Gå til innhold
Hundesonen.no

Rottweiler oppdretter

zikzakk

Recommended Posts

Skrevet

Anbefaler ikke å kjøpe uregistrerte(sa hun mens hun titter ned på den uregga rottisen på sida) For en vet lite om slekt, og det er per definisjon en blandingshund.

Står heller ikke om foreldrene er HD røngtet - som det er en del på på rasen.

Og så vidt meg bekjent så er det ingen som stryker på MH da det er en beskrivelse og ikke en test ( Så be om å få se testen)

Men aller helst råder jeg deg til å spørre om hjelp til å finne en seriøs oppdretter her: Rottweilerforum

Det er ikke mangel på rottweilere med stamtavle verken i Norge eller Sverige, og selv om det kan være vanskelig å finne frem i kulljungelen vil jeg anbefale deg til å høre med rottweilerklubben og deres valpeformidling/liste. Der oppfyller iallefall foreldredyrene minimumskrav.

Her får du det fra en som har lært mye som hun burde lært før valpen kom i hus, etter den faktisk kom.

Men jeg er etterpåklok og bedre rustet til neste valp en gang skal komme ;)

Kjenner forresten ikke til denne oppdretteren

Edit: Må legge til at bikkja mi er herlig, og det har gått bra på tross av min naive holdning til "oppdretter", men satser ikke på å bl like heldig med samme slurv neste gang :P Og det jeg skriver nå, er det jeg skulle pnske noen hadde ristet inn i meg for 14 mnd siden

Skrevet

Signerer på rottisembla pluss det at prisen alene gir meg en wake up call da en rottis valp normalt sverige, dk og norge koster 12 000,-

Skrevet
Signerer på rottisembla pluss det at prisen alene gir meg en wake up call da en rottis valp normalt sverige, dk og norge koster 12 000,-

;) Er då enda godt at min etterpåklokskap støttes av andre :P

Og ja prisen er en wake up.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• @Carro92 kan kanskje tipse om noen? Jeg kommer ikke på noen akkurat nå, men har jo møtt noen i tiden jeg var aktiv i hundesport, så mulig det dukker opp noen navn etterhvert.
    • Hei!  Noen som har erfaring med oppdrettere av Whippet på Østlandet som avler robuste og stødige valper? Som har mye (eller mest) fokus på mentalitet, gemytt og personlighet? (Som kanskje ikke bare lar deg velge den valpen du selv vil, men som prøver å matche personligheter?) Eller er ikke dette vanlig blant whippet?   Spør fordi vi er et hjem med barn, og ikke planlegger utstilling.    På forhånd takk for svar😊 
    • Det er nok en helt normal valp dere har. Det er mye arbeid og tålmodighet, og faser man må gjennom, rett og slett.
    • Vi har møttes ute å gått sammen på litt avstand før de har fått lov til å være løse og leke sammen. Han er ikke spesielt interessert i andre hunder. kan legge til at han er en hun med litt lite tegn. Går fra null til hundre. Han kan ligge å sove og Bergan våkner er det første han gjør å bite, og da voldsomt og ikke kose biting. Vi har ofte skjønt at dette er et tegn på at han må på do og prøver å ta han ut før dette skjer. Vi prøver også å få lagt han, avledet han før han blir overtrøtt, med noe varierende hell. Som sagt går han fra 0-100 når det først starter. vi har vært hos dyrlege og utelukket at det er noe galt. 
    • Når dere er med andre valper, har dere gått litt tur sammen først uten å hilse, eller bare sluppet de sammen for lek? Det er ofte litt voldsomt for dem, og bedre om de får bli vant til hverandre på trygg avstand og tid til å lese hverandre først, før de leker.  Ellers er det nok bare å være konsekvent og holde ut, siden tannfellingen knapt har startet.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...