Gå til innhold
Hundesonen.no

Kongsberg HK

Izziebelle

Recommended Posts

Vi skal hvertfall ikke klage! Vi hadde med Tibra og 3 sheltie hannhunder. Tibra startet showet med 1-1 CK og ble til slutt 2BTK med sitt cert nr. 2, bare 9 mnd. og 2 uker gammel! Det var virkelig streng dømming i dag, for jeg tror bare dommeren delte ut 4 rødsløyfer til aussiene, av 12 påmeldte voksne. Det fortsatte likedan i sheltieringen, masse blått, men Stitch vant juniorklassen med CK. Sp gikk jeg inn med Barney og vant championklassen med CK. Mokka var eneste veteran, og fikk HP, men ble beste veteran. I beste hannhund gikk det helt optimalt, Barney nr. 1 og Stitch nr. 2 med cert! Vi hadde ingen sheltietisper med, men ei jeg kjenner trengte hjelp med sin, og dermed gikk jeg inn med Mandy i championklasse, som vi vant med CK, og endte til slutt som beste tispe! Oppdretteren hennes tok da over, og jeg og Barney endte opp med BIR :whistle:

Vi skulle vært fornøyd med dette vi, men det er jo finaler å delta i også. Barney var først ute av våre, og gikk hen og VANT gruppa for Leif Herman Wilberg :thumbsup: Ikke nok med det, Mokka var inne i beste veteran og han VANT han også, dagens beste veteran! Vi smiler fra øre til øre, feirer med pizza og er klare for BIS i morgen! :innocent::whistle: :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skulle vært fornøyd med dette vi, men det er jo finaler å delta i også. Barney var først ute av våre, og gikk hen og VANT gruppa for Leif Herman Wilberg :P Ikke nok med det, Mokka var inne i beste veteran og han VANT han også, dagens beste veteran! Vi smiler fra øre til øre, feirer med pizza og er klare for BIS i morgen! :P;):)

WOW! Det er jo superbra! Gratulerer så masse! Kjempe gøy :P

Hvordan er han hr. Wilberg som dommer forresten? Skal stille for han i morgen ;) Gleder meg ekstra fordi jeg vet at han har dømt rasen mange ganger og dessuten ved flere anledninger i Finland og det er ikke dagligdags for utenlandske dommere ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min Oscar har vært der, jeg ligger selv hjemme med influensa, han ble BIR og BIG2 ;)

Grattis! Greit å la andre ordne opp :P

(Vi er influensa-syke selv...)

Vi skal hvertfall ikke klage! Vi hadde med Tibra og 3 sheltie hannhunder. Tibra startet showet med 1-1 CK og ble til slutt 2BTK med sitt cert nr. 2, bare 9 mnd. og 2 uker gammel! Det var virkelig streng dømming i dag, for jeg tror bare dommeren delte ut 4 rødsløyfer til aussiene, av 12 påmeldte voksne. Det fortsatte likedan i sheltieringen, masse blått, men Stitch vant juniorklassen med CK. Sp gikk jeg inn med Barney og vant championklassen med CK. Mokka var eneste veteran, og fikk HP, men ble beste veteran. I beste hannhund gikk det helt optimalt, Barney nr. 1 og Stitch nr. 2 med cert! Vi hadde ingen sheltietisper med, men ei jeg kjenner trengte hjelp med sin, og dermed gikk jeg inn med Mandy i championklasse, som vi vant med CK, og endte til slutt som beste tispe! Oppdretteren hennes tok da over, og jeg og Barney endte opp med BIR ;)

Vi skulle vært fornøyd med dette vi, men det er jo finaler å delta i også. Barney var først ute av våre, og gikk hen og VANT gruppa for Leif Herman Wilberg :P Ikke nok med det, Mokka var inne i beste veteran og han VANT han også, dagens beste veteran! Vi smiler fra øre til øre, feirer med pizza og er klare for BIS i morgen! :P;):)

Dæven døtte! Grattis! Lykke til i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WOW! Det er jo superbra! Gratulerer så masse! Kjempe gøy :)

Hvordan er han hr. Wilberg som dommer forresten? Skal stille for han i morgen ;) Gleder meg ekstra fordi jeg vet at han har dømt rasen mange ganger og dessuten ved flere anledninger i Finland og det er ikke dagligdags for utenlandske dommere :P

Takk, vi er veldig fornøyde :P Wilberg er hyggelig han, en blid mann som liker velbygde hunder med gode bevegelser.

Gratulerer Caroline og andre!

Tantebarnet til X'en vant gruppe 2 valp i dag, hurra!

Takk, og grattis til X'ens tantebarn, det var en supersjarmerende valp!

døtte! Grattis! Lykke til i morgen!

Tusen takk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min Oscar har vært der, jeg ligger selv hjemme med influensa, han ble BIR og BIG2 ;)

Vi skal hvertfall ikke klage! Vi hadde med Tibra og 3 sheltie hannhunder. Tibra startet showet med 1-1 CK og ble til slutt 2BTK med sitt cert nr. 2, bare 9 mnd. og 2 uker gammel! Det var virkelig streng dømming i dag, for jeg tror bare dommeren delte ut 4 rødsløyfer til aussiene, av 12 påmeldte voksne. Det fortsatte likedan i sheltieringen, masse blått, men Stitch vant juniorklassen med CK. Sp gikk jeg inn med Barney og vant championklassen med CK. Mokka var eneste veteran, og fikk HP, men ble beste veteran. I beste hannhund gikk det helt optimalt, Barney nr. 1 og Stitch nr. 2 med cert! Vi hadde ingen sheltietisper med, men ei jeg kjenner trengte hjelp med sin, og dermed gikk jeg inn med Mandy i championklasse, som vi vant med CK, og endte til slutt som beste tispe! Oppdretteren hennes tok da over, og jeg og Barney endte opp med BIR ;)

Gratulerer så mye, begge to! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til alle! ;)

Jeg var nedom og tok masse bilder i dag (blant annet av gruppene. Tror jeg så Barney, Caroline. Nydelig hund!). Håper noen av bildene er ok for da skal jeg hive de ut på klubbens hjemmeside. :)

Ååå, så bra! Jeg tar veldig gjerne imot bilder privat!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skulle vært fornøyd med dette vi, men det er jo finaler å delta i også. Barney var først ute av våre, og gikk hen og VANT gruppa for Leif Herman Wilberg ;) Ikke nok med det, Mokka var inne i beste veteran og han VANT han også, dagens beste veteran! Vi smiler fra øre til øre, feirer med pizza og er klare for BIS i morgen! :P :P :P

Skal nedover i morgen og har med Bajnok, selv om han ikke skal stilles :) Da skal vi få med oss dere i BIS-ringen, vettu ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå, så bra! Jeg tar veldig gjerne imot bilder privat!

Jeg skal se gjennom bildene og se om de ble noe særlig. ;) Husker ikke helt om jeg tok bilder av den gruppa (Ble 130 bilder bare på noen få timer, vanskelig å huske når jeg tok og ikke :) ), men kan si ifra om jeg finner noen! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer :)

Edit for ikke å dobbelposte:

Før vi dro for å debutere i junior idag sa jeg til Øivind at jeg blir skuffet over gul, men at det skulle gå bra med blå, men selvfølgelig ønsket jeg meg rød.

Men så fikk vi rødt med CK ;)

Da ble jeg kjempefornøyd! Ble ikke plassert videre, men det gjør ingen verdens ting.

Ellie er fin hun! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke den største dagen resultatmessig for vår del, men jeg har hatt en knall fin dag! 1ak, 2akk ble det på Marco. Dommeren synes han var meget velbygd og flotte bevegelser, men Marco har litt for lyse øyne for enkelte og han valgte å droppe CK på grunn av det. Helt greit i grunn, jeg kjenner meg ikke skuffa :)

Mamma nekta å vente til finalene.. Kjempe kjedelig. Noen som har resultater for gruppe 5 valper? ;) En meget vakker liten hannhund som ble BIR-valp i dag og han hadde showutstråling så spent på hvordan det gikk med han.

Utenfor hallen ble vi stoppet av en dame som har drevet med lapphunder (Svensk) i en lang årrekke og hun har en hannhund som vinner alt som er. Hun var super imponert over Marco og kunne ikke rost han nok, sånt er koselig å høre! ;)

(litt skryt må til selv om man får flat rød..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(litt skryt må til selv om man får flat rød..)

Selvskryt er det beste, for det er det mest oppriktige - har jeg hørt :)

Men en må jo få lov til å skryte! OK, så ble det ikke CK i dag pga en detaljfeil - men avlsmessig vil jeg heller bruke en hannhund med flott type og detaljfeil, enn en hannhund med fine detaljer og dårlig type. Sørg for at han (eventuelt) brukes på tisper fra linjer med mørke øyne, så krysser en fingrene for at hans øyegen viker gentlemanmessig til siden.

Noen som vet hvordan det gikk med bernervalpen i BIS'et?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei alle hundefolk! 😀 Jeg er på jakt etter en ny turkompis og følgesvenn. Jeg har tenkt på rase lenge og ønsker også innspill fra dere, så håper dere kan hjelpe meg. Jeg er tidligere vant med Alaska Husky da jeg har hatt 2 av den rasen, jeg elsker polarhunder og liker veldig personligheten og ærligheten til huskyene, så jeg var i utgangspunktet bestemt på en ny Alaska, men har senere sett mye på Siberian (SH grunnet at jeg liker at de er kraftigere) men så er det som trekker ned at jeg gjerne ønsker en som kan være litt løs i rundt meg når jeg holder på ute uten og stikke av, har også sauer beitende rundt eiendommen så det er jaktinstinktet som er litt vanskelig. Jeg bor på et stort småbruk med masse plass, går mye turer både i skog og på fjellet. Har også sett litt på rasen Lapsk vallhund, da de er litt like i utseende men den er en gjeterhund og har lite jaktlyst, gjeterhunder har jeg lite erfaring med og er redd det kan bli slitsomt mye lyd (helt greit med lyd når de er i aktivitet og lek) men vil ikke ha en som står å bjeffer hele dagen. Er også redd for at den skal begynne å gjete på alt. Jeg har gått litt tom for alternativer på eventuelt flere raser, og der håper jeg dere kan hjelpe. Er også interessert i å høre erfaringer fra folk som har Siberian eller Lapsk.
    • Vesle Yoshi er blitt over 2 år nå. Vi driver stort sett med blåbær løp da han er en smule overivrig på stevner og vil hilse på alle, så vi er avhengig av gjerder. Han har dog startet noen offesielle stevner. Han ble 3. beste agility hund i japaner klubben. Han er fremdeles minstemann i flokken og er kjempeglad for at båndtvangen er over, han elsker å løpe.
    • Han er helt nydelig😍  Blir veldig nysgjerrig på en sånn en dag😅
    • Tusen takk for det. Da er oppdretteren useriøs men jeg visste ikke om det før jeg kjøpte valpen. Ikke alt man kan lese om på dogweb eller Facebook.
    • Nei, seriøse oppdrettere lurer naturligvis ikke valpekjøpere. Useriøse oppdrettere gjør hva de vil.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...