Gå til innhold
Hundesonen.no

Dvergpuddelen Stella


Guest Stella
 Share

Recommended Posts

Tenkte det var på tide med en presentasjon av Stella. Har ikke så mange fine bilder, men de jeg har gir kanskje et lite inntrykk av henne hvertfall :aww:

Stella er en brun dvergpuddeltispe. Min første dverg, og jeg må si jeg er totalt forelsket :) . Hun er per dags dato ca 31cm høy og veier 4.3kg.

Første møtet, bildet er tatt hos oppdretter. Hun var 4mnd gammel:

bruntispe1red.jpg

Første bilder tatt etter hun kom til meg:

Stella1806091red.jpg

Stellahagen1.jpg

6mnd gammel:

Stella6mnd2red.jpg

Stella6mnd1red.jpg

Hun synes ikke det er særlig gøy å skulle se pen ut, så bildene ble så som så... Hun er også skamklippet med maskin, deilig i sommervarmen :)

dele opp..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå, 8mnd gammel:

Stella7mnd4.jpg

Stella7mnd1.jpg

Stella7mnd2.jpg

Stella7mnd3.jpg

Dette er altså ingen utstillingspuddel, og jeg liker de best med litt mer praktisk pels. :aww:

Vi skal etterhvert prøve oss litt i ag tenkte jeg, hun viser iver og glede når vi leker oss med hindrenne på ag-ringen her i nabolaget. Hun er kjapp og lykkelig, veldig "puddel", og jeg elsker henne! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var Stella, en venninne og jeg i agilityringen og lekte oss litt :twisted: Vi har ikke trent seriøst, bare noen få ganger, og helt på "lekenivå", så vi er ikke spesielt flinke, men vi koser oss likevel! Det ble tatt noen bilder, dette er de som ble best:

Stellaagillity3.jpg

Veldig klar for å sette igang!

Stellaagillity1.jpg

Stellaagillity2.jpg

Stellaagillity5.jpg

Stellaagillity6.jpg

Stellaagillity7.jpg

Stellaagillity4.jpg

Første gangen vi prøvde vippa, litt forsiktige :P Stella tok det med fatning, men det var litt ekkelt, så vi må nok leke en del med den før den blir trygg.

Vi har det veldig moro i ringen, og Stella er flink. Moro å jobbe med en hund som er så villig og har det så moro!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Datt innom denne tilfeldig, hadde helt glemt at jeg hadde en tråd om Stella allerede :)

Vi får fylle inn litt mer bilder og slikt da! Stella blir ett år 4. februar. Vi (les: jeg, Stella har jo ingen anelse om hva en bursdag er) gleder oss veldig! Men en slik dag betyr også at nå begynner det seriøse livet! Sjekking av diverse kroppsdeler, seriøs trening og utstillinger venter oss i nær fremtid. Men i dag var det mest moro på plakaten, og her er litt bilder (beklager kvaliteten :) ):

Stellapokkjan101red.jpg

Stellapokkjan102red.jpg

Stellapokkjan103red.jpg

Stellapokkjan104red.jpg

Stellapokkjan105red.jpg

Stellapokkjan106red.jpg

Stellapokkjan107red.jpg

Stellapokkjan108red.jpg

Stella i vill lek med fransk bulldoggen Pøkk! De har virkelig funnet tonen og leker skikkelig røft og tøft. Hun leker ikke sånn med noen andre!

Stellajan101.jpg

Sånn så hun ut for to dager siden. En stor pelsdott!

Stellajan103.jpg

Så ble hun klippet, så slik ser hun ut nå :) Det å stå pent er ikke vår sterke side, så ikke se så nøye på det :) Vi jobber med saken..

Stellajan10ute1red.jpg

Stellajan10ute3red.jpg

Sånn! Jeg trenger kanskje ikke si at jeg virkelig elsker denne lille pelsdotten :) Og i dag er jeg ekstra ivrig med å få kommet igang med litt skikkelig trening fordi det gikk så fint da vi trente lydighet før lekingen med Pøkk. Hun ga meg så god kontakt! Veldig moro og det klør i fingrene etter å fortsette :)

Klem Stella og Cec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempesøt :) Likte veldig godt "skamklippen" på sommerbildene jeg, må si jeg ikke synes det er såå fint med "ballong" på hodet :)

"Ballongen" må til skal vi stille. Dette er faktisk en godkjent utstillingsklipp, den med minst pels. Så dette er så langt jeg orker strekke meg for å få henne stilt :) Det går an å ha et aktivt hundeliv med denne klippen, og hun slipper alle papilotter og strikker. Jeg synes denne klippen er råtøff da, men jeg liker ikke løvene (mest pga de lange ørene).

Når vi er ferdige med å stille vil hun være kort om sommeren og litt lenger om vinteren. Hun har en pelstype som tover lett så jeg gidder ikke ha mer pels enn nødvendig.

Skamklippet puddel er kjempefint, de er så pent bygde hunder at de absolutt ikke har vondt av å vise frem kroppen :) Litt kaldt om vinteren for en slik liten en bare. Bildet der hun er en pelsdott viser en pelslengde/mengde som gjorde at hun ikke frøys selv i -15! Men den krever børsting annenhver dag pga pelstypen hennes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelig søt lite puddel! :) Jeg liker også "skamklippen" best. Har ikke sett den fargen der noe mye på puddel, hvor vanlig er den? Var veldig passende i alle fall :)

Det er en del brune, men svart er den aller vanligste fargen. Så er vel hvit og brun de neste på lista, og så kommer SAR-fargene (sølv, rød og aprikos) som de mest uvanlige (av de som er godkjent). Rødt har blitt veldig poppis på dverg/toy siste årene, så det begynner å bli en del av dem.

Generelt er det lite pudler i andre farger enn svart man ser "ute i gatene", lurer på hvorfor.. Kanskje de fleste med andre farger er "innehunder som kun luftes i hagen og ellers er utstillingshunder"? Er dessverre mange slike småpudler. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...
Guest Stella

Haha, har helt glemt denne tråden! Rask oppsummering av ting som har skjedd siden sist:

Stella ble klippet ned i fjor vår, jeg klarte ikke å manne meg opp og stille henne og da snøen smeltet og det begynte å regne ble det så mye styr med pelsen at jeg klippet den av :whistle: Vi startet med å spare pels igjen i løpet av sommeren, og i november så hun sånn ut:

Stella1311101.jpg

Dette er tatt rett før hun ble stilt, i Kongsberg, med resultat (sorry om jeg sier det feil) 1. premie (rød) og hun ble plassert først i klassen. Jeg gikk med henne selv, og er superstolt av dette, både at hun fikk en strålende kritikk tross at hun ikke hadde løveklipp og at det var jeg som, for første gang, handlet en hund.

Så dro vi til veterinæren for tannrensing, PL-sjekk og røntgen av albuer og hofter, med det resultat at veterinæren (selv om jeg sa at de absolutt ikke måtte gjøre det) barberte halve det ene frambeinet hennes... :rolleyes2: Så da ble det ikke mer utstilling på oss. Helsesjekken resulterte i:

PL: 0/0

AD: A

HD: C

Noe som selvsagt skuffet ufattelig. Heldigvis har det ikke særlig å si, og jeg har valgt å ikke tenke så mye på det, annet enn ved visse aktiviteter og selvsagt ved eventuell avl.

I januar fikk jeg jobb, dvs bedre økonomi, og siden da har vi vært aktive! Vi gikk freestylekurs i mars og agilitykurs for noen uker siden. Stella imponerer stort! Så nå skal vi fokusere på trening fremover med mål å starte både agility, rallylydighet og kanskje lydighet i løpet av året.

Planene fremover er å gå MH nå i mai, veldig spennende!

I dag fikk Stella 17.-mai-klippen, en meget stram T60. Fargen har falmet ganske mye, til min store skuffelse, men jeg elsker den lille hunden så mye at jeg ikke "ser" det lenger.

Stella5111.jpg

Stella5112.jpg

Stella5113.jpg

Så det var en kjapp gjennomgang av hva som har skjedd i mitt og Stellas liv! Skal prøve å oppdatere oftere heretter! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...