)

Og merkelig nok ser det ikke ut som de bryr seg om det gitt. De blir ikke flaue, de prøver ikke å snuse meg på merkelige steder eller noe :)

Hehe mine er så fornærma av å dusje de at jeg slipper å bekymre seg for at en snute plutselig skal sniffe litt her og der, de står der med halen og huet mellom bena og syntes fryktelig synd på seg selv. Men når jeg tenker etter så kan det jo hende jeg har misforstått, at de egentlig er stive av skrekk av å se matmor naken haha :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Du går ut av dusjen og inn på soverommet for å hente klær, naken. Hunden ser deg.

Er det rett å gå naken foran hunden eller skal man dekke seg til med et håndkle?

Bryr meg ikke om om hunden ser meg naken... han får snu seg vekk om det plager han.

Du sover naken. Kan hunden sove i samme seng som deg?

Han får ikke lov til å sove i sengen

Du og kjæresten har en liten "hyrdestund."

Er det greit at hunden er på soverommet sammen med dere da? Skal lyset i så fall være av?

Han får ikke lov til å være på soverommet.. tenker ikke over om han skulle se noe ellers heller

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg driter i om dyrene mine ser meg naken!

(jeg er dessuten vokst opp med foreldre som hadde campingvogn på naturistcamping, skulle vært temmelig komisk om vi gikk nakne der, men skulte kroppen for bikkja, hehe)

Jeg har ikke bikkja i senga eller på soverommet, vi har en veldig bratt trapp så bikkjene har ikke adgang til andre etasje, slik at jeg er sikker på at ikke barn på vei opp møter 50 kg hund på vei ned, pluss at kattene skal ha et friområde.

Men som noen sier her, så lenge hundene ikke er nærgående spiller det vel ingen rolle om de er i samme rom når man "hyrder" seg. (så sant man ikke har en hyrdehund da, haha)

i vill tilstand er det jo bare alfaparet som får parre seg uansett, og i vår familie er det meg og gubben som er det alfaparet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Du går ut av dusjen og inn på soverommet for å hente klær, naken. Hunden ser deg.

Er det rett å gå naken foran hunden eller skal man dekke seg til med et håndkle?

Bryr meg ikke om at Enya ser meg naken. Hun ligger stort sett på baderomsgulvet når jeg dusjer uansett.

2. Du sover naken. Kan hunden sove i samme seng som deg?

Sover sjelden naken, og Enya sover på gulvet. Men hun får komme oppi på morran for å kose, og da spiller det ingen rolle om jeg er naken eller ikke. Hun ligger oppå dyna stort sett og jeg under da men...

3. Du og kjæresten har en liten "hyrdestund."

Er det greit at hunden er på soverommet sammen med dere da? Skal lyset i så fall være av?

Hun kan godt være på soverommet, men ikke i senga. Lyset kan fint stå på. Men hvis hun sitter og stirrer (noe hun ikke pleier å gjøre) får hun beskjed om å legge seg. For min egen del egentlig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du går ut av dusjen og inn på soverommet for å hente klær, naken. Hunden ser deg.

Er det rett å gå naken foran hunden eller skal man dekke seg til med et håndkle?

Bryr meg ikke om det. Ofte er han med på badet. Noen ganger sitter han til og md på fanget og koser når jeg sitter på do. Fint å ha noe annet å gjøre enn å lese blader i blandt :blink: Og fant til slutt også ut at det var enklest å selv også være i dusjen (naken..) med hunden når han skal vaskes. Myye bedre for ryggen å ikke stå lent ver badekaret! Og ikke minst at klærne ikke blir våte. Hunden bryr seg ikke om jeg er naken liksom.

Du sover naken. Kan hunden sove i samme seng som deg?

Jepp.

Du og kjæresten har en liten "hyrdestund."

Er det greit at hunden er på soverommet sammen med dere da? Skal lyset i så fall være av?

Har ikke kjæreste. Men kan tenke meg at hunden gjerne hadde blitt litt ivrig og skulle hoppe opp i sengen, eventuelt drodd at jeg ble angrepet og skulle beskytte meg. I beste fall bare stått nedenfor senga og stirret. Ingen alternativ noe særlig altså. Så nei. Men sånn i utgangspunktet, hvis hunden ikke bryr seg og sover, og man selv ikke roper og hyler under akten og høres ut som verden går under, så ser jeg ikke noe problem i det heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er HELT sikker på at hundene her ikke registrerer hva jeg har på meg eller om jeg har på meg noe i det hele tatt! For ei lita stund siden hadde jeg nemlig fått nye sko og skulle prøve dem på meg (for det gjør man joh). Hadde heller lite klær på meg, men tok da altså sko på og hundene tenkte "ut!" og løpte mot døra. De så ikke på noen som helst måte fnisete ut ("tjihi, se på hu a, glemt klær hu! Men vi ska'kke si no vihihiii") så tror rett og slett det at jeg gikk naken ut (gjorde jo ikke det da, men ja...) var et ikke-tema for dem... Så vil jo tro det er rart om de reagerer på at jeg går naken inn i dusjen, hvor jeg da stort sett faktisk er alene i tillegg! :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg driter i om dyrene mine ser meg naken!

(jeg er dessuten vokst opp med foreldre som hadde campingvogn på naturistcamping, skulle vært temmelig komisk om vi gikk nakne der, men skulte kroppen for bikkja, hehe)

Jeg har ikke bikkja i senga eller på soverommet, vi har en veldig bratt trapp så bikkjene har ikke adgang til andre etasje, slik at jeg er sikker på at ikke barn på vei opp møter 50 kg hund på vei ned, pluss at kattene skal ha et friområde.

Men som noen sier her, så lenge hundene ikke er nærgående spiller det vel ingen rolle om de er i samme rom når man "hyrder" seg. (så sant man ikke har en hyrdehund da, haha)

i vill tilstand er det jo bare alfaparet som får parre seg uansett, og i vår familie er det meg og gubben som er det alfaparet!

:)

Jeg er HELT sikker på at hundene her ikke registrerer hva jeg har på meg eller om jeg har på meg noe i det hele tatt! For ei lita stund siden hadde jeg nemlig fått nye sko og skulle prøve dem på meg (for det gjør man joh). Hadde heller lite klær på meg, men tok da altså sko på og hundene tenkte "ut!" og løpte mot døra. De så ikke på noen som helst måte fnisete ut ("tjihi, se på hu a, glemt klær hu! Men vi ska'kke si no vihihiii") så tror rett og slett det at jeg gikk naken ut (gjorde jo ikke det da, men ja...) var et ikke-tema for dem... Så vil jo tro det er rart om de reagerer på at jeg går naken inn i dusjen, hvor jeg da stort sett faktisk er alene i tillegg! :)

:D Haha, ser for meg hundene dine ligger og pønsker ut slue planer om hvordan de kan lure deg med ut på tur splitter naken - bare for at de skal få seg en god latter! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Tviler meget sterkt på at hunden reagerer når jeg er naken, de har forresten ingen klær på seg de heller:P

Sover som regel ikke naken, men det hender, hunden får være der. Så lenge den holder seg under underlivet mitt:P Vil ikke våkne av å bli vasket der nede nei. Når det gjelder sex, så kommer det bare ann på om hunden forstyrer eller ikke. Hunden tenker jo ikke som oss mennesker, den ligger ikke og smugkikker og tenker nå har mamma sex, æsj:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Signerer.

Må si jeg bekymrer meg mer for TS' menneskeliggjøring av hunder enn om hvorvidt hunden ser meg naken eller ikke..

Her har jeg gjerne både en og to firbeinte som publikum når jeg dusjer, synes det er trivelig med 'besøk' når jeg dusjer jeg da.. Pludrer gjerne litt med de firbeinte i samme slengen (hvem snakket om menneskeliggjøring?) :wub:

Signeres!

Hender seg rett som det er at Ally er med på badet å ligger på badegulvet å holder meg med selskap mens jeg dusjer eller bader.

Virker ikke som hun tar seg så nært av det eller har fått noe traumatiske opplevelser av mitt badeliv, nakehet, sexliv ect ect..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Odin var også dement mot slutten, og det var tøft. Han hadde ikke samme uroen, han var bare forvirret, og ville være inntil oss hele tiden (nok en kombinasjon av døvhet/blindhet også). Vi fikk Eldepryl hos Renate Nydal, det hjalp litt en stund på uroen, men ikke store forandringer. Kan være verdt forsøket.
    • Du kan ta pulsen ved å kjenne på blodåren som går ned på innsiden av låret.
    • Frøkna her begynner å bli dement, og det er utrolig vanskelig å forholde seg til. Så snart det er "dødtid" hjemme begynner hun enten å vandre frem og tilbake, eller å gå i ring. Hvis jeg avbryter henne og tar henne med ut på tur eller trening "våkner" hun og er seg selv igjen, men hun må altså ha mental input hele tiden for å ikke gå inn i disse tvangshandlingene. Jeg antar at det i stor grad skyldes kjedsomhet og uro, men ettersom hun har en ødelagt skulder er det ikke mulig å gå lange turer med henne heller. Lite fysisk aktivitet bidrar helt sikkert til problemet. Hun går på Karsivan, men synes ikke det hjelper så veldig. Det er ikke noe særlig til livskvalitet sånn som hun har det nå, men jeg kan jo ikke underholde henne konstant. Er det noen som har hatt dement hund som har noen tips til hva jeg kan gjøre for henne? Andre typer medisiner som hjelper?
    • Jeg vet ikke hvordan det skilles mellom de ulike dachsrasene, men avlsrådet i raseklubben vil kunne hjelpe deg med dette. Jeg ser ingen grunn til at det skulle bli komplikasjoner hvis begge er friske, men det er mange andre hensyn å ta før man velger å avle, så ta kontakt med avlsrådet og be om hjelp der.
    • Hei, Av ren nyskjerrighet kan man blande en tispe kanindachs med en hann dvergdachs dersom begge er friske og har ingen skjulte sykdommer?    Vil det oppstå komplikasjoner eller hvordan er det? Si hun blir max 5 kg og han blir max 7,5 kg
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...