Gå til innhold
Hundesonen.no

Buss/tog Arendal-Elverum?


Argyr

Recommended Posts

Hva er rimeligste løsning hvis man vil komme seg fra Arendal til Elverum med buss eller tog? Skal helst ende opp i Elverum sentrum.

Jeg blir helt forvirra når man har både konkurrenten, nettbuss og diverse andre pluss nsb, og priser er vanskelig å oppdrive hos flere. :twisted: Bytter er greit det altså, men helst ikke mer enn to eller tre. Dør heller ikke av omveier, det er prisen jeg lurer mest på. NSB er jo ganske billige, men tog fra Arendal blir mye styr, kanskje lurt med buss til Oslo og tog derfra?

Hjelp, noen? Hvem er billigst? :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men tog fra Arendal blir mye styr

Hvorfor er det styr? Det var ihvertfall ikke styr å ta tog fra Arendal til Drammen... Hvis du tenker på å komme deg til toget, så kan jeg sikkert kjøre deg til toget hvis du ikke reiser på en sånn helt ukristelig tid... :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det styr? Det var ihvertfall ikke styr å ta tog fra Arendal til Drammen... Hvis du tenker på å komme deg til toget, så kan jeg sikkert kjøre deg til toget hvis du ikke reiser på en sånn helt ukristelig tid... :rolleyes2:

Altså, tog Arendal-Elverum blir sånn:

Komme seg til toget i Arendal

Arendal - Nelaug

Nelaug - Oslo

Oslo - Hamar

Hamar - Elverum

Reisetid 7 timer

Tror jeg konkluderer med at konkurrenten eller nettbuss er greieste alternativ, buss fra Fiansvingen og bytte i Oslo og Kongsvinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, tog Arendal-Elverum blir sånn:

Komme seg til toget i Arendal

Arendal - Nelaug

Nelaug - Oslo

Oslo - Hamar

Hamar - Elverum

Reisetid 7 timer

Tror jeg konkluderer med at konkurrenten eller nettbuss er greieste alternativ, buss fra Fiansvingen og bytte i Oslo og Kongsvinger.

Men det er jo sååå mye mer behagelig å reise med tog enn buss! *hater buss*

Men nå skal jo ikke jeg være med, så hva jeg mener spiller egentlig ingen rolle :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville valgt tog til Hamar og buss derfra... Når det er så langt så tror jeg jeg hadde blitt gal av buss! :whistle: Men ellers har jeg ikke så mye annet lurt å si enn at det går (gikk iallefall på den tiden jeg var togvertinne...) tog direkte fra Sandefjord (mulig lengre også?) til Hamar. Ikke alle tog, men noen avganger hver dag. Før iallefall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke buss er så ille jeg, på lange strekker kan man jo sove. Jeg sovner som en stein i bil, buss, tog og sånt. :whistle:

Men nå får jeg se om jeg i det hele tatt reiser da, er ikke lysten på å være mutters alene i Elverum i tre dager, tror det kan bli noget kjedelig. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...