Gå til innhold
Hundesonen.no

Reise kollektivt med hund på vestlandet


Lilla

Recommended Posts

Etter en lang ringerunde (177,kystbussen, skyss, 05505)virker det som om det er bortimot umulig å få hatt med seg en liten hund fra Bergen til Stord. :P

Det enkleste er å reise med ekspressbusser (kun disse som går direkte, og man er i tillegg avhengig av ferge), og det ser ut til å være forbudt med levende dyr på disse!

Til høyre på forsiden til kystbussen.no står det at dette er grunnet hensyn til allergikere, men det skjønner jeg bare ikke.

Har hatt med hund i kabinen på fly, på buss og tog overalt tidligere, så hvordan kan de ha en slik regel med totalforbud?

Det skulle da ikke vært noe problem så lenge det ikke er en ekstremt allergisk passasjer akkurat på din reise, og så lenge en er villig til å gå av dersom en dukker opp.

Finnes det noen forskning på dette området, eller rapporter som forteller om en allergiker kan reagere veldig hvis de kommer på en buss dersom det tidligere har vært en hund på gulvet der? For da skjønner jeg ikke hvorfor det ikke er forbudt på fly, det har gått bra i mange år tydeligvis??

Så da spør jeg...

Noen synspunkter på dette? Noen med informasjon?

Flere som har opplevd lignende problemer med å komme seg enkelt fra A til B kollektivt med hund?

Til slutt, noen med direkte forslag til hvordan jeg kan løse problemet? Blir det en sammensetning av flere forskjellige busser? Og/eller stå i grøfta med bagasje, hund, regnvær(dette er jo bergen :rolleyes2: ) og tommelen ut på veien i romjula?

Takker for deres meninger, jeg hadde aldri trodd det skulle være så vanskelig :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, det er ganske håpløst. Hurtigruta tar hund, men det hjelper deg neppe på den strekningen... Nor-way har totalforbud pga. allergi (noe jeg mistenker er et alibi for noen langt oppe i systemet som ikke liker hunder). Går Lavprisekspressen der? De tillater hund. Ellers tillater de fleste lokalbussruter det.

Du kan også sjekke haiketorget.no om noen skal samme strekningen, det er dessverre ikke veldig mye brukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter en lang ringerunde (177,kystbussen, skyss, 05505)virker det som om det er bortimot umulig å få hatt med seg en liten hund fra Bergen til Stord. :D

Det enkleste er å reise med ekspressbusser (kun disse som går direkte, og man er i tillegg avhengig av ferge), og det ser ut til å være forbudt med levende dyr på disse!

Til høyre på forsiden til kystbussen.no står det at dette er grunnet hensyn til allergikere, men det skjønner jeg bare ikke.

Har hatt med hund i kabinen på fly, på buss og tog overalt tidligere, så hvordan kan de ha en slik regel med totalforbud?

Det skulle da ikke vært noe problem så lenge det ikke er en ekstremt allergisk passasjer akkurat på din reise, og så lenge en er villig til å gå av dersom en dukker opp.

Finnes det noen forskning på dette området, eller rapporter som forteller om en allergiker kan reagere veldig hvis de kommer på en buss dersom det tidligere har vært en hund på gulvet der? For da skjønner jeg ikke hvorfor det ikke er forbudt på fly, det har gått bra i mange år tydeligvis??

Så da spør jeg...

Noen synspunkter på dette? Noen med informasjon?

Flere som har opplevd lignende problemer med å komme seg enkelt fra A til B kollektivt med hund?

Til slutt, noen med direkte forslag til hvordan jeg kan løse problemet? Blir det en sammensetning av flere forskjellige busser? Og/eller stå i grøfta med bagasje, hund, regnvær(dette er jo bergen :hmm: ) og tommelen ut på veien i romjula?

Takker for deres meninger, jeg hadde aldri trodd det skulle være så vanskelig :hmm:

Klarer du å komme deg til Stord med å bruke lokalruter? Tror nok det blir det letteste, selv om det sikkert blir mange bytter og litt styr...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...