Gå til innhold
Hundesonen.no

Navn til papillon!

Marianne&Java

Recommended Posts

Skrevet

Vi har Knott her inne, så hvorfor ikke Flua? :)

Hahahaha! Det er det beste forslaget så langt :P Så teit er jeg, at jeg vurderer sånne typer navn :P Og det er jo et navn man aldri har hørt før å!

Vi har jo Loppa her inne å :) Tenk så søtt! Loppa og Flua leiker sammen :(

Var flere gode forslag her nå altså!

Skrevet

Hahahaha! Det er det beste forslaget så langt :) Så teit er jeg, at jeg vurderer sånne typer navn :P Og det er jo et navn man aldri har hørt før å!

Vi har jo Loppa her inne å :P Tenk så søtt! Loppa og Flua leiker sammen :rolleyes2:

Var flere gode forslag her nå altså!

Jeg tenkte det var to her inne med "sånne" type navn, men glemte Loppa i farta :P Men syns Flua var litt artig :) Spent på å se hva du ender opp med, og ikke minst når du får valp i hus :)

Skrevet

Myggen! det kaller vi hunden til venninda mi, som egentlig heter Meg (ikke mæj, men meg altså)

Tenkte på det selv (kult navn, ja). Men tenker på det mer som hannhundnavn (selvom det egentlig ikke spiller en rolle når man velger sånne navn :rolleyes2:

Skrevet

Bjørn!

(spiller ingen rolle om det er en tispe. det gjør det bare enda morsommere)

Hahahahhaha! Fikk meg en god latter ihvertfall :P Herlig! Myggen var litt gutt ja. Men bare Mygg? Haha! Mygg er stygg... Stakar :rolleyes2:

Skrevet

Jeg syns du skal gå for et av insektsnavnene. Jeg kjenner en som har 2 små sheltier som heter Myggen og Knerten. Jeg trodde alltid at Myggen var en tispe jeg :whistle: Så jeg syns ikke det er noe gutte navn.

Skrevet

Jeg syns de er veldig morsomme ja, så de er med i vurderinga :whistle: Men jeg har goood tid, så bestemmer meg ikke med det første! Hvis det ikke dukker opp et navn jeg forelsker meg i med en gang da! :wub:

Skrevet

Veldig fine navn, men det er liksom ingen mening eller betydning bak dem!

For å si litt nærmere hvor ufattelig god fantasi jeg har :hmm: Hunden jeg har nå heter Java. Det var et navn jeg fant på selv fordi det er en kaffetype som heter Java, kaffe er svart og det er bikkja å! Simsalabim :whistle:

Men vil ha et morsomt navn denne gangen :wub:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er ikke snakk om en av rasene som er overrepresentert. Det er ingen gentest eller test utenom individuel allergi testing for dette. Som sagt har ingen av besteforeldrene, søsknene og ingen av foreldrene det. Så for meg er det vanskelig å si om det er arvelig eller ikke. Derfor er det vanskelig å si at jeg burde ha vist at hunden ville utvikle denne sykdommen. Takk for tipset, jeg skal kontakte dem for råd.
    • Jeg kjenner ikke sykdommen nok til å vite, men om den er arvelig så kommer det jo an på om det er noe man burde visst om eller testet for. Jeg vil anbefale deg å kontakte NKK om dette, de har advokater med kunnskap om kjøp og salg av hund og konflikter rundt det.  Hundehelse.no sier: "Tilstanden er arvelig. Raser som er predisponert er Shar-Pei, Labrador retriver, Golden retriver, Dalmatiner, Boxer, Boston terrier, Fox terrier, Skotsk terrier, West Highland White terrier, Lhasa Apso og Shih Tzu. Tilstanden oppdages som regel når hunden er mellom 6 måneder og 3 år gammel."  
    • Hei! Jeg trenger råd angående en situasjon jeg befinner meg i nå. Jeg solgte en hund (1 år gammel) for 2,5 år siden. Hunden ble sjekket av veterinær før flytting. Jeg mottok nå en melding om at eieren har avlivet hunden på grunn av alvorlig atopisk dermatitt. De krever pengene tilbake for hunden, som ble solgt for 7000 kr. Problemet jeg har med dette er at hunden først begynte å utvikle symptomer 1,5 år etter at den forlot meg, ifølge veterinærjournalene, og verken foreldrene eller søsknene er berørt. Uten noen bevis i det hele tatt har veterinæren skrevet i alle journalene at den er "arvelig". Hva ville du gjort i denne situasjonen? Selv om jeg ikke er imot å refundere dem, synes jeg det faller inn under den generelle risikoen ved å eie et dyr. De kontaktet meg ikke på noe tidspunkt da hunden fikk symptomer for å tilby meg å kjøpe den tilbake.
    • Jeg håper jo at folk som velger å ta med hundene sine på Oslo Dog Show har trygge hunder som takler omgivelsene der. Hvis du er ute etter å vite mer om rasen så anbefaler jeg å kontakte raseklubben eller oppdrettere av rasen.
    • Chodsky Pes virka så rolige på Oslo Dog Show.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...