Gå til innhold
Hundesonen.no

Knurrer


Guest Elisek

Recommended Posts

Hunden vår knurrer når han møter nye folk og når han hører folk utenfor døra. Hvordan skal jeg tolke dette? Han logrer med halen og hilser pent etterpå. Han har aldri vist andre tegn til aggresjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt vanskelig å si når man ikke vet hvordan den krurrer og ellers ser ut (reiser bust ? Ørene bakover ?...) Men om den ikke ellers virker veldig redd eller sint ville jeg nok tolket det som usikkerhet. Han/hun ser ikke hva /hvem som er utenfor døren, og vet ikke hvordan nye mennesker oppfører seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt vanskelig å si når man ikke vet hvordan den krurrer og ellers ser ut (reiser bust ? Ørene bakover ?...) Men om den ikke ellers virker veldig redd eller sint ville jeg nok tolket det som usikkerhet. Han/hun ser ikke hva /hvem som er utenfor døren, og vet ikke hvordan nye mennesker oppfører seg.

Akkurat samme tanke som jeg fikk. Jeg kjenner flere hunder som virker aggressive (bjeffer og knurrer på fremmede mennesker og ting), men som oftest er dette usikkerhet fremfor aggresjon. Da blir kunsten for oss som eiere å roe ned hunden og vise at situasjonen er trygg, du vil passe på den. Om man liker Cæsar eller ei kan man jo her trekke inn "energien" hans, vi som eiere må lyse trygg og rolig slik at energien blir overført til hunden. Ikke kjeft eller overdramatiser reaksjonen hunder har på fremmede ting, ei heller prøver å roe ned hunden med klapp, "rolig" og masse belønning. Min erfaring er iallefall at en støttende hånd og rolig, uaffisert oppførsel har best effekt.

Hjemme er pappa den ubestridte hundegud, i konteksten at begge hundene hans elsker han og er lydige som få, men når det kommer til fremmede folk som hun eldste har lært den yngste at man må bjeffe på blir de ofte fortere roligere med meg enn med han. Vi har ulik fremgangsmåte og det tror jeg har en del å si:) (jippi, jeg er best:P)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...