Gå til innhold
Hundesonen.no

Finne tidsalder på bilde

Guest Jonna

Recommended Posts

Dette blir sært, jeg bare kjenner det på meg :innocent:

I filmen Twilight så kommer det opp enkelte "bilder" på nett når Bella liksom finner ut hva Edward er.

Ett av disse bildene er veldig gamelt, jeg tenker litt sånn "barokk" tiden.

Bildet kan beskrives som grå/brun aktig, det er ett dame ansikt som er litt sånn "horror" uten øyner og endel ranker/blomster rundet henne.

Kan noen hjelpe meg til å plassere hvilken tid dette bilder er fra, evt om det er ett kjent bilde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte jo sjekke hva du snakket om :innocent:

Regner med det er dette?

DSC00579a.jpg

Beklager dårlig kvalitet. Tok bilde av skjermen med mobilen. Ehm.

Men jeg har dessverre ikke svar på det du lurte på da. :whistle:

Stemmer :wub: Du er en knupp!

Men jeg vil finne hele bildet! Eller hva det heter. Klarer liksom ikke søke det fram i google.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke jeg sett filmen eller lest boken, men barokk er veldig "riktig" for vampyrer. Jeg kan høre om noen av mine historienerd-venner vet mer. Lettere når man faktisk vet hva det dreier seg om... :whistle:

I tillegg til barokken ville jeg også tatt en titt på prerafaelittene og nyklassisimen (engelsk: preraphaelites, neoclassicism) :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jo hele vampyr"ismen" et ganske nytt påfunn..

Dvs Bram Stoker (som skrev om Dracula for første gang, og på en måte "fant opp" vampyrene) levde fra 1847 - 1912, og han skrev boken i 1897.

Men han mye av historien ble basert på (Vlad the Impaler) levde på 1400-tallet - så sånn sett har man et klart lengre tidsperspektiv å leke med...

Men noe før den tid finnse det nok ikke så mye av i litteraturen i alle fall. Og som en vampyr en gang sa: "Hvis alle vampyrer som sier at de var på Korsfestelsen faktisk var der - ville det vært som Woodstock! (Spike fra Buffy the Vampirekiller) :innocent:

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke bildet har så mye med vampyrer å gjøre egentlig. Bilde bare dukket opp i filmen :innocent:

Jeg lurer egentlig mest på hvem bildet er laget av og prøver finne hele bildet og ikke bare dette utklippet.

Vurderer faktisk sende en mail til ett kunstmuseum eller universitet. For alt jeg vet så finnes egentlig ikke bildet (selv om jeg emner jeg har sett der før). Men jeg prøver også finne lignene bilder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selve konseptet har vel eksistert i folketroen i forskjellige former leeeeenge før 1800-tallet. Men den noe "romantiserte" vampyren er nok av "nyere" dato, ja. Men bildet det siktes til her viser ikke spesifikt en vampyr, og stilmessig kan det stamme fra mange epoker (hvis det ikke er splitter nytt og laget for anledningen, da...). Ellers syns jeg at bildet kan se ut som om det er en detalj fra et større bilde.

Vurderer faktisk sende en mail til ett kunstmuseum eller universitet. For alt jeg vet så finnes egentlig ikke bildet (selv om jeg emner jeg har sett der før). Men jeg prøver også finne lignene bilder.

Det går jo også an å sende en mail til de som har laget Twilight?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke bildet har så mye med vampyrer å gjøre egentlig. Bilde bare dukket opp i filmen :whistle:

Jeg lurer egentlig mest på hvem bildet er laget av og prøver finne hele bildet og ikke bare dette utklippet.

Aner jeg tatoveringsemne her eller? :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var nøyaktig det jeg tenkte også :whistle:

Jeg også, men fant ut at jeg skulle la vær å spørre :wub:

Men nå når det allerede er "ute", så kan jeg hvert fall si at kan se for meg at det blir et bra motiv! Du har jo den Twilight-blomsten også, om jeg ikke husker helt feil? Glad i temaer når det kommer til tatoveringer :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også, men fant ut at jeg skulle la vær å spørre :wub:

Men nå når det allerede er "ute", så kan jeg hvert fall si at kan se for meg at det blir et bra motiv! Du har jo den Twilight-blomsten også, om jeg ikke husker helt feil? Glad i temaer når det kommer til tatoveringer :innocent:

Tanken er ikke å gjøre noe mer ut av det før neste vinter igjen (jeg tar ikke tattiser på sommeren) Men jeg må ha ett større og tydligere motiv enn det der og jeg vil gjøre noen endringer.

Og ja, jeg har twilight blomsten også, men grunnen har ikke så mye med Twilight å gjøre egentlig :whistle:

Nå har jeg faktisk sendt mail til nasjonal museet, så får jeg vente og se om jeg faktisk får svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Send mail til filmprodusent da :D

Vet du, det ville jeg også ha gjort. Du brenner jo inne med et sinnsykt bra engasjement for hele bokserien og filmene - de hadde DIGGET å få en slik forespørsel!

Men hvor finner jeg slikt? Jeg har prøvd å finne en mail adresse til noe som har med Stephenie Meyer å gjøre, men finner ikke noe. Et det noen flinke der ute som kan hjelpe meg :ahappy: Begynner gi litt opp jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv det som står her? Eller prøv å spørre her?

Takker :D Da er to mailer sendt (bla til filmselskapet) og logget meg inn og stilt spørsmål på den siste linken.

Dette irriterer meg noe voldsomt egentlig, nesten litt besatt her! :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*host*nørd*host* :)

:) og stolt av det!

Jeg fikk faktisk svar på den Twilight mailen:

Thanks so much for letting us know how much you love the Twilight series! Stephenie is currently taking a break from answering mail to work on her next book and spend some time with her family but we’ll definitely forward your email to her. I’m sure she’ll love to read it!

Best wishes

Meeen vet fortsatt ikke noe om bilde da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) og stolt av det!

Jeg fikk faktisk svar på den Twilight mailen:

Thanks so much for letting us know how much you love the Twilight series! Stephenie is currently taking a break from answering mail to work on her next book and spend some time with her family but we’ll definitely forward your email to her. I’m sure she’ll love to read it!

Best wishes

Meeen vet fortsatt ikke noe om bilde da...

Neeeei, man Stepanie kommer jo til å lese mailen fra deg dah... Du kunne kanskje vært mer klar på dette med selve bildet og tonet ned din begeistring for bøkene/filmene? *fnise*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neeeei, man Stepanie kommer jo til å lese mailen fra deg dah... Du kunne kanskje vært mer klar på dette med selve bildet og tonet ned din begeistring for bøkene/filmene? *fnise*

Uuuuh jeg skrev en settning om at jeg likte bøkene, og resten var om bildet. Så noe sier meg at dette er ett standar svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei, altså dette er egentlig ikke noe problem bare et visst familiemedlem holder ham inne om morgenen. Ellers har han program han, masse trim - får han mer så hadde han kunnet risikere belastningsskader så jeg har kuttet litt ned på det, bilturer, lek osv, her er det full rulle nesten til leggetid og utenom en tid på dagen jeg ofte trener. Han har luke og kan gå ut i hundegården som han vil når døra ut er låst (han åpner dører selv), men det er mest for å ligge der og glane eller tisse. Om han ikke har 50-100 meter å løpe på så er det nesten ingen vits med gjerde for den typen hund, en hundegård er bare en startgrop for ham. Men på det nye stedet vi flytter vil han få det sånn, med 1.5 meter høyt gjerde. Og det har vi bestemt uavhengig av dere akuratt pga denne uvanen hans med å stikke av (flytte skulle vi uansett). Før har det gått hunder fritt her i alle år, de har åpnet dørne på huset selv og gått inn og ut som de ville, og det har aldri vært noe problem, men nå har det blitt det.
    • Ikke ta ting personlig. Opplysning om gjeldende lovverk er ikke et angrep på deg. Det er mange gæmliser her som har hatt hund før det var lover mot å la hundene løpe løse. Jeg (vi) kan relatere og forstår deg. Tror ikke du er et dårlig menneske. De lovene er forholdsvis nye, de er i konflikt med tradisjonelt hundehold på bygda og de står ikke på forsiden av avisene hver dag, en må søke etter dem eller få informasjon fra andre. Det er langt mellom lovverket og gjengs oppfatning av hva som er ok blant folk flest, utenfor typiske hundemiljøer. Folk flest bare har hund og gjør som alle andre rundt som også bare har hund. Slipper dem løse overalt fordi de synes de trenger å få løpe fra seg, helt uvitende om at det ikke er lov. ..men det er altså forbudt ved lov og kan medføre bøter ved overtredelse, selv om hunden ikke lager problemer for noen. Får dere til å sette opp en god løpestreng med retractable line som reduserer faren for at hunden vikler seg inn? Om det er folk hjemme som kan høre om hunden bjeffer, i tilfelle noe skjer, så kunne en sånn kanskje vært en løsning på morgenen, om ingen har tid til å lufte hunden godt nok. (Tror jeg. Den er ikke under FULL kontroll for den KAN vikle seg ut av selen eller noe kan løsne, men.. 🤷🏼‍♀️ Bedre enn å bare slippe den løs da) Så lenge opplegget holder hunden er den under kontroll.   
    • Nå har han hundegård da, men det er litt for lite for ham, så han får gå løs når vi har oversikt. Dit vi flytter om et år er det 4 mål tomt som vi planlegger å gjerde inn, det blir noe annet. Men dette synes jeg begynner blir tåpelig. Skal jeg fortelle hele livshistorien min mens vi holder på eller skrive en roman om livet og hunden min? Høres ut som mange her ville kjøpt den boken.
    • "Det gjelder ikke min hund" er dessverre en alt for vanlig unnskyldning. Helt til den dagen det gjør det. Gjerde inn tomta, problemet løst. Selv kunne jeg aldri tenkt meg å bo uten trygg inngjerding for hund rundt boligen.
    • Dette vet jeg og hadde det vært tilfelle så hadde det vært noe helt annet, men for å repetere: det som er greia her er at et familiemedlem som ikke altid er helt enkelt å forholde seg til slipper ut bikkja om morgenen - uten tilsyn - mens jeg og et annet familiemedlem har sagt ifra om akuratt dette her flere ganger, men det går inn ene øret og ut det andre.  Og bikkja jager ikke vilt, han går og snuser i veikanten fordi andre hunder har gått der, dette begynte han med seint i vinter, det var ikke noe problem før da.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...