Gå til innhold
Hundesonen.no

Litt av en annonse!


armagnac

Recommended Posts

Skrevet

Det rareste er jo at valpen allerede ved 4mnd's alder er røntget for AD/HD :whistle: hvem veterinær går med på dette??? og at det atpåtil står ingen funn i dette??! det er en grund til at røntgning skjer etter ett års alder...

er jo å lure kjøper dette mener jeg :D

Det står i annonsen at valpen er testet, ikke røntget.

Skrevet

ja hva er forskjellen på det da?? :whistle:

For meg så ser det ut til å være en stor forskjell. Annonsen sier testet, mest sansynlig en manuell test som ikke viste noe galt med valpen den dagen den fikk vaksina si.

At valpen er røntget er jo noe som trådstarter gikk ut i fra at er gjort. Men det står jo ikke det i annonsen.

Skrevet

Poenget er vel uansett at selger skriver på en sånn måte som får uvitende folk til å tro at hunden er premiert og røngtet for HD! Det blir å dra sannheten litt vel langt syns jeg... Får håpe de bare har formulert seg dårlig og forklarer en evt kjøper hvordan ståa er, sånn at ingen kan risikere å føle seg lurt.

Skrevet

Jeg kjenner ganske godt til oppdretteren,og h*n kan si mye fort og forvirrende for nybegynnere,men vet stort sett selv hva h*n snakker om,i utstillings sammenheng iallefall :hmm:

For mye info på en gang,fra en person som kanskje tror at alle er helt med og hører mummel er kanskje ikke det beste for en fersking..Så mistenker at annonsøren har blitt forvirret og sagt halvsannheter.Foreldrene er ganske sikkert røntget fri,og har utstillingsresultater.

Skrevet

Jeg kjenner ganske godt til oppdretteren,og h*n kan si mye fort og forvirrende for nybegynnere,men vet stort sett selv hva h*n snakker om,i utstillings sammenheng iallefall :hmm:

For mye info på en gang,fra en person som kanskje tror at alle er helt med og hører mummel er kanskje ikke det beste for en fersking..Så mistenker at annonsøren har blitt forvirret og sagt halvsannheter.Foreldrene er ganske sikkert røntget fri,og har utstillingsresultater.

Godt å høre :D Ja begge er premierte :hmm:

  • 1 year later...
Skrevet

Fant nettopp denne gamle tråden...

både finn.no og andre steder der hunder annonseres er for tiden fulle av svindelannonser. Den dere skriver om på denne tråden er kanskje ekte, men den bør nok oppfattes som svindel. dersom en annonse er litt merkelig, ligger det som oftest noe bakom.

Dessverre er ingen interessert i å rydde opp i all svindel-dritten. De som blir lurt skjems ofte for mye til at de går ut med historien, og politiet har ikke resurser til å undersøke videre.

På finn.no prøver de i alle fall å gjøre noe med problemet. Dersom noen ser en mistenkelig annonse går det an å rapportere.

Vi må ikke være så godtroende i Norge!

  • 1 month later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Dyrebutikker har som regel dette.  Ville begynt med ørepudderet.  Hvis du har en smal pinsett, kan du bruke det istedenfor veneklemme.
    • Er det det samme hvor jeg kjøper sånn tang? Ja hvis det hjelper så er det verdt det men var redd å kjøpe enda en ting som ikke blir brukt. Hehe😉
    • Ja mente røytefri hund.
    • Dette har funket i alle år for meg og mine hunder.  Det er spesielt viktig for røytefrie hunder, der pelsen er mye finere og glattere enn andre pelstyper.  Ørepulveret gjør at hårene i ørene blir "trå" så det blir lett å få tak i dem og alle mine (har og har hatt mange) godtar dette. Det er viktig å få tak i de innerste hårene ellers kan det bli klumpete og da er det vanskelig og tar tid å få ut. Det er aldri feil å bruke hjelpemidler som er helt ufarlig og gjør jobben lettere.  Mindre plagsomt for hunden.
    • Det er vel nyttig uansett hva slags pels hunden har vil jeg tro. Du skrev i startinnlegget at du har en "ikke røytefri hund"? Mente du omvendt? Det er jo stor variasjon i pelstype på hunder som ikke røyter også, men uansett må jo ørene nappes.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...