Gå til innhold
Hundesonen.no

NKKs dommerlister for 2010 er delvis her

SFX

Recommended Posts

Skrevet
Oh, jeg skulle veeldig gjerne dratt til Harstad med Bella! Han som dømmer der satte henne opp til klassevinner med ck på NKK Kongsvinger i fjor, blant 14 tisper i åpenklasse. Men hun skal pares i desember/januar, så da spørs det.. Vurderer å ta turen om hun går tom. :) Håper oppdretteren min blir med å stiller henne. Ene hannen hennes fikk storcert og ble 4 bhk for den dommeren på Kongsvinger, så hun kan jo dra på cacibjakt med han.

Hehe, det tenkte jeg med en gang jeg så dommerlista - dit skal Mona! Og dit skal ikke jeg... :twisted:

Skrevet
Hehe, det tenkte jeg med en gang jeg så dommerlista - dit skal Mona! Og dit skal ikke jeg... :twisted:

Jeg tenkte at den dommeren var det noe kjent med, men måtte sjekke dogweb for å huske hvorfor han var så kjent. :)

Men er nok lite sannsynlig at jeg drar, med mindre jeg vinner i lotto eller noe.

Skrevet
Jeg tenkte at den dommeren var det noe kjent med, men måtte sjekke dogweb for å huske hvorfor han var så kjent. :twisted:

Men er nok lite sannsynlig at jeg drar, med mindre jeg vinner i lotto eller noe.

Prioritering. Droppe to-tre småutstillinger, så har du pæng til Harstad.

Skrevet
Prioritering. Droppe to-tre småutstillinger, så har du pæng til Harstad.

D-d-droppe utstillinger :twisted:

Blir nok heller at jeg må droppe Harstad(og et par til) til fordel for WW i Danmark.

Skrevet
D-d-droppe utstillinger :twisted:

Blir nok heller at jeg må droppe Harstad(og et par til) til fordel for WW i Danmark.

LOL! Fikk du vondt i abstinensen din, nå?

Skrevet

Jeg skal stille Kenzo i NKK Harstad som unghund og i NKK Tronheim som åpen, da utstillingen er akkurat på hans 2 års dag :twisted:

Skrevet

Hvordan kan uvitende ferskinger snoke seg til hva dommeren setter pris på av hunder?

Siden jeg bor i Kristiansand hadde utstillingen her vært morro, men jeg har jo en hund som krever en dommer som liker bruks- og ikke showlinjene...

Og så hadde det jo vært greit å vite hvor man kunne sneket for senere også:twisted:

Skrevet
Hvordan kan uvitende ferskinger snoke seg til hva dommeren setter pris på av hunder?

Siden jeg bor i Kristiansand hadde utstillingen her vært morro, men jeg har jo en hund som krever en dommer som liker bruks- og ikke showlinjene...

Og så hadde det jo vært greit å vite hvor man kunne sneket for senere også:twisted:

om du ikke har kjennskap til din egen rase/linjer så kan det være vanskelig å snoke det fram :)

Men en av mulighetene er å søke opp dommeren i SKK sitt arkiv og om dommeren har dømt din rase før. Du får da opp resultatene og har mulighet til å tenke deg til hva denne dommeren liker.

Skrevet
om du ikke har kjennskap til din egen rase/linjer så kan det være vanskelig å snoke det fram :twisted:

Men en av mulighetene er å søke opp dommeren i SKK sitt arkiv og om dommeren har dømt din rase før. Du får da opp resultatene og har mulighet til å tenke deg til hva denne dommeren liker.

aah! takk for tips. Da kan man søke opp og snoke hva dommeren har dømt og så snoker man opp hva slags hunder og linjer det er ett annet sted;) he he, takker:)

Skrevet
aah! takk for tips. Da kan man søke opp og snoke hva dommeren har dømt og så snoker man opp hva slags hunder og linjer det er ett annet sted;) he he, takker:)

Evnt om du vet om en hund som er ganske typelik din som stiller en del, så ser du om den hunden har blitt stilt for vedkommende dommer. Har gjort det selv, særlig dersom ikke det jeanette nevnte gir noe resultat.

• 2 weeks later...
Skrevet

Bø går ut for min del... jeg gidder ikke stille for danske dommere lengre...

Utstillingen i Bergen og Kristiansand er nye dommere for min del, så da får jeg gjøre litt research...

Skrevet
Philip Behan, Irland --> dømmer Papillon i Hordaland. Noen som vet hva han eller generelt sett irske dommere liker?

*Bump* ingen som vet noe om denne dommeren eller generelt irske dommere? :)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hvordan ser deres morgenrutiner ut med valp/hund før dere skal på jobb? Ønsker å høre litt hva andre gjør. valpen vår våkner som regel mellom 06-06.30. Vi tar han da ut i ca 15 min slik at han får gått på do, når vi kommer inn igjen så leker vi litt og trener på kommandoer før han får frokosten sin, så er det litt ut på do igjen før vi går inn, får litt hjernetrim og så er det inn i valpebingen når vi reiser på jobb. Hvordan legger dere opp starten av dagen deres?
    • @Carro92 kan kanskje tipse om noen? Jeg kommer ikke på noen akkurat nå, men har jo møtt noen i tiden jeg var aktiv i hundesport, så mulig det dukker opp noen navn etterhvert.
    • Hei!  Noen som har erfaring med oppdrettere av Whippet på Østlandet som avler robuste og stødige valper? Som har mye (eller mest) fokus på mentalitet, gemytt og personlighet? (Som kanskje ikke bare lar deg velge den valpen du selv vil, men som prøver å matche personligheter?) Eller er ikke dette vanlig blant whippet?   Spør fordi vi er et hjem med barn, og ikke planlegger utstilling.    På forhånd takk for svar😊 
    • Det er nok en helt normal valp dere har. Det er mye arbeid og tålmodighet, og faser man må gjennom, rett og slett.
    • Vi har møttes ute å gått sammen på litt avstand før de har fått lov til å være løse og leke sammen. Han er ikke spesielt interessert i andre hunder. kan legge til at han er en hun med litt lite tegn. Går fra null til hundre. Han kan ligge å sove og Bergan våkner er det første han gjør å bite, og da voldsomt og ikke kose biting. Vi har ofte skjønt at dette er et tegn på at han må på do og prøver å ta han ut før dette skjer. Vi prøver også å få lagt han, avledet han før han blir overtrøtt, med noe varierende hell. Som sagt går han fra 0-100 når det først starter. vi har vært hos dyrlege og utelukket at det er noe galt. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...