Gå til innhold
Hundesonen.no

Shiba


Anca

Recommended Posts

var helt bestemt på at min neste hund skulle være en shiba, helt til jeg var hos en oppdretter og kikket.

Mer likegyldige og agressive hunder finner du ikke enn de som var der iallefall.... Nei takk sa jeg da.

Har veldig sansen for japanske bjørnehunder men det får være grenser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig du har rett altså! Jeg liker bare rasen så godt gjennom det jeg har lest om den, så jeg prøver å viske ut evt. feil. :oops: Vet det er en mann i boligfeltet her som har en. Forhåpentligvis møter vi på han igjen så jeg kan hilse ordentlig på og studere litt. :)

Flott at jeg blir klar over at det kan være tilfelle! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mulig...de fløy på alle bikkjene som passerte der. Også var det veldig vanskelig og lese dem. gikk liksom bare der med halen hengende rett ned.

Vanskelig og forklare.

Shibaer skal jo ikke gå med halen ned da, den skal jo krølles over ryggen akkurat som mine hunder bærer halen, så hvis det var seriøse oppdrettere så må de ha hatt noen sinnsykt dårlig gemytt på de hundene sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shibaer har ofte et problem med aggressivitet ift samme kjønn/eventuelt motsatt kjønn også (gjelder nok bare tisper, hehe). Derfor er det superviktig med masse og riktig sosialisering da de er små, og at det fortsetter hele livet. De er ofte reserverte mot fremmede, hengivne ovenfor eierne, men de er samtidig ofte ganske selvstendige.. Flott rase, men ganske krevende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja jeg tror det jeg også...de så skikkelig usikkre ut...Har kikket mye på rasestandar på disse hundene men dette var ikke bra...

men som sagt folk kan jo fint fremstille seg som "seriøse" når de vet at det kommer folk på besøk, kommer du uanmeldt så kan du ta dem på fersken.

en shiba somgår med halen ned hele tiden har det ikke godt med seg selv, sitter og tenker litt på det du har skrevet, en kan jo begynne ålure på om disse "seriøse oppdretterene" misshandler hundene sine på et vis.

jeg har sett mangen shibaer frem til nå og må ærlig innrømme det at ikke en av de har oppført seg som du har beskrevet. og Cristen Lang kan jeg virkelig gå god for, han er en utrolig flink oppdretter og ikke minst en utstillings dommer. og han har utrolig flotte og snille hunder(har hilst på de ja)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men som sagt folk kan jo fint fremstille seg som "seriøse" når de vet at det kommer folk på besøk, kommer du uanmeldt så kan du ta dem på fersken.

en shiba somgår med halen ned hele tiden har det ikke godt med seg selv, sitter og tenker litt på det du har skrevet, en kan jo begynne ålure på om disse "seriøse oppdretterene" misshandler hundene sine på et vis.

jeg har sett mangen shibaer frem til nå og må ærlig innrømme det at ikke en av de har oppført seg som du har beskrevet. og Cristen Lang kan jeg virkelig gå god for, han er en utrolig flink oppdretter og ikke minst en utstillings dommer. og han har utrolig flotte og snille hunder(har hilst på de ja)

Tenkte på det jeg og. Høres litt rart ut. O_o

De shibaene (heter de ikke egentlig shiba inu? ) jeg har møtt har har hale som er krøllet. Og de har også vært koselige.

Synes ikke èn oppdretter skal få ødelegge en rases rykte her inne. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...