Gå til innhold
Hundesonen.no

Hodebruk til slitsom schæfer

Margrete

Recommended Posts

Jeg har vært så utrolig dum at jeg har gjort for mye med schæferdyret uten avknapp. Så nå er hun veldig slitsomt og finner ikke ro. Hun har vært ute med min far en times tid, trent litt inn og vært på to tisseturer. Nå kjeder hun seg igjen. Jeg orker ikke (nyoperert i kneet) å finne på noe med henne.

Så kanskje noen der ute har noen tips til hvordan jeg skal få henne til å roe seg ned. Hjernebry there is.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innendørs godbitsøk er alltid en hit her. Dyret venter i gangen til jeg har gjemt godbiten, også blir heftig nesebruk til den er funnet. Det fine inne, er at det ikke nytter å følge sporene mine, for de er over alt :)

Jeg gjør det til en vane å avslutte etter 2-3 repetisjoner, så hunden ikke fortsetter å mase resten av kvelden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Fyll en kong eller lignende med noen godsaker som hun må jobbe for å få ut. Gjem evt. kongen slik at hun må lete etter den først.

-Gi henne et bein å gnage på.

-Belønn henne for å ligge på plassen sin

-Gå til et befolket sted og sett deg på en benk med henne. Det er utrolig slitsomt å være i ro *ler*

-Lær henne å holde posisjoner. Bruk gjerne omvendt lokking.

-Frishaping av triks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Fyll en kong eller lignende med noen godsaker som hun må jobbe for å få ut. Gjem evt. kongen slik at hun må lete etter den først.

Da må jeg jo løfte kroppen ;) Men må ut å hente den litt større metallen etterpå, så da får jeg ta med kongen.

-Gi henne et bein å gnage på.

:) Jeg har jo en hel elg i fryseren! Hvorfor tenkte jeg ikke på det i går?

-Gå til et befolket sted og sett deg på en benk med henne. Det er utrolig slitsomt å være i ro *ler*

Utrolig, men sant, det er hun veldig god på... ute... Certhund detta vet dere, de ligger i ro på utstillinger.

-Frishaping av triks.

Krever jo fantasi og slikt kan jo være skummelt med tanke på lp ;)

Tusen takk for råd alle sammen! :P Føler meg ekstremt mye bedre i kneet i dag, så da blir det litt lettere å orke noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...