Gå til innhold
Hundesonen.no

Lage blogg for dummies


tm100001

Recommended Posts

Hvor prøver du å opprette blogg, og hva har du gjort foreløpig?

Endelig en liten engel som svarer i blondinetråden :)

Kan ta det punkt for punkt altså.

Jeg prøvde å lage meg blogg på wordpress, men alle de navnene jeg kunne komme på var opptatt, så det gikk ikke. Tenkte jeg kunne forsøke trykker siden det visst nok skulle være det samme.

Gikk inn på hjemmesiden og trykket sign up, og fylte inn brukernavn, e-postadresse og trykket på

"Bare ett brukernavn, takk." Istedet for "Gi meg en blogg!".

Fikk nå laget meg et brukernavn og kom inn på trykker.

Greia er at det ikke ser ut som jeg har noen blogg, så enten må jeg slette denne brukeren og krysse av på det første alternativet når jeg oppretter nytt brukernavn, eller så må jeg finne ut om jeg kan lage meg en blogg med det brukernavnet jeg har nå. For jeg prøvde å lage en annen bruker uten å slette denne, men da fikk jeg jo beskjed om at e-postadressen var brukt.

Har vel kort og godt trykket på feil alternativ, trodde det var der man skulle trykke når man ville ha ett annet brukernavn enn bloggadressen, noe som egentlig ikke er noe viktig :)

Noen som forstår?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir frustrert av og bare lese i tråden her, det er jo så enkelt. trinn for trinn skal jeg da før deg igjennom det.

1. www.trykker.com

2. 'Få din egen blogg' på verktøylinjen.

3. Under brukernavn skriver du inn det du vill ha til brukernavn eks. eva96 (brukernavn er ikke det samme som domene)

4. Skriv inn e-post adressen din.

5. Trykk på 'Gi meg en blogg!' og 'neste'

6. Skriv inn et domene under 'blogg domene' eks. 'Vorstherhund' (det vill da bli vorstherhund.trykker.com)

7. Så skriver du inn tittel under 'blogg tittel' eks. 'En blogg om min hund'

8. Kryss av og du vill at bloggen din skal komme opp på eks. google-søk.

9. så trykker du på registrer deg.

10. Du får en e-post, klikk deg inn på e-post inboksen din og bekreft.

11. DU HAR EN BLOGG!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir frustrert av og bare lese i tråden her, det er jo så enkelt. trinn for trinn skal jeg da før deg igjennom det.

1. www.trykker.com

2. 'Få din egen blogg' på verktøylinjen.

3. Under brukernavn skriver du inn det du vill ha til brukernavn eks. eva96 (brukernavn er ikke det samme som domene)

4. Skriv inn e-post adressen din.

5. Trykk på 'Gi meg en blogg!' og 'neste'

6. Skriv inn et domene under 'blogg domene' eks. 'Vorstherhund' (det vill da bli vorstherhund.trykker.com)

7. Så skriver du inn tittel under 'blogg tittel' eks. 'En blogg om min hund'

8. Kryss av og du vill at bloggen din skal komme opp på eks. google-søk.

9. så trykker du på registrer deg.

10. Du får en e-post, klikk deg inn på e-post inboksen din og bekreft.

11. DU HAR EN BLOGG!

Har du lest de siste innleggene? Her trykket jeg feil, og jeg får ikke til meg trykker lenger. Nå har jeg laget meg blogg på blogg.no, får forske litt på hva jeg gjør nå.

Må jeg skrive alder og bosted der for at den ikke skal vise at jeg er 16 og bor i Agdenes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir frustrert av og bare lese i tråden her, det er jo så enkelt. trinn for trinn skal jeg da før deg igjennom det.

Nå blir det sikkert lettere for Eva å spørre om noe neste gang :)

Ingen spørsmål er for dumme er det noe som heter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eva: skal ikke prøve å komme med noen forklaring på hvordan du gjør det (jeg bruker ikke den bloggtjenesten du har lyst å bruke), men tenkte å gi deg et tips når det kommer til innhold i bloggen. :) Det er ganske mange her på forumet som har blogg, så hvis du går inn og ser litt i bloggene til forskjellige folk, så ser du hva de skriver om, og om de bruker mye bilder. Du merker sikkert selv hva du liker; om du liker mye bilder og lite tekst eller omvendt. Og hva du liker å lese om - kanskje liker du å lese om hundetrening, men ikke om turen på byn, eller motsatt. Som noen skrev, så er en blogg en slags dagbok på nett. Hva du vil skrive i den er helt opp til deg. Det kan være en hundetreningsblogg (som handler i hovedsak om hundetrening), eller det kan være en hverdagsblogg (som handler om hva du driver på med til vanlig, på skolen, fritiden osv), eller en politisk blogg (der du skriver om tanker rundt politikk), eller noe annet, eller kanskje en kombinasjon av alt! Kanskje vil du bare ha et sted å legge ut bilder du tar, og noen kommentarer - da gjør du det! Men som sagt, det beste tipset er å besøke flere blogger og se hvordan folk gjør det, hente litt tips og inspirasjon derfra og lage din egen vri! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eva: skal ikke prøve å komme med noen forklaring på hvordan du gjør det (jeg bruker ikke den bloggtjenesten du har lyst å bruke), men tenkte å gi deg et tips når det kommer til innhold i bloggen. :) Det er ganske mange her på forumet som har blogg, så hvis du går inn og ser litt i bloggene til forskjellige folk, så ser du hva de skriver om, og om de bruker mye bilder. Du merker sikkert selv hva du liker; om du liker mye bilder og lite tekst eller omvendt. Og hva du liker å lese om - kanskje liker du å lese om hundetrening, men ikke om turen på byn, eller motsatt. Som noen skrev, så er en blogg en slags dagbok på nett. Hva du vil skrive i den er helt opp til deg. Det kan være en hundetreningsblogg (som handler i hovedsak om hundetrening), eller det kan være en hverdagsblogg (som handler om hva du driver på med til vanlig, på skolen, fritiden osv), eller en politisk blogg (der du skriver om tanker rundt politikk), eller noe annet, eller kanskje en kombinasjon av alt! Kanskje vil du bare ha et sted å legge ut bilder du tar, og noen kommentarer - da gjør du det! Men som sagt, det beste tipset er å besøke flere blogger og se hvordan folk gjør det, hente litt tips og inspirasjon derfra og lage din egen vri! :)

Jeg har sett litt på bloggene til noen på dette forumet, selv om jeg ikke er fast leser på noen av dem. Eller, en av dem blir besøkt mer enn de andre. Også er jeg fast leser på noen av venninne mine sine blogger, de er som offentlige dagbøker.

Jeg blir vel å ha en ren bildeblogg i starten, men hvis jeg får hund blir det vel en del hundetrening der også tenker jeg :) Takk for tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Ikke for å kuppe tråden helt. Men er det noen som vet hvordan man kan få domenenavnet sitt til en wordpress blogg? Jeg har opprettet blogg, men vil gjerne bruke domene mitt på det :hmm:

Har webhotell + domene på one.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Bruk kode "alrute15" for å få 15% rabatt på ruta, rutebånd, blindspots og targets hos Drammen Hundepark. Gyldig til 15. oktober 2024 https://www.nettbutikk.drammenhundepark.no/categories/rute
    • Hei, er det noen som vet hva reglene er for å stille kirurgisk kastrert hannhund i utlandet er, eller hvor man kan finne slik informasjon? Jeg vet at NKK tillater å stille kastrert hannhund dersom det er gjort av medisinske årsaker og hvis man kan fremvise attest for at hunden hadde to normale testikler før kastrering. Men gjelder dette også hvis man ønsker å stille hunden for eksempel i Sverige, Finland, Frankrike etc? Eller har alle land ulike regler? Noen som eventuelt vet hvilke land som godkjenner det eller land som ikke tillater å stille kastrert hund (uansett om det er gjort av medisinske årsaker?😊
    • Hvis hun fortsatt bruker samme metodene er det jo "bare" å anmelde igjen. Ellers ville jeg sendt formelle henvendelser til klubben og NKK.
    • Jeg klagde på dette hos NKK inne på FB da det kom opp at de lot henne holde på. Det ble slettet og jeg fikk "mute" for en tid. Skremmende holdning. jeg kjenner personen fra hestemiljøet helt tilbake til 1988  da jeg kommer fra og har bodd 3 il fra hennes hjemsted. Kjenner og tilk henne fra hund selv om jeg har hatt nada med henne å gjøre.. jeg anbefaler at dere går inn og leser de grusomme sms som ble sendt mellom henne som eier og driver av kennelen - og de to ansatte..saken er mye verre enn det virker i media. Mangelen på respekt og empati er hårreisende.  Hun skal og ha blitt dømt for vold mot menneske og er kjent i området for å være "feisty". hvis man kan si det sånn.. sier ikke mer om  saken.. men rapporter og boikott.. Den som blir direkte berørt må være flink å si i fra.. Kanskje det er på tide at NOAH kommer på banen??
    • Skriv litt fort her men veit at mensen er noe kvinner har å ikke hunder. Men trudde du klarte å slå 2 fluer sammen ✨️ Vi har fikset alt å funnet ut av alt så går det ikke Ann å slette innholde heller  Så andre som sere dette så all good ok8 vi fant ut av problemet 😄
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...