Gå til innhold
Hundesonen.no

Noen som vil ri i Oslo?

ida

Recommended Posts

Skrevet
Lurer på om det er noen som vil ri, jeg.... Noen som kan ri, da.

Ja, Marie kommer på torsdag, hun. Det blir kjempekoselig og Ia gleder seg til å ri en skikkelig tur. :ahappy: Er det flere som vil komme en tur? Misty er en snill og grei hest, men hun er ikke ridd så veldig mye. Derfor bør det være en trygg og kompetent person som rir henne. Vi holder til inne i Østmarka og har verdens herligste turterreng på alle kanter. :whistle: Jeg klarte ikke å finne tilbake i "Akkurat nå", så kanskje noen allerede har svart. :ahappy:

Skrevet

Vi skal jo ha hestene noen uker til. Kanskje du blir frisk før det? To år er ingenting. Hadde ikke ridd på 35 år, før jeg satte meg på Sonata for et par år siden, jeg. Det er som å sykle, kan du det så kan du det. Iallfall det grunnleggende. Man begynner ikke å hompe og vifte med tøylene, liksom. :whistle:

Skrevet
Vi skal jo ha hestene noen uker til. Kanskje du blir frisk før det? To år er ingenting. Hadde ikke ridd på 35 år, før jeg satte meg på Sonata for et par år siden, jeg. Det er som å sykle, kan du det så kan du det. Iallfall det grunnleggende. Man begynner ikke å hompe og vifte med tøylene, liksom. ;)

Å så gøy ja da skal jeg virkelig jobbe med å bli frisk! Jeg savner sykt mye å ri! Da underretter jeg i denne tråden når jeg er frisk :P ?

Skrevet

Tusen takk! Men tror ikke jeg egner meg på en "skikkelig" tur, heller mer mot terapiridning *ler* Balansen min er ikke helt i vater enda. Likevel, det høres nå utrolig moro ut ;)

Hvorhen i østmarka er det?

Skrevet
Tusen takk! Men tror ikke jeg egner meg på en "skikkelig" tur, heller mer mot terapiridning *ler* Balansen min er ikke helt i vater enda. Likevel, det høres nå utrolig moro ut :P

Hvorhen i østmarka er det?

Mellom Rustadsaga og Skullerudstua. 6,5 kilometer til Mariholtet. ;)

Skrevet

Ååååe, kan ikke du ta med hesten til Bergen? ;) Jeg savner å ri.... "Min" ridetraver (!) er i Stavanger for tiden, dritkjipt.... *sutre*

Skrevet

Savner å ri, og kan det vel, men det er en del år siden jeg har gjort mer enn å bare ta en ridetur i året.

Er sjuk nå, men teoretisk sett holder dere til i nærheten av her jeg bor, ikke at jeg er så kjent da...

Skrevet

Hmm.. det hørtes ut som noe å vurdere.. får ikke ridd så veldig mye for tiden!

Eneste er at ting går i 100 for tiden, har knapt nok tid til å spise og sove. Men hvis jeg ser et lite smutthull (evt. i en helg) så skal jeg si ifra!

Skrevet

Jeg vil, jeg vil! Red fast i 11 år jeg, før jeg dessverre måtte prioritere tid og penger for snart 3 år siden *savne hester*

Skrevet

Så hyggelig at dere vil ri. Siden det bare er Anette som har nummeret mitt, legger jeg det ut, jeg.

480 52 804

:ahappy:

Skrevet

Siden det er jeg og en venninne som har annsvaret for hestene (deribland også ridninga) kan dere godt kontakte meg istedenfor :banana:

Vi vil jo gjerne få ridd bittelitt selv og, mamma :ahappy:

46690078

Skrevet
er det vanskelig å komme seg dit med kollektiv transport?

Nei, absolutt ikke :ahappy:

Hvis du kommer deg til Oslo sentrum (Jernbanetorget), tar du 70-bussen til endestasjonen. Da er det 10 min og gå :banana:

Skrevet

Kom igjen, daa! :D

I dag og er hun jeg deler annsvaret med borte, så en sal er leedig! :icon_redface:

EDIT: Ser at mamma bare har fortalt om "vanskelige" Misty her (som forsåvidt er nydelig om du vet hva du gjør). MEN vi har altså en hest til, Sassey. Sassey er litt sær. Hun takler ikke erfarne ryttere om hun ikke kjenner dem godt. Men hvis det er noen soniser der ute som absolutt ikke kan ri, men har lyst til å prøve, er dere hjertelig velkomne til å prøve verdens herligste nybegynnerhest. Hun elsker nemlig ryttere som ikke krever noe av henne :whistle:

Som sagt, så finner dere meg på 46690078 :)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...