Gå til innhold
Hundesonen.no

The Host


Guest Jonna

Recommended Posts

Hey guys, great news! The Host is on its way to the big screen:

Variety.com: "Twilight's Meyer..."

I'm so excited to be working with Nick Wechsler, and Steve and Paula Mae Schwartz to bring The Host to a visual format. They've all been a dream to work with, so lovely and collaborative, and I feel like we're in a really good place to make a great movie together. And then to have Andrew Niccol writing and directing? Truly awesome. If you've never seen Gattaca, go watch it now. One of my favorite movies of all time. It's such a great example of character driven science fiction, which is ideal for The Host, no? I'm having an absolute blast imagining different dream casts, which I would post if people didn't take my silly blogs so seriously these days. I'm looking forward to seeing the cast lists you come up with in the fansite forums, and if any of them match mine.

So, very exciting. Yay Host!

XO

Steph

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som jeg må somle meg til å lese den da. Eller prøve på nytt heter det vel, jeg fikk jo den tragiske hendelsen på lydbok med 1 og siste kapittel :twisted:

Ja der må du få ut fingern! Nå vet jeg ikke om dette er noen reklame for boken (for jeg orket ikke Twilight så hvis man er Twilight fan så blir man kanskje ikke the Host fan), men jeg likte The host ganske godt - fantastisk flott vri hun Meyers har i boken der vedr hvem som er "jeg" i boka - kjempegreie. Det eneste som trekker ned er at jeg synes vel egentlig ikke hun skriver så veldig bra.. men plottet her var så flott at det gjorde ikke så mye..

Og ja, jeg vil gjerne se filmen når den kommer - forutsatt at de kan love fine effekter og "nøyaktig miljø" i henhold til beskrivelsen i boken!

PS Jeanette - og eventuellt andre fantasy-lesere - Joe Abercrombie har kommet med en ny bok etter the First Law serien, "Best served Cold", andre "hovedpersoner" men samme verden.. og med verdens mest elskelige barbar, enda mer elskelig enn Logan t.o.m. - Shivers - som forsøker bli et bedre menneske men han sliter litt med det pga jobben han måtte ta.. og et ekkelt par som lever av å forgifte folk, og for et gift arsenal de to har.. og en leiemorder som er opphengt i tall, får ut tallmagi av alt.. en god del humor innimellom skrekkelige ting.. anbefales!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh.. Hvor bestilte du fra for å få den så sent da? Den finnes jo "overalt" med kortere leveringstid :flowers: Pris som er faktor kanskje...?

Amerika. Jeg kunne jo egentlig bare gått i en bokhandel her i nærheten og kjøpt den på engelsk i pocketutgave. Men jeg ville ha den i hardperm og billigere, og siden jeg alikevell handlet derfra tok jeg med den med det samme :whistle: En annen grunn er at jeg har så mange bøker jeg vil lese som jeg allerede eier, så jeg trenger den ikke .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat fått den og begynt å lese (er jeg forresten den eneste som liker pockets best? Synes de er mye greiere å holde på med enn hardperm), og så langt ELSKER jeg den. MYE bedre språk enn Twilight, synes jeg, og mye mer original historie. Har ikke kommet så langt enda, men som sagt, veldig god start. Blir gøy med filmen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat fått den og begynt å lese (er jeg forresten den eneste som liker pockets best? Synes de er mye greiere å holde på med enn hardperm), og så langt ELSKER jeg den. MYE bedre språk enn Twilight, synes jeg, og mye mer original historie. Har ikke kommet så langt enda, men som sagt, veldig god start. Blir gøy med filmen!

Enig i alt! :flowers: Elsker boka, elsker språket, elsker pocket!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så pent å se på som hardperm :ahappy:

Neida, men jeg blir så "redd" for boka når jeg leser den i pocket utgave. Den går så fort istykker også blir permen stygg :)

Hahah, høres ut som søstra mi. HVIS DU SKAL LÅNE DEN BOKA, SÅ IKKE ÅPNE DEN SÅ MYE AT DET BLIR STRIPER BAK PÅ PERMEN!! :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahah, høres ut som søstra mi. HVIS DU SKAL LÅNE DEN BOKA, SÅ IKKE ÅPNE DEN SÅ MYE AT DET BLIR STRIPER BAK PÅ PERMEN! :rolleyes2:

HAHA! :ahappy:

Men jeg tenker bare slik når jeg leser den selv da, hvis jeg låner den bort til noen er det jo mitt valg å låne den bort :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amerika. Jeg kunne jo egentlig bare gått i en bokhandel her i nærheten og kjøpt den på engelsk i pocketutgave. Men jeg ville ha den i hardperm og billigere, og siden jeg alikevell handlet derfra tok jeg med den med det samme :rolleyes2: En annen grunn er at jeg har så mange bøker jeg vil lese som jeg allerede eier, så jeg trenger den ikke .

Skjønner!

Har akkurat fått den og begynt å lese (er jeg forresten den eneste som liker pockets best? Synes de er mye greiere å holde på med enn hardperm), og så langt ELSKER jeg den. MYE bedre språk enn Twilight, synes jeg, og mye mer original historie. Har ikke kommet så langt enda, men som sagt, veldig god start. Blir gøy med filmen!

Pocket for the win! :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat fått den og begynt å lese (er jeg forresten den eneste som liker pockets best? Synes de er mye greiere å holde på med enn hardperm), og så langt ELSKER jeg den. MYE bedre språk enn Twilight, synes jeg, og mye mer original historie. Har ikke kommet så langt enda, men som sagt, veldig god start. Blir gøy med filmen!

Men er den på norsk? Tenkte å kjøpe den til en venninne og hun foretrekker å lese på norsk (og jeg kan mene hva jeg vil, men blir utrolig teit å kjøpe den på engelsk bare fordi jeg mener det er best:P)

Jeg har nemlig ikke klart å få tak i pocket på norsk - men kanskje jeg er blind?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Hill’s ID boksemat har vært redningen de gangene jeg har hatt erfaring med skikkelig mage-/tarminfeksjon hos hund, ikke vet jeg hvorfor denne maten er så effektiv sammenlignet med vanlig skånekost, men det er det. Burde brukes etpar dager lenger enn man tror er nødvendig, og gjerne også DiaTab eller medisinsk kull som tilskudd.
    • Vil gjerne høre deres erfaringer om hund og diare, om hvor langvarig en mage-/tarminfeksjon kan være:  Tispen min er snart 9 år gammel. For halvannen uke siden fikk hun løs mage/diare. Etter noen dager ga jeg henne probiotika, uten at det så ut til å hjelpe.  Tok kontakt med veterinærklinikken, der klinikksekretæren mente at det ikke var noen grunn til konsultasjon så lenge hun var pigg og hadde matlyst. Hun foreslo å bruke Webiotic.  Tispen fikk Webiotic i tre dager, og avføringen ble normal. Nå, tre dager etter avsluttet kur, har diareproblemet kommet tilbake (oppe to ganger i natt...). Jeg har gitt henne probiotika. Det er nå helg, og problemet er jo ikke akkurat akutt. Men har tenkt å ta kontakt med veterinæren igjen på mandag.  Jeg vet jo ikke om klinikken vil mene om tispen "kvalifiserer" til konsultasjon, siden dette ikke ser ut til å gi seg. Bør jeg insistere? I bakhodet lurer jo tanken på tarmkreft. Men altså, hunden virker pigg og spiser. Hadde blod i avføringen tidlig i sykdomsperioden, men ikke nå.  Noen som har noen erfaringer å komme med?  
    • Så denne tråden nå og vil bare skyte inn noe; Det er altfor tidlig å forvente noen som helst grad av renslighet for en valp på den alderen. Den har ikke rukket å utvikle blærekontroll nok til å engang vite i forkant når den må på do. Den vet det ikke før den plutselig tisser seg ut. Nå er det en stund siden du skrev innlegget, og jeg antar at du har begynt å se forbedringer på denne fronten den siste tiden?    
    • Jeg har latt oppdretter bestemme valp til meg. Også da det sto mellom 2 av forskjellig farge, og jeg helst ville ha en av dem. Men jeg tenker at det er greit å si ifra til oppdretter at man ønsker seg en spesiell farge.  En venninne kjøper nå en valp. Hun bestilte den mørkeste valpen, for den syns hun var penest. Oppdretter sa at det ikke var valpen som passet best min venninne. Men hun fikk kjøpe den likevel. Regner med at det går greit uansett  👍
    • Stakkars lille Izuba ❤️ og deg  Jeg har av og til sett huggorm når vi har vært på tur. Og da har gjerne bikkja allerede passert den på stien 😱 Det har gjerne gått bra fordi hunden ikke har tråkket på den, eller prøvd å snuse/sjekke hva den er. Liker ikke hoggorm når jeg er på tur med hunden 😧
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...