Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva gjør dere for å få ventetiden til å gå fortere?

amigoogmeg

Recommended Posts

Skrevet

Oh! Jeg kosa meg gløgg ihjel da jeg venta på valp! Hadde en stooor rød bag som jeg samla masse utstyr til Selma i. Shoppa som en tulling. Seler (i flertall), halsbånd, leker, fin vann og matskål (rød med hvite prikker) osv. Du verden som jeg kosa meg med det. Hadde også en perm som jeg samlet info om rasen i, og info om pelsstell, valpebilder av Selma osv osv osv...

Jeg synes det var en utrolig koselig tid faktisk! Gleder meg til neste gang jeg skal vente på valp jeg. Var sikkert fryktelig lei av å vente på slutten jeg også, men det har jeg fortrengt. Nå husker jeg det bare som en kjempefin tid :)

Edit: Også blogga jeg om ventetia også da. Går ann å gå inn i bloggen min å lese helt i begynnelsen. Der vises det nok hvor jeg kosa meg i ventetiden!

Skrevet

Nå har det seg slik at min samboers foreldre eier dyrebutikk, der jobber vi begge lørdager og når det måtte passe ved siden av skole.

Vi har jo en cavalier fra før også, en hann på ti måneder snart, så vi har veldig mye ting,

alt fra potevoks til utstillingsbånd og apportbukk.

Men jeg har handlet til denne også :) :

- Skåler i metall denne gangen i stativ.

- To pledd.

- Seng.

- Reisebur for reise og natt (blir jo fortere renslig i mindre bur, og det holder i massevis første mnd.ene)

- Bamse og ball (mye leker har vi).

- Camodekken, genser med regndekken.

- Valpebånd, enda et valpebånd i litt finere stil som passer lenger, med passende bånd til.

Vi har arvet:

- Sele med kobbel.

- Genser.

Og som sagt kan han bruke mye av Amigo sitt hvorav pelsprodukter , leker osv.

Skrevet
Edit: Også blogga jeg om ventetia også da. Går ann å gå inn i bloggen min å lese helt i begynnelsen. Der vises det nok hvor jeg kosa meg i ventetiden!

Du kosa deg ja :) Ååå nå gleder jeg meg til å vente på valp neste gang og

Skrevet

I ventetiden besøkte jeg hjemmesiden til oppdretter en del ganger (den ble oppdatert med bilder og vekt 1 gang i uka)

Shopet (både det jeg trenger og det jeg har fra før.. Sist innkjøpt babydyne og ett pent/tøft "spradebånd"

Snakket til "allt og alle" om valpen... Alltid mange som har tips og tanker om valp/hund. Sist var jeg innom vet. kontoret.. og hadde en interessant samtale rundt fôr

Lest litt bøker o.a om valper.

Prøvd å få oversikt over valpeutstillinger og annet vi kan være med på.

Drømt og fantasert om alt vi skal gjøre.

Besøkt oppdretter. Snakket med oppdretter på telefon.

Grublet på navn

Spart ferien slik at jeg har 1 mnd ferie.

Men altså.. I dag er ventetiden min over!

Jeg møtte oppdretter kl 9:20 i Kongsberg.

Så nå ligger KJEBORG DADDY`S BOY DANNY her ved mine føtter. HAn er så søøøt atter fy.

Han kommer trolig til å hete Danny til daglig.. og få kjærlenavnet GUTT

(en av mine favoritt bøker fra barndoen heter "Danny og den store fasanjakten" av Roald Dahl.

På engelsk heter boka "Danny, the champion of the world".. Så vi har planene klare!

Vi skal til Danmark på verdensutstillingen! "Danny, the junior champion of the world"..

Junior verdensmester gitt.. HAHAHAHA)

På bildet ligger han å sover med hodet under sofan etter en slitsom forrmidag.

post-4775-1258296710_thumb.jpg

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Da får jeg prøve å se etter ett annet navn til den kommende valpen min da. Siden ingen av dem falt i smak. Har dere noen andre forslag på fine navn til tispe?
    • Hva gjør dere om 10-15 år? Kommer dere til å fortsette å ha ny hund da? Det er umulig å vite men hva tror dere? Hvor gamle er dere? Jeg selv aner ikke. Ser ingen liv utenom hund men nå har jeg hatt hund hele voksne liv. Men om jeg skal fortsette med hundetrening,kurs,utstilling vites ikke. Da må jeg ha noe annen hobby men jeg vet ikke hva. Hva tror dere dere skal?
    • Hvilket navn er finest av Emmy, Lilly eller Sally?
    • Det er variasjon i egenskaper innad i rasen, men generelt vil jeg påstå at Hovawarten er mer samlet mentalt. De skal ha arbeids- og samarbeidslyst. Til forskjell fra mange av gjeterne kan de nok virke litt sta og egenrådige, men mitt inntrykk er at det veldig ofte er fører som ikke har knekt koden for å motivere til samarbeid med en hund som gjerne arbeider selvstendig. Det som gjør at jeg tror hoffen kan passe deg ut i fra din beskrivelse av ønsker er: - "atletiske og friske bruksschäfere der «mykere» egenskaper vektlegges" - Hoffen er en generelt frisk rase, med en funksjonell bygning. Det finnes dessuten et enormt helseregister hvor det er god oversikt over forskjellige sykdommer.  -  "Hunden som jeg ser etter er atletisk og lett, elsker å bruke nesen til f eks smeller, fungerer bra til lydighet, veldig lite skarp og ikke like mye drifter og «heithet» som hos de heftigste bruksschäfere, men ellers med forventede egenskaper av en schäferhund i en sunn kropp." - dette er for meg egentlig essensen av en hoffe. De er veldig alsidige uten å være ekstreme, og perfekte som aktive familiehunder med kapasitet for langt mer. De er atletiske og holdbare (noe variasjon i størrelse er det). Elsker å bruke nesa og trener gjerne lydighet. Den gjennomsnittlige hoffen har lite skarphet. De har (og skal ha) en del drifter, men de aller fleste er mer moderate enn de heftigste bruksschäferne. Det en skal være klar over, er at det er en vokter. De skal dog ikke vokte på alt og alle. Mine følger for eksempel gjerne med på det som skjer utendørs, men varsler kun i veldig spesielle tilfeller (hvis det plutselig står en ukjent hund på gårdsplassen eller om det er unormal aktivitet på natta). De reagerer for eksempel ikke om det banker på døra. Lager ikke lyd når jeg kommer hjem eller om noen de kjenner kommer inn uanmeldt når jeg ikke er hjemme. Vet ikke hvor du holder til, men send meg en PM om du har spørsmål og/eller eventuelt ønsker å møte en eller flere hoffer så skal jeg finne noen i nærheten av deg
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...