Gå til innhold
Hundesonen.no

Dårligste film

JailyTina

Recommended Posts

Skrevet
Hehe, jeg liker'n. Men jeg liker egentlig Terry Gilliam også, da. :whistle:

Gi deg da, har du aldri sett dårligere?? Jeg synes den var veldig bra jeg. Men jeg liker den typen filmer og da.

Nope. Ekkel, skummel film. Men så er jeg litt sær, da :ahappy:

Skrevet
American History X

Har hørt at det skal være en fantastisk bra film som du bare må få med det. :ahappy:

Åh, den norske grøsseren rovdyr! Noe av det dårligste innen grøss jeg har sett. Elendige skuespillere og dialoger.

Men den var skuuuuuummel ! :whistle:

Skrevet

Den dårligste filmen jeg har sett? Det er jo litt vanskelig å si i grunnen. Noen filmer ser jeg selv om jeg vet at jeg ikke kommer til å synes at de er spesielt bra, og da blir jeg jo heller ikke så veldig overrasket over at filmen faktisk er dårlig. Andre filmer derimot, har jeg forventninger til at skal være nokså bra, men så oppfyller ikke filmen disse forventningene i det hele tatt. Et par eksempler på det er Traffic (som tross alt er en nokså kritikerrost film, men som bare varte og varte og varte uten at det skjedde noe i det hele tatt (mamma og jeg så den sammen og etter en time gadd vi ikke mer, så vi begynte å se noen Friends-episoder i stedet liksom)) og Kautokeinopprøret (som jeg ikke så da den gikk på kino, men som jeg fikk med meg at var en "stor, norsk spillefilm" og som mange av mine venner sa var kjempebra. Da jeg endelig fikk sett den, syns jeg den var helt forferdelig kjedelig og dårlig).

Skrevet
Har hørt at det skal være en fantastisk bra film som du bare må få med det.

Ja, fordi det er en idealisering av at alle nynazister er forferdelige, dårlige og verdiløse mennesker - og siden det er en sosialt opphauset og akseptert mening så blir det nødvedigvis slikt. Ikke bare viser den til et skjevt bilde, men den er unødvendig "overrated" og popularisert pga temaet, ikke den filmatiske kvaliteten. Fortjener absolutt ikke sin plass på top 250 hos IMDb.

Kautokeino Opprøret så jeg på kino og på tv, og jeg likte den veldig godt. Men man må kanskje være nordlening for å like den? :whistle: Lar meg lett fascinere over hvordan det var her oppe for bare kort tid siden - hvor store forskjellene faktisk var.

Skrevet

Den flaueste film ejeg har sett er iallefall crossroads til Britney. Gjør meg ingenting at hun la skuespillerkarrieren på hylla etter den og overlot rollen der til lillesøster...

Skrevet

Det skal mye til før jeg syns en norsk film er god. Vet ikke hvorfor, men de får det bare ikke til. "Fritt villt" filmene, for eksempel. :whistle::ahappy:

Skrevet
Den flaueste film ejeg har sett er iallefall crossroads til Britney. Gjør meg ingenting at hun la skuespillerkarrieren på hylla etter den og overlot rollen der til lillesøster...

Den hadde jeg helt glemt! :P (Og den var jeg til og med på kino og så når den kom.... ;) )

Skrevet
Men den var skuuuuuummel ! :blink:

Mulig det bare er jeg som er herdet da,men jeg fikk ikke skummel-følelsen en eneste plass av den filmen.. :P

Ja, fordi det er en idealisering av at alle nynazister er forferdelige, dårlige og verdiløse mennesker - og siden det er en sosialt opphauset og akseptert mening så blir det nødvedigvis slikt. Ikke bare viser den til et skjevt bilde, men den er unødvendig "overrated" og popularisert pga temaet, ikke den filmatiske kvaliteten. Fortjener absolutt ikke sin plass på top 250 hos IMDb.

Er det? Da ser ikke vi det samme i den filmen ihvertfall. Og hvordan kan du si at den viser til et skjevt bilde? Kjenner du til alle nynazistmiljøer?

Når det er sagt er ikke dette min favorittfilm heller, men er ikke helt enig med deg forde ;)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Nydelig puddel! Selv om du var uheldig med denne så finnes det nok stabile og roligere puddler av begge kjønn. Det handler mye om gener og litt om trening. Men jeg tenker med en gang standard labrador av beskrivelsen din. Det er sjelden mye lyd, de er arbeidssomme, men (som alle raser) tåler en rolig dag så lenge de ellers får det de trenger av aktivisering både mentalt og fysisk. Ellers ville jeg kanskje tatt en titt på springer spaniel, men de kan ha litt lyd. Faktorer som spiller inn er hvor mye aktivitet du ser for deg i hverdagen, og hvor mye pelsstell som er ok. Med puddel er du jo litt vant til pelsstell, så jeg antar det går fint?  Puddel med litt bedre research både på oppdretter og linjer kan jo også være en mulighet. De er flotte arbeidshunder, og det er jo en grunn til at de er brukt som servicehunder - da skal de tåle det meste av ulike situasjoner i ulike omgivelser. Hvis det kun var stresset hos denne hunden du ikke likte med puddelen så ville jeg dratt på noen puddeltreff og snakket med noen oppdrettere.
    • Fine puddelen som var min, for å få litt farge inn her 💚
    • Det er sikkert mer enn nok folk som stiller slike spørsmål, men den som intet våger intet vinner 😇 Jeg skal i løpet av de neste par årene få meg en ny hund, men sitter veldig fast når det kommer til valg av rase.. tidligere har jeg hatt Cardigan Welsh Corgi (fikk henne da hun var nesten 10, så ikke full erfaring her) og Storpuddel fra en oppdretter jeg ikke var helt fornøyd med (jeg ba om en rolig og stabil hund jeg kanskje kunne bruke som besøksvenn, fikk en stresset type som hun ville jeg skulle bruke til agility. Da det viste seg at jeg ikke kunne tilby ham en rik nok hverdag som enslig person i leilighet var hennes råd "legg ham ut på Finn). Jeg har noen ønsker til hund:  * Ikke en utpreget varsler. Vi blir to som er relativt sensitiv for lyd, så mye piping og bjeffing inne orker vi ikke.  * Lettrent hund som jeg kan trene lydighet med. Storkoste meg med puddelen og han ga meg mye suksess og mestring, dette vil jeg ha mer av.  * Stabil mentalitet med mulighet til å sitte i ro ute. Dette hadde ikke puddelen. Han er nå snart 6 år gammel og i nytt hjem, men kan fremdeles ikke stå i ro ute uten å få meltdown. Inne var han helt nydelig.  * Energi til trening, men tåler noen dager innimellom med mindre aktivitet. * Ok størrelse, helst rundt medium/"normal" størrelse et sted. Ønsker lydighet og kanskje sykling innimellom, men ikke så stor at den ikke kan være med overalt ellers (som ut i kajakk, kanskje). * Mulighet for å bo med katt uten at det skal være en reell risiko for at jaktinstinkt tar over.. Har vurdert å gå over til tispe etter dramaet med puddelen. Det virket som det slettes ikke var uvanlig med disse litt høyspente guttene som endte opp med å omplasseres fordi de ble "for mye" og jeg har ikke lyst til å gi gjennom det igjen. Har vurdert puddeltispe, feks. Corgien min elsket jeg, men de beina var utrolig upraktisk innimellom..
    • Ingen av dem. Oslo Hundeskole har veldig mange instruktører, og de velger selv metode. Det betyr at du ikke vet på forhånd om de bruker straff og gammeldagse metoder eller 100% positivt med bare belønning. Norges Hundeskole har jeg ikke noen nyere erfaring eller kunnskap med. De har pleid å være helt ok, men også hatt bruk av straff og korreksjon. Hvis du er på den siden av byen kan jeg anbefale Smarthund som har kurs på Fornebu, eller Din Beste Venn på Høvik. De har flinke instruktører og bruker bare positive metoder.
    • Heisann!  Vi venter på valp og jeg har veldig lyst til å gå valpekurs (potensielt også flere kurs) - vi holder til på Østlandet, like utenfor Oslo. Av de som dukker opp når jeg googler er Oslo Hundeskole og Norges Hundeskole. Begge har avdelinger ved Asker og Bærum som er det som blir mest aktuelt for vår del. Vil noen komme med tips til hvilken vi bør velge? Har du personlig erfaring eller preferanser? 😊 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...