Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva gjør dere for å få ventetiden til å gå fortere?


amigoogmeg

Recommended Posts

Oh! Jeg kosa meg gløgg ihjel da jeg venta på valp! Hadde en stooor rød bag som jeg samla masse utstyr til Selma i. Shoppa som en tulling. Seler (i flertall), halsbånd, leker, fin vann og matskål (rød med hvite prikker) osv. Du verden som jeg kosa meg med det. Hadde også en perm som jeg samlet info om rasen i, og info om pelsstell, valpebilder av Selma osv osv osv...

Jeg synes det var en utrolig koselig tid faktisk! Gleder meg til neste gang jeg skal vente på valp jeg. Var sikkert fryktelig lei av å vente på slutten jeg også, men det har jeg fortrengt. Nå husker jeg det bare som en kjempefin tid :)

Edit: Også blogga jeg om ventetia også da. Går ann å gå inn i bloggen min å lese helt i begynnelsen. Der vises det nok hvor jeg kosa meg i ventetiden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har det seg slik at min samboers foreldre eier dyrebutikk, der jobber vi begge lørdager og når det måtte passe ved siden av skole.

Vi har jo en cavalier fra før også, en hann på ti måneder snart, så vi har veldig mye ting,

alt fra potevoks til utstillingsbånd og apportbukk.

Men jeg har handlet til denne også :) :

- Skåler i metall denne gangen i stativ.

- To pledd.

- Seng.

- Reisebur for reise og natt (blir jo fortere renslig i mindre bur, og det holder i massevis første mnd.ene)

- Bamse og ball (mye leker har vi).

- Camodekken, genser med regndekken.

- Valpebånd, enda et valpebånd i litt finere stil som passer lenger, med passende bånd til.

Vi har arvet:

- Sele med kobbel.

- Genser.

Og som sagt kan han bruke mye av Amigo sitt hvorav pelsprodukter , leker osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I ventetiden besøkte jeg hjemmesiden til oppdretter en del ganger (den ble oppdatert med bilder og vekt 1 gang i uka)

Shopet (både det jeg trenger og det jeg har fra før.. Sist innkjøpt babydyne og ett pent/tøft "spradebånd"

Snakket til "allt og alle" om valpen... Alltid mange som har tips og tanker om valp/hund. Sist var jeg innom vet. kontoret.. og hadde en interessant samtale rundt fôr

Lest litt bøker o.a om valper.

Prøvd å få oversikt over valpeutstillinger og annet vi kan være med på.

Drømt og fantasert om alt vi skal gjøre.

Besøkt oppdretter. Snakket med oppdretter på telefon.

Grublet på navn

Spart ferien slik at jeg har 1 mnd ferie.

Men altså.. I dag er ventetiden min over!

Jeg møtte oppdretter kl 9:20 i Kongsberg.

Så nå ligger KJEBORG DADDY`S BOY DANNY her ved mine føtter. HAn er så søøøt atter fy.

Han kommer trolig til å hete Danny til daglig.. og få kjærlenavnet GUTT

(en av mine favoritt bøker fra barndoen heter "Danny og den store fasanjakten" av Roald Dahl.

På engelsk heter boka "Danny, the champion of the world".. Så vi har planene klare!

Vi skal til Danmark på verdensutstillingen! "Danny, the junior champion of the world"..

Junior verdensmester gitt.. HAHAHAHA)

På bildet ligger han å sover med hodet under sofan etter en slitsom forrmidag.

post-4775-1258296710_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...