Gå til innhold
Hundesonen.no

Valpeshow i Andebu

Nowisclee

Recommended Posts

Skrevet

Noen andre som skal på valpeshowet i Andebu 06.desember? Har meldt på Lundii i dag, blir morro, og spennende, dette her! :) NKK Region Vestfold som arrangerer. :)

Skrevet
Noen andre som skal på valpeshowet i Andebu 06.desember? Har meldt på Lundii i dag, blir morro, og spennende, dette her! :) NKK Region Vestfold som arrangerer. :)

Har du noe mer informasjon om valpeshowet? Hvem som dømmer osv?

Er Andebu langt unna Lillestrøm?

Skrevet
Har du noe mer informasjon om valpeshowet? Hvem som dømmer osv?

Er Andebu langt unna Lillestrøm?

Øhm, dommere er Mette Tufte, Elisabeth Olsen, Trond Storsveen og Trine Gustavsen. Aner ikke hvem som dømmer hva, dette står bare i en annonse i Hundesport nr 10. :) Er iallefall alle raser.

Ja, planen er at en liten tass her på 6 mnd. skal få debutere der :)

Så morro da! :)

Skrevet
Så morro da! :)

Jepp, det blir spennende :) Eier er med som arrangør (sitter i styret i avd. Vestfold), så jeg skal visst stille ham :) Han har vært litt liten, men har kommet seg den siste tiden og blitt mer harmonisk og fått litt pels på kroppen, så da passer det fint. Spent på å se hvilken dommer vi ender opp med.

Skrevet
Jepp, det blir spennende :) Eier er med som arrangør (sitter i styret i avd. Vestfold), så jeg skal visst stille ham :) Han har vært litt liten, men har kommet seg den siste tiden og blitt mer harmonisk og fått litt pels på kroppen, så da passer det fint. Spent på å se hvilken dommer vi ender opp med.

Ah, skjønner! Jeg gleder meg til å høre hva kritikk jeg får på Lundii jeg, og håper jeg får en dommer som har iallefall noe kjennskap til rasen slik at det blir en kritikk verdt å merke seg. :D Men hun er jo uansett verdens vakreste, flinkeste og fineste, så det. :)

Skrevet

Det hadde vært gøy å se på!

Aldri stilt ut hund før, så må se åssen det gjøres. Vet ikke om jeg noen ganger kommer til å stille ut, siden jeg ikke aner åssen det gjøres. Men må få det med meg når det er i Vestfold!

Skrevet
Det hadde vært gøy å se på!

Aldri stilt ut hund før, så må se åssen det gjøres. Vet ikke om jeg noen ganger kommer til å stille ut, siden jeg ikke aner åssen det gjøres. Men må få det med meg når det er i Vestfold!

Ja, ta deg turen, det er verdt det! :thumbsup: Utstilling er kjempemorro. Jeg har faktisk bare stilt ut selv EN gang før, men har vært med mye på utstilling pga jeg er del-eier på basenjien, som stilles ut ganske ofte. :whistle: Det er ikke så fryktelig vanskelig, det er mest morro! :innocent:

Skrevet
Jeg kommer! :whistle:

Kanskje ikke noen bombe at hunden jeg skal stille er svart og går i gr 8? :wub:

:):innocent: Jeg som var helt sikker på at den ville være hvit, fluffy og i gruppe 9? *flire* :P

Skrevet
:lol::ahappy: Jeg som var helt sikker på at den ville være hvit, fluffy og i gruppe 9? *flire* :)

Skal ikke se bort i fra at det skjer en gang - med meg på slep i sjokkrosa dress :drool:

Skrevet

Jeg skal stille dvergschnauzervalpen på 4 mnd for aller første gang. Hun ser ut som Stælken Gundersen, men det blir vel gøy :ahappy:

• 2 weeks later...
Skrevet

Jeg og ei venninne skal hvertfall bort å se på. Er jo ikke lange svippturen hjemmefra Sandefjord så. Er det noen som har noe tidspunkt? Bare lurer på når vi bør være der for å få med oss alle de nydelig valpisene :)

Skrevet

Det skal han som eier valpen jeg stiller også :) Er du i styret du også eller?

Ikke i styret nei, men jeg trener jo i klubben - så som den gode dugnadspersonen man er :) stiller man jo opp å hjelper til :)

Skrevet

Spør en gang til: Er det noen som vet når det begynner?

Greit å ikke stå ute å vente når det er så kaldt :whistle:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Blir det bare kaos om man har katter og hunder sammen i samme hus?  Hva slags erfaring har dere med det?
    • Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...