Gå til innhold
Hundesonen.no

løpetidslukt i lang tid


lilledu

Recommended Posts

Tispa mi har sin andre løpetid. Første var i marsj, og endte med urinveisinfeksjon, og krystaller i urinen. Med følge av spesialfor og antibiotika.

Det er nå gått syv måneder, men løpetidslukten begynte allerede i slutten av juli. Ikke kontinuerlig, men kom en "eim" en gang i blant.

Så ble det borte i noen uker, og så var det på`n igjen. Sånn i starten av september, denne gangen værre sterkere lukt, men ingen løpetid. Ikke hoven ingenting. Og nå hadde hun dager hun stinket. -Dagen etter kunne hun være luktfri omtrent.

(har badet henne og noen ganger "rygget" bokstavli talt bikkja inn i dusjen - uten noe bedre resultat)

Rett før løpetiden kom nå, hadde hun en uke som var helt grusom, så forsvant det. Og plutselig kom løpetiden.

Nå er det så vidt jeg orker å ha henne inne. Men det er ikke spesielt hovent, hun er i super form på alle måter.

Spørsmålet er da, er det flere som har opplevd lignende? Illeluktene i flere mnd i perioder i forveien?

Dette er ikke hennes kropslukt som hun ellers har.

Takknemlig for alle tanker rundt dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, så ille har jeg enda ikke vært med på eller hørt at en tispe lukter før/etter løpetiden.

Har veterinæren sjekket hvordan det står til med bakterie floraen hos henne? Tror jeg ville fått det gjort rimelig kjapt om hun lukter så mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja sist hun hadde løpetid synes jeg det rant mye av henne, mens dyrlegen sa det var helt normalt. Vi prøvde 4 forskjellige dyrleger før de fant ut urinveisinfeksjon og krystaller som fortalt. Og da tok de jo en del prøver ved siden av blant annet bakterie...

(synes også da at det luktet veldig stramt-men det var første gangen og man ser jo litt ann)

Nå er det andree løpetid,,, og ja...

Må innrømmet jeg blir litt matt av vetrinærer til tider. Men det er jo en annen sak.

Greia er vel at jeg ikke løper til vetrinæren så lenge bikkja er i så flott form på alle andre måter... Men tror jeg skal ta en tlf i morgen for å høre...

Takk for svar, tar gjerne i mot flere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...