Gå til innhold
Hundesonen.no

Sportrening 21./22. november?

Ingvild

Recommended Posts

Den forrige sportreningsdagen vår gikk jo kjempefint, så det kunne jo kanskje være hyggelig å gjenta det? Siden jeg er slu og sleip foreslår jeg at vi tar det lørdag 21. eller søndag 22. november, siden det er den eneste helga jeg er ledig framover. :flowers:

Når det gjelder sted, var det jo i grunnen veldig greit å ha det der vi var forrige gang (altså på Sivilforsvarets parkeringsplass ved Ringvål/Hestsjøen-ish). Ellers er det jo mye fint sporterreng ved Nidarosbanen, men der kan det vel hende at andre også benytter seg av helga og drar for å trene (dessuten veit jeg ikke om det er noen som har veldig skuddredde hunder? For i så fall er det et veldig uegnet område å være på, liksom). En tredje mulighet er å ta av mot Dragsten fra veien som går rundt Jonsvatnet, også følge den veien til man kommer til parkeringsplassen ved stien som går inn til Saksvikvollen. Der er det en del ok terreng tror jeg, i tillegg brukes det ikke så mye når det ikke er snø.

Til sammen har vi vel nok ledige bilplasser til at de som ikke kjører kan få sitte på, så vi slipper å måtte ta det i nærheten av der bussen går. Jeg kjører i alle fall stasjonsvogn og har plass til 2-3 stykker til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke helt jeg, har veldig lyst til å være med. Men jeg kommer til å være veldig trøtt etter fredag, og Maja kommer sikkert til å være sliten etter en hel dag med trening - lørdag. Så tror nok desverre vi ikke kan komme den helga :flowers:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*klippe*

En tredje mulighet er å ta av mot Dragsten fra veien som går rundt Jonsvatnet, også følge den veien til man kommer til parkeringsplassen ved stien som går inn til Saksvikvollen. Der er det en del ok terreng tror jeg, i tillegg brukes det ikke så mye når det ikke er snø.

Området der er ett yndet område for de fleste som trener spor. Både for hundeklubber og politiet/forsvaret.

Vi kan dessverre ikke den helga, Junior fyller år den 22/11 og begge dagene er vi travelt opptatt med selskap :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
    • Jeg har jo vært inne på tanken, særlig nå i perioden jeg ikke fikk lekt med han. Men i utgangspunktet bør det være mer enn nok. I tillegg til korte lufteturer er han en time i skogen ila formiddagen, og får en økt eller to med spor/lydighet/felt/rundering ila ettermiddagen/kvelden. Jeg har sluttet med all trening inne fordi det tydelig bygger stress, men han bør ikke være understimulert totalt sett. Mellom øktene får han også mye ro og søvn
    • Du har en ganske aktiv hunderase, hvor mye aktivitet får han i løpet av en dag? Selv om han ikke har kunnet leke har han vel fått både tur og aktivitet, håper jeg? Hodearbeid, søk, triksetrening? Jeg ville lagt mer arbeid i ro og trygghet rundt måltider, og ro- og hodetrening etter trening og hundemøter og andre stressede situasjoner.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...