Gå til innhold
Hundesonen.no

Mat til valpen


Blandingen

Recommended Posts

Nå har valpen blitt 15 uker. Han har fått valpeforet fra Royal Canin hele tida ettersom det var det han fikk der hvor vi kjøpte ham. Men jeg er usikker på om han er noe særlig glad i det...?! Han spiser LITE (synes jeg da), og han hadde spist enda mindre dersom vi ikke hadde lekt i ham maten... Når jeg setter ned maten spiser han noen få perler, og så er han ferdig.. De siste par dagene har vi gitt ham brødskive med skinkeost til ett av måltidene og da går det ned på høykant. Er redd hunden går småsulten! Når vi var på 12-ukerskontroll hos veterinær hadde hun ikke noe å utsette på vekt eller helsetilstand. Er det noen her som kun gir sin hund menneskemat? Eller menneskemat kombinert med hundemat? Jeg har ikke så lyst til å gi bare menneskemat, da jeg tenker at hundefor kan være greit både for tenner og fordøyelse..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pass på at dere ikke "skjemmer bort" hunden! Vil ikke hunden ha mat så bare fjerner dere maten! Gi den bare noen minutter på seg og spiser den ikke så fjerner dere matskåla! Ikke gi den noe annet. Hvorfor spise tørrfor hvis man kan få brødskive med skinkeost liksom? Men det kan de jo ikke leve av!

Og ikke vær redd for at hunden skal gå rundt å være sulten. De sulter seg ikke :ahappy: Vær litt hard! Men selvfølgelig, du må jo gjerne prøve et annet for også hvis du vil det. Bare vær litt obs på den bortskjemt-fella!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...