Gå til innhold
Hundesonen.no

Svart medium kong med snor ?

Com

Recommended Posts

Jeg har en medium blå en med tau (gult) som du kan få:D

Dette er vel det helt motsatte av kongene i sort? De blå kongene er jo "valpekonger" og er av den mykeste og minst holdbare sorten, beregnet på valper eller hunder som er myke i bittet, f.eks retrievere. Den skal vel flyte også?

Jeg kunne også tenkt meg en sort kong, men uten tau, og det er jo igrunn ganske enkelt å få tak i.

Trådstarter: Du kunne jo kjøpt en svart kong uten tau, og flettet deg et passe tykt tau i fleece og bruke som "håndtak" ? Fleece er holdbart, og det er veldig godt å holde i hvis man har hunder som drar og nykker til en del. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er vel det helt motsatte av kongene i sort? De blå kongene er jo "valpekonger" og er av den mykeste og minst holdbare sorten, beregnet på valper eller hunder som er myke i bittet, f.eks retrievere. Den skal vel flyte også?

Jeg kunne også tenkt meg en sort kong, men uten tau, og det er jo igrunn ganske enkelt å få tak i.

Trådstarter: Du kunne jo kjøpt en svart kong uten tau, og flettet deg et passe tykt tau i fleece og bruke som "håndtak" ? Fleece er holdbart, og det er veldig godt å holde i hvis man har hunder som drar og nykker til en del. :D

hehe ikke vet jeg. Jeg vet bare at jeg har en og at hun kan få en om hun vil :P

Jeg har en tervueren som ikke har klart å ødelegge den.. men han har ikke prøvd så hardt heller)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hvor man kan få kjøpt svart kong med snor i størrelse medium ? :D Har ikke klart å finne noen nettbutikker som selger den..

Kjøp medium sort kong og kjøp snor på www.handlers.no beregnet til kong for 12,- :P

edit: medium sort kong 149,- http://www.oshundeservice.no/butikk/index.php?main_page=product_info&cPath=110&products_id=1119

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hvor man kan få kjøpt svart kong med snor i størrelse medium ? :D Har ikke klart å finne noen nettbutikker som selger den..

Jeg tror ikke at det er noen som selger det. Jeg vet at de hadde den røde kongen i M med tau for noen år siden, men har ikke sett det på lenge. Det beste er jo å ta tau i selv, så får du tauen så lang som du vil. Ikke er det vanskelig heller :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en medium blå en med tau (gult) som du kan få:D

Det hadde vært utrolig snilt, sender deg en pm :D

Er en slik med tau i jeg er på jakt etter. :D

Kjøp medium sort kong og kjøp snor på www.handlers.no beregnet til kong for 12,- :D

edit: medium sort kong 149,- http://www.oshundeservice.no/butikk/index.php?main_page=product_info&cPath=110&products_id=1119

Takk for link. :D genialt at de faktisk selger ferdig snor til kong da. Skal vel alltid klarer å feste den selv håper jeg.

Jeg tror ikke at det er noen som selger det. Jeg vet at de hadde den røde kongen i M med tau for noen år siden, men har ikke sett det på lenge. Det beste er jo å ta tau i selv, så får du tauen så lang som du vil. Ikke er det vanskelig heller :D

Så en svart kong med snor i på en nettbutikk for ikke så lenge siden så vet at det finnes. Men finner selvfølgelig ikke siden igjen. :P Har ikke klart å finne noe brukbart tau å feste i kongen eller fått det til å bli særlig holdbart. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt, bruk et fleecepledd, klipp 3 remser og flett de sammen tett slik at du får en stram og sterk flette. Tre den igjennom hullet på kongen, bruk eventuelt noe spisst for å stikke ned i hullet sammen med tauet for å få det igjennom hvis tauet er litt for tykt. Når du har fått den ene enden igjennom trer du enten ut igjennom hullet på andre siden og knyter en stor knute på enden av tauet. Vips har du en kong med snor :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke klart å finne noe brukbart tau å feste i kongen eller fått det til å bli særlig holdbart. :)

De har "båt-tau" på biltema, da får du mange meter for en grei penge. For å si det sånn, tauet har aldri gått av her i huset. Et par ganger i starten dro Cane tauet gjennom, men etter at jeg begynte å knytte tre knuter på det så har det ikke skjedd flere ganger. Er det noe som skjer nå så er det at kongen ødelegges, tauene er alltid like hele og bare å sette i neste kong.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei alle hundefolk! 😀 Jeg er på jakt etter en ny turkompis og følgesvenn. Jeg har tenkt på rase lenge og ønsker også innspill fra dere, så håper dere kan hjelpe meg. Jeg er tidligere vant med Alaska Husky da jeg har hatt 2 av den rasen, jeg elsker polarhunder og liker veldig personligheten og ærligheten til huskyene, så jeg var i utgangspunktet bestemt på en ny Alaska, men har senere sett mye på Siberian (SH grunnet at jeg liker at de er kraftigere) men så er det som trekker ned at jeg gjerne ønsker en som kan være litt løs i rundt meg når jeg holder på ute uten og stikke av, har også sauer beitende rundt eiendommen så det er jaktinstinktet som er litt vanskelig. Jeg bor på et stort småbruk med masse plass, går mye turer både i skog og på fjellet. Har også sett litt på rasen Lapsk vallhund, da de er litt like i utseende men den er en gjeterhund og har lite jaktlyst, gjeterhunder har jeg lite erfaring med og er redd det kan bli slitsomt mye lyd (helt greit med lyd når de er i aktivitet og lek) men vil ikke ha en som står å bjeffer hele dagen. Er også redd for at den skal begynne å gjete på alt. Jeg har gått litt tom for alternativer på eventuelt flere raser, og der håper jeg dere kan hjelpe. Er også interessert i å høre erfaringer fra folk som har Siberian eller Lapsk.
    • Vesle Yoshi er blitt over 2 år nå. Vi driver stort sett med blåbær løp da han er en smule overivrig på stevner og vil hilse på alle, så vi er avhengig av gjerder. Han har dog startet noen offesielle stevner. Han ble 3. beste agility hund i japaner klubben. Han er fremdeles minstemann i flokken og er kjempeglad for at båndtvangen er over, han elsker å løpe.
    • Han er helt nydelig😍  Blir veldig nysgjerrig på en sånn en dag😅
    • Tusen takk for det. Da er oppdretteren useriøs men jeg visste ikke om det før jeg kjøpte valpen. Ikke alt man kan lese om på dogweb eller Facebook.
    • Nei, seriøse oppdrettere lurer naturligvis ikke valpekjøpere. Useriøse oppdrettere gjør hva de vil.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...